Οι «Σφήκες» της Λένας Κιτσoπούλου στην Επίδαυρο, προκάλεσαν γιουχαρίσματα, αποχωρήσεις & διαμαρτυρίες

«Πόλεμος» για τους «Σφήκες» της Λένας Κιτσoπούλου στην Επίδαυρο - Τα γιουχαρίσματα, οι αποχωρήσεις των θεατών και το λαϊκό δικαστήριο που στήθηκε στα social media

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλα τα νέα των celebrities με ένα κλικ στο #CelebrityNewsCyprus

Υψηλές θερμοκρασίες επικράτησαν τις προηγούμενες ημέρες στην Επίδαυρο. Όχι μόνον λόγω του καύσωνα που πύρωσε τις κερκίδες του παγκόσμιας ακτινοβολίας αρχαίου θεάτρου αλλά, κυρίως, εξαιτίας της παράστασης που φιλοξένησε, τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου, που δεν ήταν άλλη από την ελεύθερη διασκευή - σκηνοθεσία της Λένας Κιτσοπούλου  στους «Σφήκες» του Αριστοφάνη η οποία δίχασε το κοινό και πυροδότησε έναν πρωτοφανή «πόλεμο» στα social media.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα πάνω από 10.000 άτομα παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου στην Επίδαυρο. Όμως, οι περισσότεροι δεν ήταν προετοιμασμένοι για το τι ακριβώς και αρκετοί ήταν αυτοί που σηκώθηκαν και έφυγαν στη μέση της παράστασης.


Η αιρετική σκηνοθέτις και ηθοποιός, η οποία αρέσκεται στο να επιστρατεύει τα στοιχεία της ανατροπής και της πρόκλησης, φλερτάροντας ενίοτε με την ακρότητα, - πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα το ντοκιμαντέρ της «Λάλκα» στο οποίο καταγράφηκε η άγρια θανάτωση ενός ελαφιού - επιχείρησε να προσαρμόσει το βασικό μήνυμα της αριστοφανικής κωμωδίας στο σήμερα, προκειμένου, όπως η ίδια σημειώνει να φωτίσει με καυστικό χιούμορ και σκωπτική διάθεση, τη συστημική σαπίλα, τις κοιμισμένες άμυνες, τον ρατσισμό, τον φανατισμό, την άκαμπτη πολιτική ορθότητα της εποχής μας: «…σε καταδικάζω στην εκπομπή μου, στο κινητό μου, δημόσια, όπου βρεθώ κι όπου σταθώ, και προσέξτε καλά: όποιος δεν συμφωνεί μαζί μου είναι φασίστας, είναι συνένοχος με τον ένοχο. Κατηγορώ, άρα είμαι κάτι. Κατηγορώ άρα υπάρχω…».

Τραγική ειρωνεία: βρέθηκε η ίδια καθισμένη στο εδώλιο του «δικαστηρίου» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, δεχόμενη απανωτά βέλη, όχι μόνον αρνητικής κριτικής, η οποία προφανώς και είναι θεμιτή, αλλά και σκληρών προσωπικών επιθέσεων τόσο από άτομα που είχαν παρακολουθήσει την παράσταση της, η οποία αποτελεί συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου με το ΚΘΒΕ, όσο και από πολλούς ακόμη που θέλησαν να πάρουν ενεργά μέρος στην πιο καυτή ψηφιακή μάχη του Σαββατοκύριακου.

Kitsopoulou_-_Sfikes_2

Η ψηλή μπασκέτα που είχε τοποθετηθεί στην ορχήστρα του αρχαίου θεάτρου ως μέρος του σκηνικού της παράσταση με τις πλαστικές καρέκλες που βρίσκονταν κάτω από αυτήν ξένισε κάποιους κατά την είσοδό τους.

c422b52636e94e9e8afc8c67bc43001f

Στην πορεία, το γεγονός ότι το κείμενο του έργου ήταν γραμμένο σε γλώσσα και ύφος εντελώς διαφορετικά από αυτά του πρωτότυπου, η σκληρότητα της σάτιρας, οι λεκτικές ακροβασίες,το άσμα της Μαρινέλλας και κυρίως ο εκρηκτικός μονόλογος της της Λένας Κιτσοπούλου επί σκηνής προκάλεσε γιουχαρίσματα ενώ υπήρξαν και εκείνοι που αποφάσισαν να εγκαταλείψουν το θέατρο πριν ολοκληρωθεί η παράσταση ως ένδειξη διαμαρτυρίας.

Kitsopoulou_-_Sfikes_1

Χρειάστηκαν μόλις λίγες ώρες και μία κριτική, η οποία δημοσιεύθηκε το Σάββατο στην ιστοσελίδα fragile mag, για να πάρουν φωτιά τα πληκτρολόγια και να αναδειχτεί το όνομα της Κιτσοπούλου σε πρώτο trend του Twitter.

Kitsopoulou_-_Sfikes_-_skiniko

Η κριτική έκανε μεταξύ άλλων λόγο για μια «απάτη», για «ωμό και χυδαίο φανατισμό», για «ένα σχιζοφρενικό, στερεμένο και ιδεοληπτικό παραλήρημα» που «στο όνομα της «ανατροπής», του «ριζοσπαστισμού» και της «επανάστασης» αποπνέει τη δυσωδία της οπισθοδρόμησης, του συντηρητισμού, του εκχυδαϊσμού, βρωμάει φασιστίλα στις απαρχές της» και στρεφόταν κατά των διοικήσεων του Εθνικού Θεάτρου και του ΚΘΒΕ που επέτρεψαν τον «διασυρμό ολόκληρου του ελληνικού θεάτρου στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου». Βαριές κουβέντες…!

Kitsopoulou_-_Sfikes_-_ypoklisi

Τα δε αρνητικά σχόλια στο Twitter ήταν στο ίδιο περίπου ύφος με αρκετά να ξεπερνούν, όπως συμβαίνει συχνά εξάλλου, το όρια του υγιούς διαλόγου: 

Με αιχμηρό τρόπο σχολίασε τη διασκευή και ο Πέτρος Τατσόπουλος.

Δειτε Επισης

Γιάννα Τερζή: «Προσωπικά, είχα καταρρακωθεί, οπότε δεν ήταν εύκολο»
Ελεάνα Βραχάλη: «Μίλησα για την σκλήρυνση κατά πλάκας μου, όταν έλαβα μήνυμα από μία κοπέλα 21 ετών»
Ο Γιώργος Λιάγκας εξήγησε τι είχε συμβεί με την πρωταθλήτρια του πόλο, μετά το live ρεζιλίκι της εκπομπής του
Στην Μαρίνα Σάττι το εμπορικότερο άλμπουμ του 2025 από γυναίκα καλλιτέχνιδα! Διπλή απανωτή τάπα!
Light: «Με άγγιξαν σχόλια από μαμάδες που έχουν παιδιά ΑμεΑ. Απάντησα προσωπικά και ζήτησα συγγνώμη»
Αναστασία: «Δεν είμαι πια το μικρό κοριτσάκι που μόλις βγήκε, δεν υπάρχει πια αυτή η δικαιολογία»
Γιώργος Δασκουλίδης κατά Νίκου Μουρατίδη για Γλυκερία: «Η μόνη του δουλειά είναι να ρίχνει χολή! Ντροπή!»
Ο Iggy Pop αποχώρησε από τη σκηνή σε συναυλία του στο Λονδίνο, μέσα σε... φέρετρο!
Νίκος Μουρατίδης: «Η Γλυκερία ετών 72 ξέφτησε και έγινε συμπλήρωμα. H φωνή της έχει γίνει θαμπή»
Οι Imagine Dragons δίχασαν την Ιταλία της Giorgia Meloni - Σήκωσαν σημαία της Παλαιστίνης σε συναυλία τους