Φιγούρες και αγγεία στην ομαδική έκθεση Ceramic Waves στην Πάφο
15:24 - 20 Ιουλίου 2019
Πήλινα έργα από καταξιωμένους καλλιτέχνες, φιγούρες και αγγεία, περιλάμβανε η ομαδική έκθεση Ceramic Waves που εγκαινιάστηκε χτες στο Ξενοδοχείο Almyra στην Κάτω Πάφο. Την έκθεση προλόγισε ο Καθηγητής Γιώργος Δημοσθένους, Πρύτανης του Πανεπιστημίου Frederick και πρώην Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, ενώ συμμετέχοντες καλλιτέχνες είναι η Ελύσια Αθάνατου, Γιώργος Γεωργιάδης, Πανίκος Γεωργιάδης, Βάσος Δημητρίου, Νίνα Ιακώβου, Αυγουστίνος Κοντός, Μελίτα Κούτα, Γιώργος Κυπρής, Παναγιώτης Πασάντας και Ελευθερία Φιλή.
Στον χαιρετισμό του ο πρώην Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Γιώργος Δημοσθένους ανέφερε πως στο φετινό καλοκαίρι είναι πολλά τα γεγονότα που θέλουν την τέχνη της κεραμικής να υπερέχει άλλων πρακτικών έκφρασης. Ενδεικτικά αναφέρθηκε στην έκθεση που φιλοξενείται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Λευκωσίας, με τίτλο “ Πικάσο στο Κυπριακό Μουσείο”, που δίνει, όπως είπε, την ευκαιρία στο κοινό, να δει από κοντά επιζωγραφισμένα κεραμικά αγγεία του διάσημου Ισπανού ζωγράφου Πάμπλο Πικάσσο, εμπνευσμένη από αρχαία αγγεία και άλλα ευρήματα της Κύπρου.
Επίσης στο Πειραματικό Εργαστήρι Κεραμικής που πραγματοποιήθηκε από την 1η μεχρι την 6η Ιουλίου στο χωριό Ανδρολύκου του διαμερίσματος Χρυσοχούς με πρωτοβουλία του κεραμίστα Βάσου Δημητρίου και με την συμμετοχή Κυπρίων και ξένων καλλιτεχνών. Αλλά και στην αξιόλογη κοινή έκδοση με τίτλο “ Αγγείων Τέχνη από τη Γή της Λαπήθου “ του Δήμου Λαπήθου και του Πολιτιστικού Ιδρύματος Λαπήθου σε επιμέλεια της αρχαιολόγου Δήμητρας Παπανικόλα – Μπακιρτζή καταδεικνύουν, όπως ανέφερε, ότι η τέχνη της κεραμικής αποτελεί πάντα μια επίκαιρη αλλά αδιερεύνητη βεβαιότητα συνυφασμένη με την ταυτότητα του τόπου μας.
Σε σχέση με την έκθεση Ceramic Waves ο κ. Δημοσθένους είπε, πως αυτή συγκεντρώνει και προτείνει έργα καταξιωμένων Κυπρίων καλλιτεχνών τα οποία, μέσα από την ιδιότυπη μορφή τους, τη γνησιότητα τους δηλαδή, συγκινούν και συνάμα εγείρουν ερωτήματα. Επιπρόσθετα σημείωσε, τα έργα που η έκθεση φιλοξενεί επιβεβαιώνουν όσο ποτέ άλλοτε την ακατάλυτη προοπτική της τέχνης της κεραμικής, να καταστεί μια τέχνη πρώτιστης σπουδαιότητας.
Είναι αναμφίβολα ολοφάνερο, είπε ο κ. Δημοσθένους, ότι στις μέρες μας η κεραμική υπερβαίνει την αξία της χρηστικότητας και οδηγείται σε σημασιολογικές περιοχές που της επιτρέπουν να διεκδικεί ομότυπη θέση με αυτή των άλλων καλών τεχνών.
Είπε ακόμη πως τον δρόμο για την εδραίωση της τέχνης της αγγειοπλαστικής ανοίγει ο Κερυνειώτης Σάββας Γεωργιάδης ο οποίος εγκαθίσταται στην Κολώνη, λίγο έξω από την Γεροσκήπου, λίγο μετά την εισβολή του 74. Εκεί συνέχισε, θα ζήσει και θα δημιουργήσει μέχρι τον θάνατο του.
Άξιοι συνεχιστές του έργου του οι δύο γιοί του, ο Πανίκος ο οποίος διατηρεί το εργαστήριο του πατέρα του στην Κολώνη και ο Γιώργος ο οποίος εγκαθίσταται στη Λέμπα και δημιουργεί εκεί.
Κατά το τέλος του 70 σημείωσε, επιστρέφει από το Λονδίνο στη γενέτειρα του Γεροσκήπου ο Γιάννης Κοντός. Ανοίγει το δικό του εργαστήριο έχοντας στο πλάι του τον αδερφό του Αυγουστίνο. Ο πρόωρος χαμός ωστόσο του πρώτου , αφήνει τη σκυτάλη της παράδοσης στον δεύτερο ο οποίος μένει ενεργός μέχρι τις μέρες μας διατηρώντας το δικό του εργαστήριο στη Γεροσκήπου επίσης.
Καταλήγοντας ο κ. Δημοσθένους είπε πως η έκθεση Ceramic waves επιχειρεί να φέρει σε επαφή το κοινό της Πάφου αλλά και περιηγητές με την σύγχρονη κεραμική της Κύπρου με μια τέχνη τόσο παλιά όσο και τόσο νέα. Η κεραμική του σήμερα μοιάζει να υποδέχεται ιδέες, μοιάζει να πραγματώνει σκέψεις και συλλογισμούς, κατέληξε.
Το εικαστικό γεγονός αποτελεί μια πρόταση του Σάββα Χριστοδουλίδη και εμπίπτει στο πλαίσιο πολιτιστικών εκδηλώσεων του Ομίλου Thanos Hotels & Resorts.
Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή μέχρι τις 13 Αυγούστου 2019.
Πηγή: ΚΥΠΕ
Στον χαιρετισμό του ο πρώην Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Γιώργος Δημοσθένους ανέφερε πως στο φετινό καλοκαίρι είναι πολλά τα γεγονότα που θέλουν την τέχνη της κεραμικής να υπερέχει άλλων πρακτικών έκφρασης. Ενδεικτικά αναφέρθηκε στην έκθεση που φιλοξενείται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Λευκωσίας, με τίτλο “ Πικάσο στο Κυπριακό Μουσείο”, που δίνει, όπως είπε, την ευκαιρία στο κοινό, να δει από κοντά επιζωγραφισμένα κεραμικά αγγεία του διάσημου Ισπανού ζωγράφου Πάμπλο Πικάσσο, εμπνευσμένη από αρχαία αγγεία και άλλα ευρήματα της Κύπρου.
Επίσης στο Πειραματικό Εργαστήρι Κεραμικής που πραγματοποιήθηκε από την 1η μεχρι την 6η Ιουλίου στο χωριό Ανδρολύκου του διαμερίσματος Χρυσοχούς με πρωτοβουλία του κεραμίστα Βάσου Δημητρίου και με την συμμετοχή Κυπρίων και ξένων καλλιτεχνών. Αλλά και στην αξιόλογη κοινή έκδοση με τίτλο “ Αγγείων Τέχνη από τη Γή της Λαπήθου “ του Δήμου Λαπήθου και του Πολιτιστικού Ιδρύματος Λαπήθου σε επιμέλεια της αρχαιολόγου Δήμητρας Παπανικόλα – Μπακιρτζή καταδεικνύουν, όπως ανέφερε, ότι η τέχνη της κεραμικής αποτελεί πάντα μια επίκαιρη αλλά αδιερεύνητη βεβαιότητα συνυφασμένη με την ταυτότητα του τόπου μας.
Σε σχέση με την έκθεση Ceramic Waves ο κ. Δημοσθένους είπε, πως αυτή συγκεντρώνει και προτείνει έργα καταξιωμένων Κυπρίων καλλιτεχνών τα οποία, μέσα από την ιδιότυπη μορφή τους, τη γνησιότητα τους δηλαδή, συγκινούν και συνάμα εγείρουν ερωτήματα. Επιπρόσθετα σημείωσε, τα έργα που η έκθεση φιλοξενεί επιβεβαιώνουν όσο ποτέ άλλοτε την ακατάλυτη προοπτική της τέχνης της κεραμικής, να καταστεί μια τέχνη πρώτιστης σπουδαιότητας.
Είναι αναμφίβολα ολοφάνερο, είπε ο κ. Δημοσθένους, ότι στις μέρες μας η κεραμική υπερβαίνει την αξία της χρηστικότητας και οδηγείται σε σημασιολογικές περιοχές που της επιτρέπουν να διεκδικεί ομότυπη θέση με αυτή των άλλων καλών τεχνών.
Είπε ακόμη πως τον δρόμο για την εδραίωση της τέχνης της αγγειοπλαστικής ανοίγει ο Κερυνειώτης Σάββας Γεωργιάδης ο οποίος εγκαθίσταται στην Κολώνη, λίγο έξω από την Γεροσκήπου, λίγο μετά την εισβολή του 74. Εκεί συνέχισε, θα ζήσει και θα δημιουργήσει μέχρι τον θάνατο του.
Άξιοι συνεχιστές του έργου του οι δύο γιοί του, ο Πανίκος ο οποίος διατηρεί το εργαστήριο του πατέρα του στην Κολώνη και ο Γιώργος ο οποίος εγκαθίσταται στη Λέμπα και δημιουργεί εκεί.
Κατά το τέλος του 70 σημείωσε, επιστρέφει από το Λονδίνο στη γενέτειρα του Γεροσκήπου ο Γιάννης Κοντός. Ανοίγει το δικό του εργαστήριο έχοντας στο πλάι του τον αδερφό του Αυγουστίνο. Ο πρόωρος χαμός ωστόσο του πρώτου , αφήνει τη σκυτάλη της παράδοσης στον δεύτερο ο οποίος μένει ενεργός μέχρι τις μέρες μας διατηρώντας το δικό του εργαστήριο στη Γεροσκήπου επίσης.
Καταλήγοντας ο κ. Δημοσθένους είπε πως η έκθεση Ceramic waves επιχειρεί να φέρει σε επαφή το κοινό της Πάφου αλλά και περιηγητές με την σύγχρονη κεραμική της Κύπρου με μια τέχνη τόσο παλιά όσο και τόσο νέα. Η κεραμική του σήμερα μοιάζει να υποδέχεται ιδέες, μοιάζει να πραγματώνει σκέψεις και συλλογισμούς, κατέληξε.
Το εικαστικό γεγονός αποτελεί μια πρόταση του Σάββα Χριστοδουλίδη και εμπίπτει στο πλαίσιο πολιτιστικών εκδηλώσεων του Ομίλου Thanos Hotels & Resorts.
Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή μέχρι τις 13 Αυγούστου 2019.
Πηγή: ΚΥΠΕ