«Κόλαφος» η Μιμή Ντενίση fashion show του οίκου #Erdem στα Γλυπτά του Παρθενώνα: «Πόση Ελλάδα να κλέψουνε πια;»

«Ποσό πιο προκλητικό μπορεί πια να γίνει το Βρετανικό μουσείο; Ποσό προσβλητικό προς την χώρα μας; Επίδειξη μόδας σε αίθουσα που φυλάσσονται τα γλυπτά του Φειδία για να γλυτώσουν από την αδιαφορία μας! Τούρκου σχεδιαστή τυχαία! Και με έμπνευση την Μαρία Κάλλας»

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλα τα νέα των celebrities με ένα κλικ στο #CelebrityNewsCyprus

Σάλο προκάλεσε επίδειξη μόδας στο βρετανικό μουσείο, στις αίθουσες όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα και η Μιμή Ντενίση θέλησε να μοιραστεί δυο λόγια καρδιάς μέσα από τα social media με τους διαδικτυακούς της φίλους.

Μάλιστα, η δημοφιλής κυρία του θεάτρου δεν έκρυψε την πολύ έντονη προσωπική της ενόχληση. Έτσι, μέσα από τον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook, η Μιμή Ντενίση ξεσπάθωσε με ανάρτηση «κόλαφο».

«Ποσό πιο προκλητικό μπορεί πια να γίνει το Βρετανικό μουσείο;;; Ποσό προσβλητικό προς την χώρα μας;;; Επίδειξη μόδας σε αίθουσα που φυλάσσονται τα γλυπτά του Φειδία για να γλυτώσουν από την αδιαφορία μας!! Τούρκου σχεδιαστή τυχαία!! Κ με έμπνευση την Μαρία Κάλλας».

«Πόση Ελλάδα να κλέψουνε πια;; Τι ντροπή!! Πολύ σωστά απάντησε η Υπ. Πολιτισμού. Έρχεται όμως το ντοκιμαντέρ μας από Μάιο και θα τα πούμε. Διεθνώς!!! Δεν ξεχνιέμαι. Μόλις τελειώσουν οι παραστάσεις μου σε Θεσσαλονίκη και Κύπρο αρχίζουμε. Και θα σας ενημερώσω όλους».

Η προκλητική εκδήλωση προκάλεσε τη διπλή αντίδραση της υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη, η οποία το βράδυ της Κυριακής, δήλωσε για την επίδειξη μόδας που διοργανώθηκε στο Βρετανικό Μουσείο ότι «δεν είμαστε αρνητικοί στη διοργάνωση ντεφιλέ σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία. Η μόδα περιλαμβάνεται στη σύγχρονη πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία και μπορεί να συνάδει με τους χώρους αυτούς. Ομως, μείζονα σημασία έχει πού και πώς γίνονται οι εκδηλώσεις αυτές. Στο Βρετανικό Μουσείο τα αριστουργήματα του Φειδία αποτέλεσαν ντεκόρ για το ντεφιλέ. Με τον τρόπο αυτό ευτελίζονται και υποτιμούνται»

«Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως απλά διακοσμητικά στοιχεία, χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε διαλεκτική σχέση της συλλογής με την ελληνική αρχαιότητα, χωρίς να υπάρχει καμία σχέση με τις αξίες, που τα φειδιακά έργα εκπέμπουν και συμβολίζουν. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως σκηνικό, γεγονός που ευτελίζει την οικουμενική τους αξία, την οποία προβάλει το Βρετανικό Μουσείο υιοθετώντας για τον εαυτό του τον χαρακτηρισμό του οικουμενικού μουσείου» υπογράμμισε σε άλλο σημείο. 

«Στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης δεν έγινε ποτέ καμία επίδειξη μόδας» ξεκαθάρισε δε η κ.Μενδώνη. 

Αναλυτικά οι δηλώσεις της υπουργού Πολιτισμού το βράδυ της Κυριακής:

«Στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης δεν έγινε ποτέ καμία επίδειξη μόδας. Οταν, το 2020, ζητήθηκε κάτι τέτοιο, από τον οίκο Dior, το αίτημα δεν έγινε δεκτό από το Υπουργείο Πολιτισμού. Μετά από συνεργασίες και διαπραγματεύσεις, η επίδειξη διοργανώθηκε, το 2021, στο Καλλιμάρμαρο.

Το Υπουργείο Πολιτισμού επέτρεψε στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης μόνο την φωτογράφιση των μοντέλων, στο πρότυπο της αντίστοιχης φωτογράφισης του ίδιου οίκου, που είχε γίνει το 1951. Σημειωτέον ότι η συλλογή του οίκου Dior ήταν εμπνευσμένη από την ελληνική αρχαιότητα, ενώ ελληνικά εργαστήρια έδωσαν πρώτες ύλες και συνεργάστηκαν με τον γαλλικό οίκο. Η φωτογράφιση έγινε, ενώ η Ακρόπολη ήταν κλειστή, με περιορισμένο αριθμό μοντέλων, χωρίς καθόλου κοινό και μόνο με την παρουσία του φυλακτικού προσωπικού και των υπεύθυνων αρχαιολόγων.

Η χθεσινή επίδειξη μόδας στο Βρετανικό Μουσείο έγινε στον περιορισμένο χώρο της Duveen Gallery, παρουσία δεκάδων καλεσμένων. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως απλά διακοσμητικά στοιχεία, χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε διαλεκτική σχέση της συλλογής με την ελληνική αρχαιότητα, χωρίς να υπάρχει καμία σχέση με τις αξίες, που τα φειδιακά έργα εκπέμπουν και συμβολίζουν. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως σκηνικό, γεγονός που ευτελίζει την οικουμενική τους αξία, την οποία προβάλει το Βρετανικό Μουσείο υιοθετώντας για τον εαυτό του τον χαρακτηρισμό του οικουμενικού μουσείου. Να θυμίσουμε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που τα Γλυπτά στη Duveen Gallery υπέστησαν φθορές, εξ αιτίας συνωστισμού και απροσεξίας των επισκεπτών.

Οπως έχω υποστηρίξει πολλές φορές, δεν είμαστε αρνητικοί στη διοργάνωση ντεφιλέ σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία. Η μόδα περιλαμβάνεται στη σύγχρονη πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία και μπορεί να συνάδει με τους χώρους αυτούς. Ομως, μείζονα σημασία έχει πού και πώς γίνονται οι εκδηλώσεις αυτές. Στο Βρετανικό Μουσείο τα αριστουργήματα του Φειδία αποτέλεσαν ντεκόρ για το ντεφιλέ. Με τον τρόπο αυτό ευτελίζονται και υποτιμούνται».

Μηδενικός σεβασμός

Μιλώντας νωρίτερα στην ΕΡΤ, η κυρία Μενδώνη είχε σχολιάσει ότι «με τη διοργάνωση επίδειξης μόδας στις αίθουσες όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, το Βρετανικό Μουσείο, για μια ακόμη φορά, αποδεικνύει τον μηδενικό σεβασμό του προς τα αριστουργήματα του Φειδία».

«Οι ιθύνοντες του Βρετανικού Μουσείου ευτελίζουν και προσβάλλουν όχι μόνο το μνημείο αλλά και τις οικουμενικές αξίες που αυτό εκπέμπει. Οι συνθήκες έκθεσης και φύλαξης των γλυπτών, στη Duveen Gallery, συνεχώς επιδεινώνονται. Είναι η ώρα τα κλεμμένα και κακοποιημένα γλυπτά αριστουργήματα να αστράψουν στο αττικό φως» συμπλήρωσε η κ.Μενδώνη.

Τι απαντά το Βρετανικό Μουσείο

Δειτε Επισης

Ξέσπασε on air η Μπέττυ Μαγγίρα για τον Δημήτρη Παπανώτα: «Δεν βγήκα τότε να μιλήσω»
Χρήστος Χατζηπαναγιώτης: «Η Παναγιά και ο Ταξιάρχης μου κράταγαν το χέρι και με ξαναγύρισαν…»
Αντώνης Ρέμος: «Δεν έχω τις καλύτερες σχέσεις με τη Νατάσα Θεοδωρίδου…» - Το beef με τον Νότη Σφακιανάκη
Συγκινεί η Γλυκερία για τον θάνατο της μητέρας της: «Είναι ξεριζωμός. Είναι ορφάνια. Kόβονται οι ρίζες σου»
Σπαράζει η Ελένη Βιτάλη στο «αντίο» για τον αδελφό της: «Πέρναγες τα πάθη του Χριστού, ματάκια μου»
Πέθανε σε ηλικία 47 ετών η βραβευμένη με Grammy τραγουδίστρια, Mandisa-Βρέθηκε νεκρή στο σπίτι της
Ο λόγος που η Silia Kapsis ενώ είναι στην Ελλάδα δεν βρέθηκε στο πάρτι της #Eurovision με τη Μαρίνα Σάττι
Θύμα άγριου ξυλοδαρμού η αδελφή της Χριστίνας Μηλιού, από τον σύντροφό της - Η κατάθεση της
Η αντίδραση της Ιωάννας Τούνη για τον έλεγχο παραπλάνησης των «influencers»: «Δεν κατάλαβα, τι ακριβώς;»
Η πρώτη on camera αντίδραση της Ελένης Μενεγάκη μετά το τέλος από το Mega