Κομμένος κατά το ήμισυ ο προϋπολογισμός για τα "Κύπρια"

Η οντότητα ενός κράτους δεν θωρακίζεται μόνο με ισχυρή οικονομία ή με τη δύναμη των όπλων, αλλά με την επένδυση στον πολιτισμό, ο οποίος αποτελεί την εύκολη λεία όταν μελετούνται περικοπές δαπανών, όπως συμβαίνει και με το Διεθνές Πολιτιστικό Φεστιβάλ “Κύπρια” που στηρίζεται πλέον σε δεκανίκια, έχοντας απολέσει εξαιτίας της οικονομικής κρίσης πέραν του μισού από τον προϋπολογισμό του, σύμφωνα με τον επί τέσσερα χρόνια Καλλιτεχνικό του Διευθυντή, Άντη Παρτζίλη.
 
Ο κ. Παρτζίλης παραχώρησε συνέντευξη στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΚΥΠΕ), που είναι ένας εκ των χορηγών επικοινωνίας της φετινής διοργάνωσης του φεστιβάλ, σημειώνοντας πως τα “Κύπρια” πρέπει να αποκτήσουν μια αυτόνομη προσωπικότητα, να μην είναι ένα κομμάτι των δραστηριοτήτων του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.

Όπως είπε ο κ. Παρτζίλης, θα πρέπει “να δημιουργηθεί ένα ίδρυμα το οποίο να έχει το δικό του Διοικητικό Συμβούλιο, τη δική του οργανωτική ομάδα, με ένα Καλλιτεχνικό Διευθυντή και ελάχιστα άτομα ως υποστηρικτική ομάδα, κάτι το οποίο θα ανοίξει και τις δυνατότητες του Διεθνούς αυτού Φεστιβάλ να διεκδικήσει ευρωπαϊκά κονδύλια που διατίθενται για το σκοπό παρόμοιας πολιτιστικής ανάπτυξης, κάτι το οποίο, αντί να στοιχίζει περισσότερα στο κράτος, θα στοιχίζει λιγότερα”.

Σημείωσε ωστόσο ότι αυτή η αυτονομία “για το Υπουργείο Οικονομικών φαντάζει κάτι πολυδάπανο, για αυτό και νομίζω ότι πρέπει να ασχοληθούν, να κάνουν μελέτες και να διαπιστώσουν με εύκολο τρόπο ότι δεν είναι τόσο δαπανηρό το να έχει μια αυτονόμηση το φεστιβάλ”.

Ειδικά για τα “Κύπρια”, ο κ. Παρτζίλης είπε ότι “εάν θέλουμε πραγματικά να κάνουμε ένα φεστιβάλ το οποίο να τυγχάνει πανευρωπαϊκής αποδοχής, πρέπει να επενδύσουμε και σε χρήμα και σε ανθρώπινο δυναμικό".

Ανέφερε πως “το μειωμένο ποσό του προϋπολογισμού για τα `Κύπρια` μειώνει την πιθανότητα της καθόδου στην Κύπρο, παραστάσεων μεγάλου βεληνεκούς, δηλαδή βάζουμε πάντα κάποιο όριο στα χρήματα που μπορούμε να δαπανήσουμε ανά παραγωγή την οποία θα φιλοξενήσουμε και αυτό αποκλείει μεγάλες ορχήστρες, σημαντικές θεατρικές ομάδες του εξωτερικού ή χορευτικές ομάδες σύγχρονου ή κλασσικού χορού από το εξωτερικό γιατί οι δαπάνες είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που μπορούμε να διαθέσουμε”.

Ο κ. Παρτζίλης είπε επίσης πως “ οι παραστάσεις μας χωρίζονται σε κατηγορίες, μέχρι πέρσι είχαμε τη μουσική, τον χορό, το θέατρο και την όπερα, ή και συνδυασμό αυτών, αλλά από φέτος έχουμε προσθέσει και παραστάσεις για παιδιά γιατί θεωρήσαμε και πιστέψαμε ότι πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στις πιο μικρές και τρυφερές ηλικίες για να δημιουργήσουμε και το αυριανό μας ακροατήριο”.
Επίσης, “έχουμε και φέτος τις Ανοικτές Παραστάσεις, οι οποίες είναι σε χώρους αστικού περιβάλλοντος, σε πλατείες, σε δρόμους ή σε μη συμβατικούς χώρους, όπου παρουσιάζουμε διάφορες δράσεις με είσοδο ελεύθερη για το κοινό”, είπε ο κ. Παρτζίλης.

Για την παρουσία του φεστιβάλ “Κύπρια” εκτός αστικών κέντρων, ο κ. Παρτζίλης είπε ότι “ήταν μια συνειδητή απόφαση, γιατί θέλαμε να δώσουμε έμφαση σε όλους τους γεωγραφικούς χώρους της Κύπρου, να γίνει δηλαδή μια αποκέντρωση ουσιαστική, έτσι ώστε να δώσουμε τη δυνατότητα και σε ανθρώπους που ζουν σε μικρότερες κοινότητες να έχουν το δικαίωμα στην ποιοτική ψυχαγωγία με την ίδια ευκολία που την έχουν οι κάτοικοι των μεγάλων αστικών κέντρων, έτσι είμαστε και Δερύνεια, και Παραλίμινι, και Αραδίππου, Δάλι, Γεροσκήπου και Χλώρακα και αλλού”.

Οι παραστάσεις του φεστιβάλ θα δοθούν κατά τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο.
 
ΚΥΠΕ
 

Δειτε Επισης

Έφυγε από τη ζωή ο Πάρης Μεταξάς
Επέκταση υποβολής αιτήσεων για το Σχέδιο ΘΥΜΕΛΗ 2023
Εγκαίνια της 6ης ατομικής έκθεσης ζωγραφικής τους Αrtiste Andre
Πέθανε ο δημιουργός του γκράφιτι με το φιλί Μπρέζνιεφ-Χόνεκερ στο Τείχος του Βερολίνου
Oι καλοκαιρινές εκδηλώσεις στον Μουτουλλά
Στο φως ημερολόγιο του Πικάσο με σπάνια σκίτσα του
Μια πλούσια κυπριακή κοινωνία μαρτυρούν ευρήματα 15ου και 14ου αιώνα στη Δρομολαξιά (pics)
Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν τα ερείπια μιας πόλης των Μάγια στο Μεξικό (pics)
Η κωμωδία Συμπέθεροι από το Μπάκιγχαμ επιστρέφει δυναμικά
Τέχνη, Μουσική και Φιλανθρωπία στα εγκαίνια της έκθεσης «Εύφορα Πεδία» του Κωνσταντίνου Ζαννέτου