Κουνέλλης και Μπεμπεδέλη προϊδεάζουν για «Τρωάδες» αλλιώτικες και συγκλονιστικές

“Δεν μου αρκεί μια παράσταση όμορφη με αισθητικό αποτέλεσμα, με μεγάλη επιτυχία, με καταπληκτικές ερμηνείες,  εδώ και πολλά  χρόνια το θεωρώ αρκετά λίγο και λιγότερο από τις ανάγκες της εποχής μας”. Με αυτά τα λόγια ο καταξιωμένος σκηνοθέτης Θεόδωρος Τερζόπουλος αναφέρθηκε στη μεγάλη παράσταση που σκηνοθετεί, τις “Τρωάδες» του Ευριπίδη, που είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Γιάννη Κουνέλλη, ο οποίος επρόκειτο να δημιουργήσει την εικαστική εγκατάσταση της παράστασης, που θα δοθεί στις 7 και 8 Ιουλίου στο Αρχαίο Ωδείο.
 
Ο κ. Τερζόπουλος μιλούσε στο πλαίσιο διάσκεψης Τύπου, που δόθηκε σήμερα στο οίκημα του Πάφος 2017, καθώς η παράσταση εντάσσεται στις εκδηλώσεις της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης Πάφος 2017 και πραγματοποιείται με τη συνεργασία του θεάτρου ‘Αττις. 


Συνεχίζοντας, ο κ. Τερζόπουλος είπε ότι μια παράσταση σήμερα “πρέπει να έχει το χαρακτήρα διαβήματος, να αφορά τον σύγχρονο κόσμο”. 

Το συγκεκριμένο έργο, πρόσθεσε, “το σκηνοθετώ για πρώτη φορά, γιατί τις Τρωάδες τις θεωρώ μια τραγωδία αρκετά δραματική για τις δικές μου επιθυμίες”. Όσες φορές και αν είδα, είπε, αυτή την παράσταση με εξαιρετικές ερμηνείες,  είχα έναν υπερσυναισθηματισμό που δεν μου πήγαινε. 

Η πρώτη κουβέντα είπε που έκανε ήταν με τον Γιάννη Κουνέλλη με τον οποίο συζήτησαν για τα Τείχη και την εγκατάσταση που ήθελε να κάνει, ένα Τείχος που θα έσχιζε και το ίδιο το Θέατρο. 

“Eρχόμενος εδώ βλέποντας την Πράσινη Γραμμή κατάλαβα», είπε, “ότι πρέπει να γίνει αυτή η τραγωδία και μάλιστα τότε ο υπότιτλος ήταν τα Τείχη της Ντροπής”. 

Πρόσθεσε ότι η ευκαιρία να τεθεί το θέμα των διχοτομημένων πόλεων, ήταν πολύ σημαντική και ανέφερε πως με μεγάλη χαρά άρχισε να δουλεύει μια παράσταση, χωρίς να έχει στο μυαλό του το καλλιτεχνικό και αισθητικό αποτέλεσμα. 

Πέρα από το θέμα των μοιρασμένων πόλεων και της διχοτόμησης – όπως είπε- διαφαίνεται το ότι είμαστε μόνοι μας, το ότι δεν επικοινωνούμε με τον άλλο, το ότι είμαστε οι ίδιοι μοιρασμένοι, διχασμένοι, το ότι οι άνθρωποι ζούνε μόνοι τους απομονωμένοι, εσωστρεφείς, αυτιστικοί μέσα από το μικρό τους κύκλωμα στο οποίο ζουν.

Πρόσθεσε πως τα επίπεδα της έναρξης και του φινάλε γίνονται με τέτοιο τρόπο που να λειτουργήσουν σαν σοκ όχι απλά καλλιτεχνικό αλλά με πολιτικό και ιδεολογικό περιεχόμενο.    
                                         
Η διχοτόμηση, συνέχισε, λειτουργεί σ’ αυτή την παράσταση σε πολλά επίπεδα, διχοτόμηση των πόλεων, των κρατών, διχοτόμηση με τον άλλον και τον ίδιο τον εαυτό μας. 

Αναφερόμενος στην πρωταγωνίστρια της παράστασης, Δέσποινα Μπεμπεδέλη, ανέφερε πως ήταν εξαιρετικά  μεγάλη στιγμή για τον ίδιο η συνάντηση του με την ηθοποιό. “Έχω δουλέψει με πολύ μεγάλους ηθοποιούς στον κόσμο, με μεγάλες γυναίκες, όμως η Δέσποινα με κάποιο μαγικό τρόπο λόγω αυτού που είναι μέσα της, πέρα από ηθοποιός, σαν άνθρωπος, σαν ψυχισμός και σαν χημεία ήταν πολύ κοντά μου”, είπε. «H Δέσποινα», πρόσθεσε ο Θεόδωρος Τερζόπουλος «συνοψίζει όλα αυτά που συνάντησα από τους άλλους ερμηνευτές. Το πάθος, την δύναμη, την ενέργεια, την επιθυμία να ανοίξει η οπτική της τέχνη στον κόσμο, η περιέργεια».

Η ίδια, είπε ο σκηνοθέτης με αντιμετώπισε σαν δάσκαλο αλλά εγώ την αντιμετώπισα ως μαθήτρια δασκάλα.  Η είδηση, ανέφερε, είναι ότι “ θα συνεχίσω με τη Δέσποινα”.

Ο κ. Τερζόπουλος αναφέρθηκε στην εξαιρετική του συνεργασία σε όλα τα επίπεδα σε τεχνικό, καλλιτεχνικό με τον Οργανισμό του Πάφος 2017, λέγοντας ενδεικτικά πως υπήρχε μια γενναιοδωρία εξαιρετική αλλά και στον εντυπωσιασμό του για την εξέλιξη της ανακαινισμένης πλατείας και των κτιρίων στην Πάφο .

Η Δέσποινα Μπεμπεδέλη από πλευράς της χαρακτήρισε τεράστια ευκαιρία τη συνάντηση της με τον Θεόδωρο Τερζόπουλο. «Όταν η σχέση μας έγινε πιο οικεία, τρυφερή και χιουμοριστική τραγουδούσαμε “ ήρθες αργά στον δρόμο της ζωής μου”», είπε. Πάλι όμως στην πορεία, πρόσθεσε, «διαπιστώσαμε ότι δεν είναι αργά, ποτέ... όταν υπάρχει  θέληση, αγάπη και κοινοί στόχοι”.

Η καταξιωμένη ηθοποιός ανέφερε πως πολλές λέξεις του σκηνοθέτη Τερζόπουλου έχουν μείνει στη μνήμη της όπως η λέξη “θρήνος, άθρηνος”.

Ο Πρόεδρος του ΔΣ του Πάφος 2017  Δρ. Χρίστος Πατσαλίδης ανέφερε μιλώντας στη διάσκεψη πως η παράσταση “Tρωάδες” αποτελεί μια από τις πιο σημαντικότερες  δράσεις του προγράμματος της ΠΠΕ Πάφος 2017, που περιλαμβανόταν και στο φάκελο της υποψηφιότητας της Πάφου, επιλογή που δεν ήταν τυχαία, αντιθέτως, μεταφέρει το πόσο σύγχρονο μπορεί να είναι το αρχαίο ελληνικό δράμα, το πόσο σύγχρονα και επίκαιρα μπορεί να είναι τα μηνύματα που μεταφέρουν οι ίδιες οι Τρωάδες. 

“Θεωρώ ότι μέσα από την σκηνοθεσία του Θεόδωρου Τερζόπουλου, η παράσταση παίρνει μια άλλη διάσταση, της πολυεθνικότητας, του πολυπολιτισμού και διαπολιτισμού, αφού σ’ αυτή την παραγωγή συμμετέχουν ηθοποιοί από μοιρασμένες πόλεις – χώρες”, πρόσθεσε.

Μέσα από τις διάφορες γλώσσες, συνέχισε, μεταφέρουν διάφορα επίκαιρα μηνύματα όπως η βία, ο πόλεμος και η ανάγκη για ειρήνη , συμφιλίωση και συνύπαρξη λαών και πολιτισμών. 

Ο Πρόεδρος του ΔΣ του Πάφος 2017 εξέφρασε τη λύπη του για τον θάνατο και την απουσία του Γιάννη Κουνέλλη που θα ετοίμαζε το σκηνικό.  

Καταλήγοντας, ανέφερε πως το Πάφος 2017 μπορεί να ανεβάσει παραγωγές διεθνούς εμβέλειας, με πολλές απαιτήσεις και πολλά χαρακτηριστικά. Ευχήθηκε τέλος όπως η συγκεκριμένη παραγωγή ταξιδέψει εκτός Πάφου και Κύπρου.

Εξάλλου, σε δηλώσεις της στη διάσκεψη, η Διευθύντρια του Καλλιτεχνικού Προγράμματος Γεωργία Ντέτσερ αναφέρθηκε στα βιογραφικά του καταξιωμένου σκηνοθέτη Θεόδωρου Τερζόπουλου και της Δέσποινας Μπεμπεδέλη στον ρόλο της Εκάβης.  
Στις «Τρωάδες» συμμετέχουν ηθοποιοί από διχοτομημένες πόλεις, τη Λευκωσία, το Μοστάρ και την Ιερουσαλήμ, όπως επίσης τη Συρία και την Ελλάδα. 

Δειτε Επισης

Τζένιφερ Λόπεζ-Μπεν Άφλεκ: Δεν θα εμφανιστούν μαζί στην πρεμιέρα της νέας τους ταινίας «Unstoppable»
Τις ταινίες Avatar και Star Wars παρουσίασε η Disney
Eurovision 2025: Ποιες πόλεις διεκδικούν τη διοργάνωση για τον 69ο διαγωνισμό;
Έφυγε από τη ζωή ο Πάρης Μεταξάς
Επέκταση υποβολής αιτήσεων για το Σχέδιο ΘΥΜΕΛΗ 2023
Εγκαίνια της 6ης ατομικής έκθεσης ζωγραφικής τους Αrtiste Andre
Πέθανε ο δημιουργός του γκράφιτι με το φιλί Μπρέζνιεφ-Χόνεκερ στο Τείχος του Βερολίνου
Oι καλοκαιρινές εκδηλώσεις στον Μουτουλλά
Στο φως ημερολόγιο του Πικάσο με σπάνια σκίτσα του
Μια πλούσια κυπριακή κοινωνία μαρτυρούν ευρήματα 15ου και 14ου αιώνα στη Δρομολαξιά (pics)