Πίνακας του Βαν Γκογκ που εκλάπη τον Μάρτιο σε φωτογραφίες στο διαδίκτυο, ως «δημοπρασία»
15:01 - 20 Ιουνίου 2020
Φωτογραφίες από πίνακα του Βαν Γκογκ που εκλάπη στην Ολλανδία, εμφανίστηκαν στο διαδίκτυο, δείχνοντας πως ο κλέφτης αναζητά αγοραστή.
Φωτογραφίες ενός κλεμμένου πίνακα του Ολλανδού ζωγράφου Βίνσεντ Βαν Γκογκ έχουν εμφανιστεί στο διαδίκτυο, με τις αρχές και τους ερευνητές να υποστηρίζουν πως ενδεχομένως πρόκειται για «απόδειξη ζωής», όρος που χρησιμοποιείται σε υποθέσεις απαγωγών ανθρώπων, όταν οι απαγωγείς αποδεικνύουν πως τα θύματά τους είναι ζωντανά, προκειμένου να πάρουν τα λύτρα.
Ο συγκεκριμένος πίνακας, «The Parsonage Garden at Nuenen in Spring», (Ο κήπος του Αββαείου στην Νουενέν την Ανοιξη) που δημιουργήθηκε το 1884, εκλάπη από το μουσείο Singer Laren στη βόρεια Ολλανδία στα τέλη Μαρτίου, όταν λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, το μουσείο παρέμενε κλειστό.
Σύμφωνα με το πρακτορείο AFP, η αξία του πίνακα εκτιμάται στα 5,3 εκατομμύρια βρετανικές λίρες, ενώ οι αρχές από την πλευρά τους ισχυρίζονται πως ο κλέφτης του πίνακα προχώρησε σε αυτή την κίνηση, προκειμένου να βρει αγοραστή.
Ο ντετέκτιβ τέχνης, Άρθουρ Μπραντ μοιράστηκε τις εικόνες στο λογαριασμό του στο Twitter, αφού στάλθηκαν σε εκείνον.
«Αυτά είναι καλά νέα», δήλωσε ο Μπραντ στην ιστοσελίδα Artnet News σχετικά με την εικόνα. «Μερικές φορές οι εγκληματίες νιώθουν νευρικοί όταν δεν μπορούν να πουλήσουν αμέσως ένα έργο ή νομίζουν ότι η αστυνομία βρίσκεται στα ίχνη τους και το καταστρέφουν» δήλωσε.
Ο Μπράντ βασίστηκε σε πηγή από το δίκτυό του, του οποίου την ταυτότητα δεν θέλησε να αποκαλύψει, για να πάρει τα χέρια του τις εικόνες, οι οποίες δήλωσε πως κυκλοφορούν στους κύκλους της μαφίας. Ο ντετέκτιβ τέχνης δήλωσε επίσης πως, είναι απίθανο ο κλέφτης να προσπαθεί να ζητήσει λύτρα για τον πίνακα, με πιθανότερο σενάριο να προσπαθεί να βρει αγοραστή για τον κλεμμένο πίνακα.
Ο Μπραντ έχει βοηθήσει κατά το παρελθόν και σε άλλες υποθέσεις κλεμμένων έργων τέχνης, όπως ένα πορτρέτο του Πικάσο αλλά και ένα ζευγάρι μεσαιωνικά ανάγλυφα.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν εξελιχθεί, τα στοιχεία υποδεικνύουν πως πρόκειται για έναν «απόλυτα επαγγελματική» επιχείρηση, ιδίως επειδή ο κλέφτης αποκάλυψε εικόνα από το πίσω μέρος του πίνακα, στην οποία συχνά περιέχονται πληροφορίες που μόνο οι ιδιοκτήτες θα γνωρίζαν, καθιστώντας σαφές πως ο πίνακας είναι ο γνήσιος και δεν πρόκειται για πλαστογραφία.
Ο Μπραντ δήλωσε ότι τα διάσημα κλεμμένα έργα τέχνης είναι εξαιρετικά δύσκολο να πωληθούν στη μαύρη αγορά και ότι ο συγκεκριμένος πίνακας θα επιφέρει στον κλέφτη μόνο ένα μικρό μέρος της πραγματικής αξίας του σε μια παράνομη συμφωνία.