Γιάννης Στάνκογλου Vs. Κωνσταντίνος Μωραΐτης: «Είσαι απλά ψεύτης, πόσο σε ενδιαφέρει η φάτσα σου»

Ξέσπασε ο Γιάννης Στάνκογλου κατά του ηθοποιού, Κωνσταντίνου Μωραΐτη μετά την ανάρτηση «κόλαφο» που έκανε για την αποχώρησή του από θεατρική παράσταση, «Οιδίπους Τύραννος». Η απάντηση της εταιρίας παραγωγής & η δήλωση του ηθοποιού, κοινοποιημένη δια της δικηγόρου του Έλλης Ρούσσου.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλα τα νέα των celebrities με ένα κλικ στο #CelebrityNewsCyprus

Πιο συγκεκριμένα, ο ηθοποιός έκανε ένα post στη σελίδα του στο Facebook, εξηγώντας τον λόγο για τον οποίο προτίμησε να αποχωρήσει από το έργο «Οιδίπους Τύραννος».

«Θα ήθελα επίσημα να σας ενημερώσω ότι εχω αποχωρήσει από την παράσταση Οιδιπους Τύραννος εδώ και 10 μέρες.

Οι ηθοποιοί δεν είμαστε τσαντάκια αναλόγως με τους followers μας να πιάνουμε την ανάλογη θέση στη βιτρίνα. «δεν είσαι τηλεοπτικός και δεν θα προσελκύσεις κόσμο, οπότε δεν θα σε συμπεριλάβουμε σε προωθητικό υλικό» μου είπε η παραγωγή. Όπως και πολλά άλλα που δεν θα ήθελα να αναφέρω.

Σε μια εποχή που η τέχνη και οι άνθρωποι της είναι αποδέκτες απαξιωτικών συμπεριφορών, είναι χρέος μας να αντιστεκόμαστε.

«Όταν συνειδητοποίησα ότι δεν μπορώ να αλλάξω το σύστημα, άρχισα να αγωνίζομαι να μην με αλλάξει αυτό. Αγωνίζομαι να μείνω άνθρωπος. Και αυτό είναι η κορυφαία πολιτική μάχη. Να μπορείς να αποφύγεις τη βαρβαρότητα αυτής της εποχής» Χρόνης Μισσιος. Καλή επιτυχία και καλή δύναμη ολοψυχα στους συναδέλφους μου» έγραψε ο Κωνσταντίνος Μωραΐτης.

2

Η απάντηση του Γιάννη Στάνκογλου

Ο ηθοποιός, ο οποίος παίζει, επίσης στην παράσταση, έγραψε ως απάντηση κάτω από την ανάρτηση του Κωνσταντίνου Μωραΐτη. «Πόσο σε ενδιαφέρει η φάτσα σου στην αφίσα και τη μπέρδεψες κιόλας με το προωθητικό υλικό… και φίλοι κάντε λάικ ακαι πείτε και μπράβο σε ένα τύπο που θέλει μόνο να είναι στην αφίσα… Κρίμα είσαι απλά ψεύτης».

stankoglou

Η απάντηση της εταιρίας παραγωγής

«Ανακοίνωση της Εταιρείας Παραγωγής Θεατρικά Δρώμενα ΙΑΣΜΟΣ για την οικειοθελή αποχώρηση του ηθοποιού Κωνσταντίνου Μωραΐτη από την παράσταση “Οιδίπους Τύραννος”.

Ο κ. Μωραΐτης δεν προσήλθε στην πρόβα και αποχώρησε αιφνιδίως από την παράσταση για τον μοναδικό λόγο, όπως ρητά ο ίδιος δήλωσε εις επήκοον συντελεστών της παράστασης, ότι δεν μπήκε η φωτογραφία του στην αφίσα.

Σκοπός της αφίσας και του εν γένει προωθητικού υλικού της παράστασης και κάθε έργου είναι, αυτονοήτως, η προώθηση της παράστασης και όχι η προσωπική προβολή εκάστου συντελεστή. Ρόλος της εταιρείας παραγωγής δεν είναι να εκτελεί “εντολές”. Οι αποφάσεις της εταιρείας παραγωγής λαμβάνονται αυτόνομα και πάντοτε με γνώμονα το κοινό συμφέρον και την προώθηση της παράστασης στο κοινό.

Διευκρινίζουμε, πάντως, ότι η προβολή των συντελεστών της παράστασης έγινε, όπως πάντοτε, με βάση απολύτως αντικειμενικά κριτήρια. Συγκεκριμένα, ο κ. Μωραΐτης περιλαμβανόταν στην προωθητική φωτογραφία, μαζί με όλους τους ηθοποιούς -δεν εστάλη καμία ατομική φωτογραφία. Επίσης και στο προωθητικό βίντεο, όπου είχε, όπως όλοι οι ρόλοι, ικανό και ισότιμο χρόνο προβολής. Αντίστοιχα, και στο δελτίο Τύπου αναγραφόταν κανονικά στη διανομή με το όνομα του ρόλου του.
Επομένως, δεν τίθεται θέμα μη συμπερίληψής του στην προώθηση της παράστασης, το οποίο, πάντως, σε καμία περίπτωση δεν θα δικαιολογούσε τη συμπεριφορά του.

Ήδη σήμερα πληροφορηθήκαμε ότι ο κ. Μωραΐτης επιχειρεί, με ανάρτησή του στο Facebook, να διαστρεβλώσει πλήρως την αλήθεια.

Σε απάντηση των όσων αναληθώς δηλώνει, τονίζουμε ότι: Ουδέποτε τέθηκε ζήτημα αναφοράς από πλευράς της εταιρείας σε followers ή κάτι αντίστοιχο, όπως ισχυρίζεται ο κ. Μωραΐτης. Ουδέποτε, επίσης, αναφέρθηκε ο όρος “τηλεοπτικός” Ο μοναδικός λόγος για τον οποίον ο ίδιος δήλωσε ότι αποχωρεί ήταν η δυσαρέσκειά του από τη μη συμπερίληψη της φωτογραφίας του στην αφίσα της παράστασης. Κάθε άλλος ισχυρισμός είναι αναληθής και επιτείνει την ευθύνη του και τη ζημία μας από την αιφνίδια αποχώρησή του.

Επειδή ουδέν ισχύει από τα όσα δημοσίως επικαλείται ο κ. Μωραΐτης, αλλά, αντιθέτως, αποχώρησε οικειοθελώς ξαφνικά και απροειδοποίητα από την παράσταση, προς έκπληξη όλων, χωρίς καμία προσωπική διαφωνία αλλά για τον αποκλειστικό -και παντελώς αβάσιμο- λόγο ότι δεν ικανοποιήθηκε η επιθυμία της προσωπικής του προβολής σε βάρος του συνόλου των συντελεστών και της ομαλής διεξαγωγής των προβών, διακινδυνεύοντας την ομαλή πορεία των δοκιμών και της παράστασης, δηλώνουμε ότι η εταιρεία επιφυλάσσεται κάθε νομίμου δικαιώματός της για την αποκατάσταση της ηθικής της βλάβης, τόσο ως προς την αιφνίδια αποχώρηση του κ. Μωραΐτη, όσο και ως προς τη διάδοση αναληθών γεγονότων ως προς τον δήθεν λόγο αποχώρησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης» ήταν η ανακοίνωση στο facebook.

1

Μετά από ανάρτηση του ηθοποιού Κωνσταντίνου Μωραΐτη σχετικά με τους λόγους της αποχώρησής του από το καστ της παράστασης «Οιδίποδας Τύραννος», που σε μετάφραση Γιώργου Μπλάνα, σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα και με τον Γιάννη Στάκογλου στο ρόλο του Οιδίποδα, κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο του Δάσους στα μέσα Ιουλίου και παρουσιάζεται στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου στις 25 κι 26 Αυγούστου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Επιδαύρου και τη δημόσια θέση-απάντηση της Εταιρείας Παραγωγής Θεατρικά Δρώμενα «Ίασμος», λάβαμε σχετική δήλωση του ηθοποιού, κοινοποιημένη δια της δικηγόρου του Έλλης Ρούσσου.

«Ο Κωνσταντίνος Μωραΐτης αποχώρησε από την παράσταση ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ, παρότι ο μισθός του αποτελούσε βιοποριστικό έσοδό του για τους θερινούς μήνες, υπερασπιζόμενος την επαγγελματική του αξία και τα εργασιακά του δικαιώματα ως ηθοποιού, που μετείχε με την ερμηνεία του σε ένα βασικό ρόλο του αρχαίου δράματος.

Ενώ διεκδίκησε αυτονόητα δικαιώματά του ως επαγγελματία ηθοποιού, τηρώντας τη συνέπεια και επιδεικνύοντας το ηθικό παράστημα, αρχές που τον διακρίνουν σε όλη τη διάρκεια της καλλιτεχνικής του πορείας μέχρι σήμερα, αντιμετώπισε μία στάση αδικαιολόγητα και επίμονα αρνητική και εν τέλει «εχθρική», που τον οδήγησε στην αποχώρηση. Η αποκοπή της εικόνας του από την επίσημη αφίσα της παράστασης, ενώ υπήρχε στα δελτία Τύπου, με δικαιολογία, εκ μέρους της παραγωγής, όπως σαφώς δηλώθηκε στον ίδιο, ότι δεν είναι προβεβλημένος τηλεοπτικά ηθοποιός στο ευρύ κοινό, ήταν πράξη προσβλητική και μη αποδεκτή από τον ίδιο.

Η ανάρτησή του για τους λόγους αποχώρησής του δεν δικαιολογεί κατ’ ουδένα τρόπο τις προσβλητικές δημοσιεύσεις για τον ίδιο, τόσο από τον συνάδελφό του και πρωταγωνιστή της παράστασης, όσο και από την εταιρεία παραγωγής. Είναι εξόχως συκοφαντικό για έναν ηθοποιό να προβάλλεται δημόσια ισχυρισμός από συνάδελφό του: «πόσο σε ενδιαφέρει η φάτσα σου και την μπερδεύεις κιόλας με το προωθητικό υλικό και φίλοι μου κάντε λάικ και πείτε μπράβο σε έναν τύπο που θέλει να είναι μόνο στην αφίσα της, κρίμα είσαι απλά ψεύτης».

Ο κ Μωραΐτης που μετείχε με την ερμηνεία του σε ένα αρχαίο δράμα δεν είναι ένας «τύπος», που ζητάει μόνον να φαίνεται σε μια αφίσα η «φάτσα» του, όπως αναφέρθηκε. Ο κ Μωραΐτης είναι ένας άξιος ηθοποιός, με μεγάλη πορεία στα θεατρικά δρώμενα, συνεπής στις υποχρεώσεις του, ο οποίος ζήτησε να έχει την ίδια αντιμετώπιση με τους υπόλοιπους ηθοποιούς που εμφανίζονται στην αφίσα της παράστασης. Δεν αποχώρησε ξαφνικά, όπως ισχυρίζεται η παραγωγή. Η μη αιφνίδια αποχώρησή του από την παράσταση, καθώς και ο προσβλητικός ισχυρισμός εκ μέρους της παραγωγής ότι δεν είναι τηλεοπτικά αναγνωρίσιμος, γι' αυτό δεν είχε περιληφθεί η εικόνα του, αποδεικνύονται, εκτός των άλλων, και από μηνύματα που αντάλλαξε ο κ Μωραΐτης πριν αποχωρήσει, με ηθοποιό της παράστασης, που έχει σχέση συγγενική α’ βαθμού με τον νόμιμο εκπρόσωπο της παραγωγής, από τον οποίο ζήτησε την υποστήριξή του για τη διευθέτηση της υπόθεσής του. Κάτι τέτοιο δυστυχώς δε συνέβη, με αποτέλεσμα να καταλήξει στην επίπονη για τον ίδιο απόφαση αποχώρησής του. Ο ισχυρισμός της παραγωγού εταιρείας στην ανακοίνωσή της ότι αποχώρησε γιατί δεν ικανοποιήθηκε η επιθυμία της προσωπικής του προβολής, σε βάρος του συνόλου των συντελεστών, αυτόχρημα αποδεικνύεται αναληθής, και τον προσβάλλει εκ νέου, εφόσον το αίτημα του κ. Μωραΐτη να συμπεριληφθεί η εικόνα του στην αφίσα της παράστασης δεν ήταν ποτέ δυνατόν να ενεργήσει εις βάρος των υπολοίπων ηθοποιών. Αντιθέτως, η αποκοπή του από την αφίσα με κριτήρια μίας τηλεοπτικής αναγνωρισιμότητας είναι αυτή που ενεργεί εις βάρος των ηθοποιών.

Η συμμετοχή ενός ηθοποιού στην αφίσα της παράστασης είναι εργασιακό δικαίωμα και αποτελεί παρεπόμενη υποχρέωση του παραγωγού, που επιβάλλεται ούτως ή άλλως από τα συναλλακτικά ήθη της θεατρικής αγοράς. Πόσω μάλλον όταν ο κ. Μωραΐτης συμμετείχε με το ρόλο του Εξάγγελου στο έργο. Εξάλλου, όπως είναι παγκοίνως γνωστό, όλοι οι ρόλοι στο αρχαίο δράμα είναι ισάξιοι, ανεξαρτήτως έκτασης, καθώς όλοι αναδεικνύουν, κατά το μέρος που τους αναλογεί, τα υψηλά νοήματα και τις αιώνιες ιδέες και θέματα που απασχολούν τους τραγικούς ποιητές μας και ο ηθοποιός που καλείται να ερμηνεύσει, ακόμα και τον πιο μικρό σε έκταση ρόλο σε ένα αρχαίο δράμα, προσθέτει μια απολύτως απαραίτητη ψηφίδα στο σύνολο του έργου. Η εμφάνιση λοιπόν όλων των ηθοποιών στη αφίσα μιας παράστασης αρχαίου δράματος, απεικονίζει την τελειότητα του ίδιου του έργου, αφού ο κάθε ρόλος συμπληρώνει και ολοκληρώνει τον άλλο, αποτελώντας όλοι τους μια άρρηκτη ενότητα, που θωρακίζει έτσι και το ίδιο το έργο και καταδεικνύει τη διαχρονική και παγκόσμια αξία του.

Έλλη Ρούσου»

Δειτε Επισης

Αποστόλης Τότσικας: «Είμαστε 18 χρόνια μαζί με την σύζυγό μου. Δεν μας ενδιέφεραν τα σχόλια για την σχέση μας»
Η φωτογραφία της Μαρίας Ηλιάκη στο νοσοκομείο μετά το ατύχημα στο χέρι
Στάθης Παναγιωτόπουλος: Σήμερα η Δίκη με τη δεύτερη καταγγέλλουσα για την υπόθεση revenge porn
Το μαλινουά της μητέρας του Στέφανου Τσιτσιπά, επιτέθηκε σε 71χρονο άνδρα - 5 ράμματα στον δεξιό του μηρό
«Θα γράψετε ότι η μάνα του Κωνσταντίνου Κατσίφα λέει: Nτροπή του! Αυτό να πείτε του Χρήστου Μάστορα»
Αναβολή στη Δίκη για τον ξυλοδαρμό της Σοφίας Πολυζωγοπούλου από τον Απόστολο Λύτρα
Στο νοσοκομείο ο Γιάννης Τσορτέκης - Aκυρώνεται η παράσταση για τη ζωή του Στράτου Διονυσίου
Κατερίνα Καινούργιου: «Mε συγχωρείτε που έφυγα από την εκπομπή… έπαθα τροφική δηλητηρίαση»
Μaria Menounos: «Δεν ήξερα τι χαρά θα είχα που έγινα μάνα. Eίναι το καλύτερο πράγμα που έχει συμβεί στη ζωή μου»
Nia Vardalos: «Είμαι πολύ χαρούμενη που δεν έκανα παιδί, το αληθινό μου παιδί είναι αυτό που υιοθέτησα»