Η Πόπη Διαμαντάκου σε νέα απαξιωτική κριτική: «Ατύχησε στις ερμηνείες. Η Ελένη Ράντου, καρικατούρα μάνας»
13:37 - 15 Ιανουαρίου 2025
Καταπέλτης η Πόπη Διαμαντάκου για τη σειρά «Η Μαρία που έγινε Κάλλας»: «Η Μαρία που έγινε…χαμένη ευκαιρία. Φτωχή παραγωγή, πρόχειρες εξωτερικές σκηνές και η σκηνοθεσία επιεικώς διεκπεραιωτική»
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλα τα νέα των celebrities με ένα κλικ στο #CelebrityNewsCyprus
Μετά την εκτός τόπου και χρόνου κριτική της Πόπη Διαμαντάκου για το #Meastro και τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη ξαναχτυπά, μέσα από την προσωπική της σελίδα στο facebook, με μία ανάρτηση – «καταπέλτη» κατά της νέας σειράς της ΕΡΤ1, «Η Μαρία που έγινε Κάλλας».
Όπως υποστηρίζει η πάλαι ποτέ τηλεκριτικός, η παραγωγή είναι φτωχή και θυμίζει παραγωγές της Κρατικής Τηλεόρασης πριν από τρεις δεκαετίες, η σκηνοθεσία διεκπεραιωτική, οι εξωτερικές σκηνές μοιάζουν πρόχειρες, χαρακτηρίζοντας το έργο ως αποτυχία.
Αναλυτικότερα, η ανάρτηση της Πόπης Διαμαντάκου:
«Η Μαρία που έγινε…χαμένη ευκαιρία
Πάντως για Κάλλας έστω και στα πρώτα της βήματα σε μια Ελλάδα φτωχή, υπό τον ζυγό των κατακτητών, η “Μαρία” της ΕΡΤ δεν δείχνει να ‘χει τα προσόντα. Γιατί το όνομα Κάλλας προφανώς και δεν αρκεί για να δώσει λάμψη σε μια φτωχή παραγωγή που θυμίζει ΕΡΤ προ 30ετίας και βάλε.
Κρίμα γιατί ήταν ευκαιρία να δώσει δυναμικό καλλιτεχνικό παρόν η ΕΡΤ με μια παραγωγή υψηλών προδιαγραφών, να την προσέξουν και στο εξωτερικό και να βάλουμε τα γυαλιά στο Χόλιγουντ και την Τζολί, που δεν κατάφερε κι αυτή άλλο απ’ το να παλεύει ανεπιτυχώς επί δυο ώρες μπας και πάρει το Όσκαρ.
Η σκηνοθεσία επιεικώς διεκπεραιωτική (κρίμα γιατί η Μαλέα στα “Καλύτερά μας χρόνια” μας άρεσε). Οι εξωτερικές σκηνές τόσο πρόχειρες που προκαλούν θυμηδία.
Το διαρκώς στενό κάδρο στα εξωτερικά γυρίσματα, μην τυχόν και φανεί κανένα σύγχρονο κτήριο μας προκάλεσε ασφυξία. Το πιο αστείο- λυπάμαι που το λέω- η επιλογή των εξωτερικών χώρων.
Εκείνα τα μίζερα θαμνάκια, που παρίσταναν το φυσικό ντεκόρ το ίδιο πάντα για ένα σωρό εξωτερικές σκηνές, έμοιαζαν με παρτέρι έξω από την ΕΡΤ (αυτό ήταν μήπως;) Χάθηκε ο Εθνικός Κήπος? Ίδιος ήταν και στον μεσοπόλεμο. Και μπορεί η Αθήνα να είναι μια πόλη που δεν έχει κρατήσει τις μνήμες της αλλά υπάρχουν γειτονιές, οι οποίες κάλλιστα θα μπορούσαν να γίνουν σκηνικό μεσοπολέμου Κι αν δεν ήξεραν που να τις βρουν ας ρωτούσαν μελετητές. Για παράδειγμα η MONUMENTA και η Ειρήνη Γρατσία έχουν πληρέστατες καταγραφές κτηρίων και περιοχών.
Ατύχησε όμως η “Μαρία” και στις ερμηνείες. Η Ελένη Ράντου παίζει την …Ράντου, καρικατούρα αυστηρής μάνας σε μάλλον κωμικές σκηνές. Να υποθέσω ότι μελέτησε, όπως θα ‘πρεπε, την επιστολή της μητέρας της Κάλλας προς την Κάλλας, που βρίσκεται εδώ, στο Μουσείο Κάλλας, στην Μητροπόλεως, και κατάλαβε αυτό που βλέπουμε; Τι να πω!
Κάπως σώθηκε ο Μάξιμος Μουμούρης με τα γερμανικά του και την άψογη προφορά, κάπως και ο Ιωάννης Παπαζήσης ως βαρύτονος Μαγκλιβέρας και κατοπινός εραστής της Μαρίας, αν και τον χτύπησε αλύπητα η ασυναρτησία του μοντάζ. Εδώ έγινε το μεγάλο πανηγύρι.
Ειδικώς στο 6ο επεισόδιο, όπου γίνεται αναφορά στο πατριωτικό γεγονός της διάσωσης των αρχαίων αγαλμάτων από Έλληνες αρχαιολόγους και υποτίθεται είχε ενεργό συμμετοχή και ο Μαγκλιβέρας, γίνεται το αλαλούμ με το περίφημο κυκλαδικό ειδώλιο, τον αρπιστή, που θέλουν να τον κλέψουν οι Γερμανοί, αναλαμβάνει η Κάλλας, να εμποδίσει, το βουτάει από το βάθρο, εμφανίζεται πιτσιρικάς που κρύβεται στο βάθρο και το ειδώλιο επανεμφανίζεται για να το βουτήξει χέρι που ξεφυτρώνει από την κρυψώνα του βάθρου και εδώ ειδώλιο, εκεί ειδώλιο, που πήγε το ειδώλιο…νά ‘το το ειδώλιο στη σκηνή της λυρικής χωμένο στα σκηνικά πίσω από την Κάλλας που τραγουδάει μαζί με τον Μαγκλιβέρα, που παραλίγο να πνιγεί μόλις το είδε… Προφανώς κάποια πλάνα φαγώθηκαν στο μοντάζ και η αφήγηση σαν να έπαθε …λόξιγκα.
Η πολύ νεαρή Κλεοπάτρα Ελευθεριάδου, πολύ ταλαντούχα λένε και με δική της ωραία φωνή, δεν δείχνει να ‘χε ιδιαίτερη καθοδήγηση για το πως θα ερμηνεύσει τη Μαρία. Γλυκούλα, γελαστή και ολόιδια σε όλες τις σκηνές, είτε σαν ερωτευμένη, είτε σαν πολύφερνη σοπράνο στη σκηνή, είτε συνεσταλμένη και άβγαλτη Μαρία, είτε αδικημένη από τους φθονερούς συναδέλφους της ολόιδια, σαν να κυλούν όλα νεράκι από πάνω της.
Ναι, είναι δύσκολο αν δεν έχει αποδειχθεί ακατόρθωτο να γίνει ταινία ή τηλεοπτική σειρά η ζωή ενός Μύθου (απ’ τον Έλβις και την Μονρόε μέχρι την Κάλλας). Μπορεί όμως να γίνει ένα καινούργιο καλοφτιαγμένο, λαϊκό παραμύθι, όπου η αλήθεια κρατάει τον μικρότερο ρόλο στην μυθοπλασία, για να χαζεύουν οι μαγεμένοι αλλά και όσοι δεν τους πρόλαβαν (όπως ο Καζαντζίδης του Τσεμπερόπουλου). Κρίμα για την ΕΡΤ τόσο καλοί ηθοποιοί, τόση προσπάθεια, τέτοια αποτυχία».
Δηλώσεις στο #ΤοΠρωινό και την Αναστασία Ζάρκα έκανε ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης. Ο γνωστός δημοσιογράφος και κριτικός μίλησε για τη σειρά «Η Μαρία που έγινε Κάλλας» και απάντησε και για την Πόπη Διαμαντάκου.
«Η σειρά για τη Μαρία Κάλλας είναι μια καλή παραγωγή με ωραία φωτογραφία. Έχει μια σπουδαία Ελένη Ράντου στο ρόλο της μαμάς της Κάλλας. Η πραγματική μαμά της Κάλλας ήταν πιο σκύλα, αλλά η Ελένη έβγαλε αυτό το δυναμικό πολύ καλά, όπως ακριβώς έπρεπε. Έχει μια εξαιρετική Ρένια Λουιζίδου και είναι θαύμα η Κάρμεν Ρουγγέρη. Η σειρά είναι αρκετά επίπεδη, χωρίς να έχει αυτό το κάτι.
Μπροστά στο μύθο της Κάλλας, η Μαρία δεν έγινε Κάλλας. Η σειρά είναι πολύ καλύτερη από την ταινία με την Τζολί, που είναι χάλια. Η σειρά θα έπρεπε να έχει διαφορετικό σενάριο, πιο εμπνευσμένο, με περισσότερες κορυφώσεις, μεγαλύτερο βάθος και πιο προσεγμένη σκηνοθεσία», είπε αρχικά ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης.
Κλείνοντας, ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης απάντησε για την κριτική της Πόπης Διαμαντάκου: «Δεν μπορεί να γράφει κριτική ο καθένας, όταν δεν έχει ιδέα από μυθοπλασία. Άλλο κριτική, άλλο σχόλιο, άλλο “μου αρέσει”, άλλο “δεν μου αρέσει”, άλλο γνώμη και άλλο σχόλιο στο ίντερνετ».
Συνέντευξη στο #ΤοΠρωινό και την Αναστασία Ζάρκα παραχώρησε και η Κάρμεν Ρουγγέρη. Η ηθοποιός μίλησε για τη σειρά «Η Μαρία που έγινε Κάλλας», το ρόλο που ενσαρκώνει η ίδια, τη Ελένη Ράντου, ενώ απάντησε και για την κριτική της Πόπης Διαμαντάκου.
«Είναι μια εξαιρετική σειρά, η Όλγα Μαλέα κάνει πάντα προσεγμένη δουλειά. Υποδύομαι τη γιαγιά της Μαρίας Κάλλας, αλλά δεν έχουμε πολλές πληροφορίες. Μου αρέσει πάρα πολύ η Ελένη Ράντου, είναι πολύ καλή ηθοποιός, αληθινή. Δεν μου βγαίνει αντιπαθής με το ρόλο της. Η σειρά έχει τις προδιαγραφές να μπει στο Netflix, είναι πολύ προσεγμένη δουλειά», είπε αρχικά η Κάρμεν Ρουγγέρη.
Για την κριτική της Πόπης Διαμαντάκου, η Κάρμεν Ρουγγέρη απάντησε: «Πολλοί έχουν διαφορετική γνώμη για ένα πράγμα. Αυτό που είπε ότι θυμίζει ΕΡΤ προ 30 ετών, το θεωρώ θετικό, γιατί ήταν εξαιρετική η ΕΡΤ τότε. Δεν είναι αποτυχία η σειρά και το βλέπω από τον κόσμο στο δρόμο».
Και ο Μάξιμος Μουμούρης μίλησε στο #ΤοΠρωινό για τη συμμετοχή του στη σειρά «Η Μαρία που έγινε Κάλλας», αλλά και για τα αρνητικά σχόλια ορισμένων.
«Η σειρά “Η Μαρία που έγινε Κάλλας” ήταν μια πάρα πολύ ωραία εμπειρία. Ξαναμπήκα σε μια λογική με άλλο τρόπο δουλειάς, με άλλο σκηνοθέτη και άλλο συνεργείο, οπότε ήταν πολύ ωραίο. Έμαθα ότι η πρεμιέρα μας πήγε πολύ καλά, μπράβο μας! Είμαστε ικανοποιημένοι γιατί ότι κάνεις το κάνεις για να έχει αντίκτυπο στο κοινό», είπε ο ηθοποιός.
Και πρόσθεσε: «Δεν με απασχολεί τι γράφει ο οποιοσδήποτε για πράγματα που κάνω, αυτό το επικοινωνώ με τους συνεργάτες μου. Το άγχος και την αγωνία την ξέρουμε εμείς που δουλεύουμε σε αυτό χώρο. Σίγουρα κάποιοι, όταν κάνεις κάτι, το θέλουν αλλιώς και σε κάποιους αρέσει έτσι όπως είναι. Αν το αποδεχτείς αυτό, προχωράς».