#Eurovision: Oι «Άρες Μάρες Κουκουνάρες» της #EBU για το Ισραήλ στη σκιά του αιματοκυλίσματος στην Γάζα

Κατακραυγή της #EBU για την συμμετοχή του Ισραήλ στη #Eurovision, μετά τη σωρεία αντιδράσεων και δημόσιων τοποθετήσεων Ιρλανδίας, Ολλανδίας, Βέλγιου, Ισπανίας, Ισλανδίας και Φινλανδίας που κάνουν λόγο για στρεβλά αποτελέσματα στο televoting

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλα τα νέα των celebrities με ένα κλικ στο #CelebrityNewsCyprus

H παραλίγο αδιοανόητη νίκη του Ισραήλ στον τηλεοπτικό διαγωνισμό της Eurovision το περασμένο Σάββατο (17/05) έχει οδηγήσει σειρά χωρών να ζητήσουν να επανεξεταστούν τόσο τα αποτελέσματα, όσο και το σύστημα ψηφοφορίας που χρησιμοποιείται για την παραγωγή τους, ζητώντας μάλιστα αυτό να αναθεωρηθεί.

Στην πρώτη γραμμή των αντιδράσεων βρίσκονται οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς στην Ιρλανδία, την Ολλανδία, το Βέλγιο, την Ισπανία, την Ισλανδία και τη Φινλανδία.

Μετά την ισλανδική και τη φινλανδική ραδιοτηλεόραση, τώρα και ο Ισπανός πρωθυπουργός αναφέρθηκε για πρώτη φορά ανοιχτά στο θέμα, ενώ αίσθηση προκαλούν και τα περσινά έγγραφα που δόθηκαν στη δημοσιότητα από το ισπανικό #RTE και τα οποία υπονοούν μεθόδευση και σπέκουλα των αποτελεσμάτων προς όφελος του Ισραήλ.

Ο Πέδρο Σάντσεθ, τη Δευτέρα κάλεσε το Ισραήλ να αποβληθεί από τον μουσικό διαγωνισμό συγκρίνοντας απευθείας την κατάσταση με την αποβολή της Ρωσίας από διάφορους και διαφορετικούς διεθνείς οργανισμούς εξηγώντας πως «δεν μπορούμε να δεχόμαστε που ισχύουν διαφορετικά μέτρα και σταθμά σε ό,τι αφορά στον πολιτισμό».

«Δεν θεωρώ ότι σοκαρίστηκε κανείς όταν απαιτήσαμε τον αποκλεισμό της Ρωσίας από τις διεθνείς διοργανώσεις, συμπεριλαμβανομένης, όπως είδαμε το Σαββατοκύριακο, της #Eurovision. Λοιπόν, άρα ούτε το Ισραήλ θα έπρεπε να συμμετέχει» τόνισε χαρακτηριστικά.

Την ίδια ώρα, τόσο η εκπρόσωπος της Φινλανδίας όσο και εκείνη της Ισπανίας εξέφρασαν δημόσια την απορία τους για την εντυπωσιακή πρωτιά του Ισραήλ στο televoting της #Eurovision, αφού ερωτηματικά δημιουργεί και το 12άρι προς τη συγκεκριμένη χώρα από το Rest of the World εδώ και τρία χρόνια συνεχόμενα.

Σύμφωνα με τον ραδιοτηλεοπτικό φορέα του Βελγίου #VRT τα στοιχεία δείχνουν πως υπάρχει αρκετά μεγάλη απόκλιση ανάμεσα σε όσους παρακολούθησαν τον διαγωνισμό και σε όσους ψήφισαν σε αυτόν.

Όπως αναφέρεται, σύμφωνα με τα δεδομένα, οι αριθμοί των ψήφων από το Βέλγιο αυξάνουν από το 2023 και τα 1.3 εκατομμύρια, στα 2 εκατομμύρια το 2024 και στα 2,2 εκατομμύρια το 2025. Την ίδια στιγμή, όμως, όσοι παρακολουθήσαν τη Eurovision φέτος ήταν σχεδόν οι μισοί από το 2023, καθώς το Βέλγιο δεν είχε καν προκριθεί στον τελικό.

Από την πλευρά του, ο ραδιοτηλεοπτικός φορέας της Ολλανδίας, #AvroTros, εξέδωσε ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία εξηγεί πως δίνει ιδιαίτερη σημασία στη μη πολιτική αξία του διαγωνισμού αλλά σημειώνει πως παρατηρεί μία ολοένα και περισσότερο αυξανόμενη επιρροή σε αυτόν εξαιτίας κοινωνικών και γεωπολιτικών πιέσεων.

Συγχρόνως, η Φινλανδία και ο ραδιοτηλεοπτικός της φορέας #YleEntertainment ανακοινώνουν ότι θα ζητήσουν από την #EBU να ανανεώσει τους κανόνες της ή τουλάχιστον να επανεξετάσει το υπάρχον σύστημα αυτών ώστε να εξακριβωθεί εάν επιτρέπει την όποια κατάχρηση.

Η Ισπανία, της οποίας η δημόσια τηλεόραση ξεκίνησε τη μετάδοση προβάλλοντας μήνυμα για τη Γάζα, παρά τις απειλές της #EBU, ζητεί την πλήρη ανάλυση των ψήφων από τους διοργανωτές προκειμένου όπως τονίζει το #RTVE να αποφευχθεί οποιαδήποτε εξωτερική παρέμβαση.

Στη γραμμή του ισπανικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα είναι και το ιρλανδικό #RTÉ ζητώντας με τη σειρά του επίσης ανάλυση των ψήφων.

Από την πλευρά τους μέλη από την ίδια την κοινότητα της #Eurovision πιστεύουν ότι ο διαγωνισμός έχει επηρεαστεί από αλλαγές στις οποίες έχει προβεί η #EBU για να διευκολύνει τη συμμετοχή του Ισραήλ.

Όπως εξηγούν ακόμη και το κοινό στην αρένα είναι λιγότερο ποικιλόμορφο προκειμένου να αποτραπούν διάφορες διαμαρτυρίες κατά των Ισραηλινών ή να μην διατυπωθούν συνθήματα υπέρ των Παλαιστινίων κατά τη διάρκεια της τηλεοπτικής μετάδοσης.

Συγχρόνως, οι κανόνες για το κοινό όσον αφορά σε σημαίες έχουν αυστηροποιηθεί, ενώ όλοι είδαν να κάνει τον γύρο του διαδικτύου περιστατικό με διαδηλωτή υπέρ των Παλαιστινίων να δέχεται χτυπήματα σε πρόσωπο και κεφάλι ενώ να παραμένει ακινητοποιημένος από τις ομάδες ασφαλείας του διαγωνισμού.

Ενώ λοιπόν εντείνονται οι φωνές για τον αποκλεισμό του Ισραήλ από τη Eurovision, με φόντο τη γενοκτονία που συντελείται στην Παλαιστίνη, η #EBU απαντά για πρώτη φορά ανοιχτά στις αντιδράσεις και τις δημόσιες καταγγελίες, βλέποντας αρκετά από τα μέλη της να κινούν διαδικασίες για έλεγχο της εγκυρότητας των αποτελεσμάτων.

Η #EBU επιμένει πως θα λάβει σοβαρά υπόψη της κάθε ανησυχία, τονίζοντας ότι είναι σε επικοινωνία με τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς, ότι θα υπάρξει ευρεία συζήτηση για το θέμα, επιμένοντας συνάμα πως η διαδικασία υπήρξε αδιάβλητη.

Ο διευθύνων σύμβουλος της EBU και υπεύθυνος για τη #Eurovision, Martin Green, ανέφερε εν ολίγοις σε δημόσια επιστολή του:

«Ακούμε και ερευνάμε στενά τις συζητήσεις μεταξύ των μελών, των fans αλλά και των media που ακολούθησαν μετά τη φετινή Eurovision, το σύστημα ψηφοφορίας περιλαμβάνει πολλαπλά επίπεδα ασφάλειας που διασφαλίζουν την εγκυρότητα του αποτελέσματος, πάντοτε η ψήφος του κοινού επηρεαζόταν από τον παράγοντα της ιστορίας, της γεωγραφίας ή της γειτνίασης, θα εξετάσουμε την προώθηση ορισμένων συμμετοχών από κρατικούς φορείς και όχι από τις δημόσιες ραδιοτηλεοράσεις τους, το όριο των 20 ψήφων ανά κάρτα SIM δεν δείχνει να επηρεάζει δυσανάλογα το τελικό αποτέλεσμα«.

Αναλυτικά η επιστολή του διευθύνοντα συμβούλου της EBU για τη φετινή Eurovision:

Dear trusted and treasured Eurovision Song Contest community,

The EBU has listened to and engaged closely in the conversations among Members, our fans and in the media following this year’s Eurovision Song Contest (ESC).

I want to again congratulate the winner JJ and the team from ORF. His performance and song rightly, clearly and validly won the Contest and we want to make sure any ancillary conversations do not overshadow this epic achievement.

The ESC voting system includes multiple security layers and a comprehensive set of rules to ensure that a valid result is generated. Our voting partner – Once Germany GmbH – uses redundant systems and multiple platforms to ensure the correct delivery of votes to the central system.

For the Eurovision Song Contest, specially designed systems are used to monitor and prevent fraud. Additionally, more than 60 individuals in Cologne and several others in Vienna and Amsterdam monitor the voting process in each country and maintain direct contact with telecommunication and broadcasting partners globally. All results are verified through an 8-eye principle by the CEO and senior employees of Once, who collectively have over 40 years of voting experience.

Independent compliance monitor EY oversees and authenticates the results. Every decision related to the outcomes is documented and assessed. The entire process, including the result calculation of the platform and the voting results is thoroughly reviewed and verified by EY.

All audience voting, be it SMS, call or online shows evidence of the motivation of communities or diasporas around certain contestants. This can be for many reasons including personal attributes, back stories, geographic affiliations and current affairs. Historically the ESC has been as open to this as other singing and music competitions and reality television.

Every year the Reference Group for the Contest, which contains representatives from and acts on behalf of our Members, studies the data provided by our voting partner Once to make recommendations of any actions available to us to ensure our rules and systems remain fail safe and take into account contemporary external factors such as advances in technology and external influences. This process will happen as it always does in June this year.

Alongside the discussions of the Reference Group, one aspect the EBU will be looking at is the promotion of our acts by their delegations and associated parties. Such promotion is allowed under our rules and acts to celebrate the artists, increase their profile and launch future careers – it’s very much part of the music industry – but we want to ensure that such promotion is not disproportionally affecting the natural mobilization of communities and diasporas we see in all entertainment audience voting.

Another example is the number of votes we allow per person – 20 per payment method. This is designed to ensure that audiences of all ages can vote for more than one of their favourite songs and there is no current evidence that it disproportionally effects the final result – but the question has been asked and so we will look at it.

The EBU and I will be, as we always do, engaging our Members for their views on this and other matters.

I’ll end as I began, by congratulating JJ and ORF who won the Eurovision Song Contest 2025.

Best wishes,

Martin Green CBE, Director of the Eurovision Song Contest, European Broadcasting Union

Δειτε Επισης

Σταμάτης Κραουνάκης: «Δεν μου λείπει η Άλκηστις Πρωτοψάλτη… Μέσα μου η καρδιά μου είναι άσπιλη»
Διακόπηκε ξαφνικά η συναυλία της Νατάσα Θεοδωρίδου - Μπήκαν διασώστες - Η αντίδραση της
Γιώργος Καπουτζίδης: «Το διάλειμμα ήταν ο εφιάλτης μου, δεν ήξερα πώς να επικοινωνήσω το τι είμαι»
Η έκκληση του Άρη Μουγκοπέτρου για τις φωτογραφίες που κυκλοφορούν με το τραυματισμένο του χέρι
Γιώργος Κιμούλης: «Η μητέρα μου με γαλούχησε με ακραία εκτίμηση και σεβασμό προς το γυναικείο φύλο»
Η Ηλιάνα Παπαγεωργίου παντρεύεται για δεύτερη φορά τον Γιάννη Καραβασάνη - Το βίντεο με το μονόπετρο!
Ο Γιάννης Πλούταρχος απαντά στα αρνητικά σχόλια που έγιναν για τη συναυλία – αφιέρωμα στον Βασίλη Καρρά
Κατερίνα Καινούργιου: «Αναγκάστηκα να σώσω το σπίτι των γονιών μου από πλειστηριασμό. Χάσανε τα πάντα»
Δίκη Πέτρου Φιλιππίδη: Απορρίφθηκε το αίτημα εξαίρεσης της Εφέτη λόγω σχέσης με τον Θέμη Σοφό
Γιώργος Καλλιακμάνης και Ανδρέας Μικρούτσικος διείσδυσαν σε βάθος ανάλυση, για το viral σεξ σε περιπολικό