Ο λόγος που έγινε κλήση από την ΕΣΗΕΑ μόνο στον Γιώργο Λιάγκα για το θέμα με τον Τζορτζ Μπάλντοκ

Η αντιπρόεδρος της ΕΣΗΕΑ, μίλησε για την υπόθεση του θανάτου του ποδοσφαιριστή Τζορτζ Μπάλντοκ, τη διαχείριση της υπόθεσης από τα ΜΜΕ και τον Γιώργο Λιάγκα

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλα τα νέα των celebrities με ένα κλικ στο #CelebrityNewsCyprus

Όπως έγινε γνωστό πριν μερικές ημέρες, ο Γιώργος Λιάγκας παραπέμφθηκε αυτεπάγγελτα στο Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ λόγω του  ρεπορτάζ που αφορούσε σε στοιχεία για το σπίτι του ποδοσφαιριστή Τζορτζ Μπάλντοκ.

Η αντιπρόεδρος της ΕΣΗΕΑ, Άρια Αγάτσα μίλησε στο «Χαμογέλα και Πάλι!» για την υπόθεση του θανάτου του ποδοσφαιριστή Τζορτζ Μπάλντοκ, τη διαχείριση της υπόθεσης από τα ΜΜΕ και τον Γιώργο Λιάγκα.

«Πρώτα από όλα πρέπει να πούμε ότι είναι ο σεβασμός στην ανθρώπινη αξία, αξιοπρέπεια και στη μνήμη ενός ανθρώπου που έφυγε από την ζωή. Τέτοιες αξίες περιλαμβάνονται και στο καταστατικό μας και στις αρχές δεοντολογίας της Ενώσεως Συντακτών και βάσει αυτών των παραπτωμάτων, καλεί το Πειθαρχικό, το οποίο είναι ανεξάρτητο όργανο και το οποίο εξετάζει, καλεί, μετά διαβουλεύεται και μετά βγάζει απόφαση.

Τις περισσότερες φορές τα αντανακλαστικά μας είναι άμεσα, άλλες φορές υπάρχει ένας χρόνος, ο οποίος είναι χρόνος που απαιτείται για έρευνα και να στοιχειοθετηθεί ένα ζήτημα και να υπάρχει εγκυρότητα στη διαδικασία. Αυτή την φορά υπήρξαν γρήγορα αντανακλαστικά και καταγγελίες από τον κόσμο. Πέραν αυτού, λειτούργησε αυτεπάγγελτα. Δηλαδή βάσει του καταστατικού και της παραβίασης του καταστατικού έγινε η κλήση αυτή που θα εξεταστεί την ερχόμενη Τρίτη», είπε αρχικά.

Γιατί έγινε μόνο κλήση στον Γιώργο Λιάγκα και όχι σε δημοσιογράφους άλλων εκπομπών που ανέδειξαν το θέμα;

Σύμφωνα με την Άρια Αγάτσα: «Δεν μπορώ να πω κάτι παραπάνω από αυτά που ανακοινώνει το Πειθαρχικό Όργανο. Δεν γνωρίζουμε από Δευτέρα τι άλλο θα προκύψει. Για να κληθεί κάποιος από το Πειθαρχικό της ΕΣΗΕΑ πρέπει να είναι μέλος, ωστόσο εξαρτάται και από τις καταγγελίες».

Για τα όρια της αξιοπρέπειας και τον ρόλο των ΜΜΕ:

«Λυπάμαι πολύ για την απώλεια του Τζορτζ Μπάλντοκ, και σέβομαι την ανακοίνωση της οικογένειας που ζητά το αυτονόητο, τον σεβασμό για την οικογένεια και το παιδί. Αν υπάρχει 1-2-3 κρούσματα περιπτώσεων δυσφήμισης, δεν δυσφημείται όλος ο κλάδος από αυτά τα κρούσματα. Ο κόσμος έχει την ωριμότητα και δεν ενημερώνεται πλέον από την τηλεόραση και τις εφημερίδες μόνο, ο ίδιος να κατατάξει τον καθένα από εμάς, στο επίπεδο που πιστεύει τοι είναι. Άρα εν είναι θέμα ολοκλήρου του κλάδου, ούτε μπορούμε να παίρνουμε το βάρος αυτών των περιπτώσεων. Αυτό ισχύει σε όλους τους χώρους. Επειδή η Ένωση εκπροσωπεί όλους του επαγγελματίες δημοσιογράφους, δεν μπορεί μεμονωμένα περιστατικά να αμαυρώνουν την εικόνα όλων ημών – υμών. Η συντριπτική πλειοψηφία των δημοσιογράφων είναι πολύ σκληρά εργαζόμενοι  όχι καλά αμειβόμενοι, άνεργοι και κάνουν επί το πλείστον καλά την δουλειά τους. Υπάρχουν και παραφωνίες, γι΄αυτό υπάρχει το Πειθαρχικό και ο κώδικας Δεοντολογίας», τόνισε η κ. Αγάτσα.

Και συνέχισε αναφορικά με το νομικό πλαίσιο μεταξύ τηλεόρασης και ηλεκτρονικού Τύπου: «στον παρόντα χρόνο, είναι διαφορετικό το νομικό πλαίσιο για την τηλεόραση και το ίντερνετ».

Για τις «ποινές» της ΕΣΗΕΑ:

«Το θέμα έχει ηθική διάσταση. Δεν είναι καλό για τον σεβασμό μας και την ύπαρξή μας μέσα στον χώρο να έχουμε μία ποινή. Υπάρχει διαβάθμιση. Μπορεί να ξεκινήσει με απλή επίπληξη, μπορεί να είναι επίπληξη με ανάρτηση στους χώρους εργασίας, διακοπή μέχρι 6 μήνες, διακοπή από 6 – 2 χρόνια και οριστική διαγραφή. Δεν υπάρχει οικονομικό θέμα αλλά είναι αξιακό. Γίνονται Συνέδρια για την δημοσιογραφία και την δεοντολογία. Τα παιδιά τα καινούρια, διδάσκονται δεοντολογία από την ΕΣΗΕΑ. Εμείς ωστόσο ως άνθρωποι πρέπει να έχουμε μια κόκκινη γραμμή και να την τηρούμε. Είναι όμως και προσωπική υπόθεση, δεν μπορεί η ΕΣΗΕΑ να είναι ο μπαμπούλας. Η γενίκευση δεν κάνει καλό σε κανέναν χώρο. Το θέμα είναι πώς θα ανεβάζουμε με την δουλειά μας το επίπεδο του κλάδου», τόνισε.

«Το λάθος πρέπει άμεσα να διορθώνεται. Άρα μπαίνει η προσωπική μας ευθύνη και ενσυναίσθηση. Σε  σχέση με παλαιότερες εποχές είναι σαφώς καλύτερα τα πράγματα», είπε κλείνοντας.

Ο πολιτικός συντάκτης του MEGA, Γιάννης Χρηστάκος έκανε μία τοποθέτηση στο «Χαμογέλα και Πάλι».

«Η κόκκινη γραμμή είναι στην ηθική γραμμή του καθενός. Μπορείς να κάνεις μια εκπομπή με τρόπο που να την ξεπερνάει τους ηθικούς φραγμούς που ο καθένας έχει για τον εαυτό του. Δεν έχω προσωπικά με κανέναν, ωστόσο όταν στήνεις μία εκπομπή και σου έρχεται ένα θέμα το οποίο λέει ότι θα δείξουμε πόσο πολυτελές ήταν το σπίτι του Μπάλντοκ, έχεις ευθύνη και «εσύ», γιατί ξέρεις τι σου φέρνουν μπροστά σου και εσύ αποφασίζεις εάν θες να το παίξεις ή όχι και αν ξεπερνάει τις δικές σου κόκκινες γραμμές. Οι άνθρωποι ποιου είναι επικεφαλής είναι έμπειροι άνθρωποι και σε αυτές τις περιπτώσεις βλέπεις εάν η κόκκινη γραμμή σου ταυτίζεται με αυτή του σταθμού που δουλεύεις. Δεν νομίζω ότι οι διοικήσεις των τηλεοπτικών σταθμών επιθυμούν να παίζουν τέτοια προϊόντα στην τηλεόραση, που κάνουν κακό όχι μόνο σε αυτόν που το παρουσιάζει, αλλά και στον σταθμό που εργάζεται. Η κάθε διοίκηση δεν νομίζω ότι πρέπει να φτάσει σε σημεία ούτως ώστε να απολογείται ή να θέλει να απολογείται ή να στεναχωριέται για κάτι που ένας έμπειρος δημοσιογράφος πει. Ο φραγμός  δικός μου πηγαίνει σίγουρα και στον σταθμό που εργαζόμαστε. Θα πρέπει να μετρηθούμε και να δούμε ποιοι είναι δημοσιογράφοι και ποιοι όχι», επεσήμανε εύστοχα ο δημοσιογράφος.

Ένα σύντομο αλλά ιδιαίτερα αιχμηρό σχόλιο προς τον Γιώργο Λιάγκα έκανε η Ναταλία Γερμανού μέσα από το «Καλύτερα δε Γίνεται».

Η παρουσιάστρια του Alpha, στο πλαίσιο των αντιδράσεων που προκάλεσε το ρεπορτάζ του συναδέλφου της στον ΑΝΤ1 για το πολυτελές σπίτι του Τζορτζ Μπάλντοκ, επισήμανε πως υπήρξαν κι άλλα τηλεοπτικά πρόσωπα που έκαναν το ίδιο, όμως τα «πυρά» έπληξαν μόνο τον Γιώργο Λιάγκα.

«Συμφωνώ ότι όλα τα πράγματα δεν είναι είδηση και πως μεγάλο ρόλο παίζει το πώς προσεγγίζεις ένα θέμα. Από την άλλη, βέβαια, θα μας πουν εμάς κάποιοι άλλοι ότι μιλάμε εκ του ασφαλούς, διότι είμαστε εκπομπή Σαββαοτοκύριακου και έχουμε την πολυτέλεια να επιλέγουμε ποια θέματα θα παίξουμε και ποια όχι», είπε αρχικά η Ναταλία Γερμανού.

«Ελπίζω να είναι τα «κανάλια» που δεν μένουν ασυγκίνητα απέναντι στα λάθη και ότι το «κανάλι». Ξέρετε τι αισθάνομαι; Ότι δεν μιλάμε για τον ελέφαντα μέσα στο δωμάτιο», συνέχισε η παρουσιάστρια στην τοποθέτησή της.

«Είχαμε αποφασίσει, επειδή αυτή είναι η τακτική και η διάθεσή μας ως εκπομπή, ότι δεν μας αρέσει να επιτιθέμεθα σε συναδέλφους, να τους κανιβαλίζουμε ή να τους ασκούμε κριτική. Αυτή είναι η δική μας στάση. Αυτό που έκανε ο Γιώργος Λιάγκας και τον ξέσκισαν και καλά του έκαναν, αν θέλετε, δεν θα πω εγώ καθόλου όχι», επισήμανε η Ναταλία Γερμανού.

Ο γνωστός και αγαπημένος καλλιτέχνης Χάρης Ρώμας μίλησε στη ραδιοφωνική εκπομπή του Σπύρου Λάμπρου και της Άννας Σταματιάδου για τον Γιώργο Λιάγκα και Μάρκο Σεφερλή

«Στεναχωριέμαι … Η χώρα μας έχει τη μεγαλύτερη επιθετικότητα βάσει ερευνών στα social media από όλες τις χώρες της υφηλίου» είπε για τον «πόλεμο» που εκδηλώνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Αναμενόμενα ζήτησε συγγνώμη ο Γιώργος Λιάγκας γιατί έχει εξυπνάδα να καταλάβει ότι οτιδήποτε άλλο θα μεγάλωνε τη λαϊκή οργή . Στην αγωνία της τηλεθέασης χάνεται το μέτρο, χάνεται κάθε ιερό και όσιο . Και φυσικά έκανε το αναμενόμενο και φυσικά έχει το δικαίωμα να ζητήσει συγγνώμη και φυσικά δεν μπορεί να καταδικαστεί ένας δημοσιογράφος από ένα μεμονωμένο γεγονός ακόμη και αν είναι πολύ βαρύ. Φταίει και ο τηλεθεατής που έκατσε και το είδε», σχολίασε ο κύριος Ρώμας για όσα έγιναν και ειπώθηκαν την περασμένη εβδομάδα με αφορμή ρεπορτάζ που παρουσίασε το πρωινό του ΑΝΤ1 για τον θάνατο του Τζόρτζ Μπάλντοκ.

Ο γνωστός καλλιτέχνης αναφέρθηκε και στον Μάρκο Σεφερλή λέγοντας: «Δεν μου αρέσει να κριτικάρω συναδέλφους… Η σάτιρα δεν έχει όρια αλλά δεν είμαστε όλοι Αριστοφάνηδες. Όμως πρέπει να σκέφτεσαι πάντα το κοινωνικό αντίκτυπο που έχει η σάτιρα που κάνεις. Είναι άλλο που ο Φώτης Σεργουλόπουλος κορόιδευε τους Κύπριους αλλά, αυτοί δεν ήταν αποκλεισμένοι κοινωνικά και είναι άλλο να στρέφεσαι με τη σάτιρα σε τέτοιου είδους σχόλια για τη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα που βάλλεται ακόμη και τώρα».

Δειτε Επισης

Home Alone: Από διαρρήκτης… γλύπτης ο «Μαρβ»-Πώς είναι σήμερα ο ηθοποιός
Αθηνά Οικονομάκου: «Ο καθένας κυνηγάει την ευτυχία του και αυτό έκανα κι εγώ»
«Δεν υπήρχε λόγος να αντιδράσω, ένιωσα πιεσμένος, ήταν κι η κατάσταση δύσκολη με τη Μαρινέλλα»
Ο Έλτον Τζον αποκάλυψε το μήνυμα που θέλει να αναγράφεται στην ταφόπλακά του
«Νομίζω πως κανείς από τους φίλους μου δεν το ξέρει αυτό»-H on air αποκάλυψη της Μιμή Ντενίση:
«Έχουμε περάσει δια πυρός και σιδήρου-Έχουμε συγχρονιστεί συναισθηματικά»
Ακυκλοφόρητη μουσική του Michael Jackson ανακαλύφθηκε σε εγκαταλελειμμένη αποθήκη
Ορφέας Αυγουστίδης: «Η ευτυχία είναι μια ρύθμιση, είναι στον τρόπο που υποδέχεσαι τα πράγματα»
«Έδωσα μεγάλη μάχη για τον Πέτρο Φιλιππίδη στο 50-50, δεν ήταν η πρώτη λύση»
«Ίσως ο πατέρας μου να πήρε τη θέση που του αξίζει καλλιτεχνικά αφού έφυγε»