«Ιησούς από τη Ναζαρέτ» Όσα δεν γνωρίζατε για την δημοφιλή θρησκευτική παραγωγή

 
 
Έχουν γραφτεί τα πάντα γι’ αυτήν. Η πιο δημοφιλής θρησκευτική παραγωγή στην ιστορία της τηλεόρασης, «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ» και όσα δεν γνωρίζατε γι' αυτή και τους πρωταγωνιστές που άφησαν ιστορία στον παγκόσμιο κινηματογράφο... 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλα τα νέα των celebrities με ένα κλικ στο Celebrity News 

Πρόκειται για ένα εμβληματικό ολοκληρωμένο έργο, που υπο­γράφει ο εξαιρετικός Φράνκο Τζεφιρέλι.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

 

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, που κατάφερε να αποδώσει με σεβασμό τα πάθη του Κυρίου, αναπαριστώντας τα γεγονότα με πίστη στις Γραφές, έκα­νε τις εξής πολύ σωστές επιλογές:

  • Τα γυρίσματα που έγιναν στο Μαρόκο και την Τυνησία ήταν εντελώς ρεαλιστικά και διήρκεσαν τέσσερα χρόνια.
  • Το καστ που διάλεξε έμεινε στην ιστορία της κινηματογραφικής γραφής, με κορυφαίο τον σχεδόν μεταφυσικό Ρόμπερτ Πάουελ, που ταυτίστηκε απόλυτα με τον Ιησού Χριστό στα μάτια και στη σκέψη του κοινού.
  • Έτσι, η μίνι σειρά είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας και αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια μια από τις αγαπημένες συνήθειες των τηλεθεατών.
  • Η ιδέα για τη δημιουργία της σειράς ανήκει στον Πάπα Παύλο VI της Ρώμης.
  • Ο Φράνκο Τζεφιρέλι αρνήθηκε, στην αρχή, να αναλάβει τη σκηνοθεσία της σειράς.
  • Αρχικά, για τον ρόλο του Ιησού ήταν υποψήφιοι ο Ντάστιν Χόφμαν και ο Αλ Πατσίνο.

 

  • Ο Ρόμπερτ Πάουελ ήταν υποψήφιος για τον ρόλο του Ιούδα πριν πάρει τον ρόλο του Ιησού.
  • Ο Τζεφιρέλι τόνιζε με μακιγιάζ τα μάτια του Πάουελ και τον είχε διατάξει να μην τα ανοιγοκλείνει.
  • Στη σκηνή της Σταύρωσης, ο Πάουελ έμεινε επί ώρες πάνω στον Σταυρό, ενώ τον σκέπαζαν με κουβέρτες και του έδιναν κονιάκ για το κρύο.
 
 
  • Ο Τζεφιρέλι διάλεξε τον Γιώργο Βογιατζή για τον ρόλο του Ιωσήφ γιατί είδε μια ειρήνη στα μάτια του.
  • Το κόστος της παραγωγής έφτασε τα 18 εκ. δολάρια, αλλά τα κέρδη ξεπέρασαν τα 30 εκ.

 

Ο συγκλονιστικός Ρόμπερτ Πάουελ

Η τρομερή ταύτισή του με τον Ιησού Χριστό είχε πολλές συνέπειες στην πορεία του ηθο­ποιού. Φαίνεται ότι συνδέθηκε τόσο πολύ με το ρόλο στη συνείδηση του κόσμου αλλά και όλων των δημιουργών, που δυοκολεύτηκε πολύ μετά τη σειρά.

Ο ίδιος έχει δηλώ­σει πως εκτός από το ότι ήταν ο κορυφαίος ρόλος που έπαιξε ποτέ, αυτή η ερμηνεία του τον έφερε κοντά στον Θεό. Δεν μπόρεσε ποτέ ξανά να ερμηνεύσει κάτι καλύτερα, γεγονός που αποδείχθηκε στην πορεία. Όλοι οι μετέπειτα ρόλοι του πέρασαν απαρατήρητοι.

 

Έτσι, σταδιακά ο Πάουελ αποσύρθηκε από την υποκριτική. Ο ίδιος σε συνεντεύξεις του έχει πει:

«Όταν κλήθηκα να υποδυθώ τον Ιησού, ήμουν 31 ετών και ομολογώ ότι μέχρι τότε δεν είχα κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη θρησκεία και καμία απολύτως γνώμη για τον Χριστό. Τώρα, ύστερα από 9 μήνες γυρισμά­των σε επιβλητικά τοπία του Μαρόκου και της Τυνησίας, μπορώ να πω ότι πραγματικά πι­στεύω στον Ιησού, ακόμη και αν δεν πηγαίνω τακτικά στην εκκλησία».

«Στη σκηνή της Σταύρωσης, ήμουν λίγο νευρικός, ίσως και από την εξάντληση που έ­νιωθα, ύστερα από τη δίαιτα 12 ημερών που είχα επιβάλει στον εαυτό μου, πριν από το γύ­ρισμα, για να φαίνομαι όσο πιο "ρεαλιστικός ” μπορούσα» είχε δηλώσει παλιότερα ο Ρόμπερτ Πάουελ. 

Kαι συνέχιζε: «Κάποια στιγμή κοιτάζοντας στον καθρέ­φτη, αναγνώρισα στο είδωλό μου τον Ιησού. Μου φάνηκε ότι είδα την εικόνα που έχει ο καθένας από εμάς για Αυτόν, όταν προσπαθούμε να τον φανταστούμε. Την εικόνα που έχω συγκροτήσει από παιδί».

Ο ίδιος κατέληγε: «Πραγματικά ελπίζω στο μνημόσυνό μου να με θυμούνται και να με αποκαλούν όλοι ως "τον άνθρωπο που υποδύθηκε τον Ιησού».

 

Τι είχε δηλώσει για τη συμμετοχή του ο Ιωσήφ, Γιώργος Βογιατζής

«Όταν ετοιμάστηκε, είδα τον Χριστό μπροστά μου»! Η φράση ανήκει στον Γιώργο Βογιατζή που συμμετείχε στο καστ ενσαρκώνοντας τον Ιωσήφ. Περιγράφει τη στιγμή που πρωτοαντίκρισε τον Ρόμπερτ Πάουελ ντυμένο Χριστό.

Και δεν ήταν ο μόνος που το ένιωσε, καθώς κάθε φορά που εμφανιζόταν στο πλατό για τα γυρίσματα όλοι σταυροκοπιούνταν! Και σταματούσαν κάθε βωμολοχία μπροστά του εννοείται!

Ο σπουδαίος Έλληνας ηθο­ποιός θυμάται τη δική του συνεργασία: «Όταν γνωρίστηκα με τον Φράνκο Τζεφιρέλι, μου πρότεινε να κάνω κάποια δοκιμαστικά επειδή ήμουν νέος. Εκείνη την εποχή, προσπαθούσα πάρα πολύ να κάνω πράγματα για την καριέρα μου και ήθελα να πάρω τη δουλειά. Έτσι, λόγω της ηλικίας μου, με έβαλαν να κάνω τρία δοκιμαστικά. Ήθελαν να βεβαιωθούν ότι μπορώ να τα καταφέρω. Και το απέδειξα».

 

Η σειρά βήμα-βήμα

Ήταν Χριστούγεννα του 1973, όταν ο Τζεφιρέλι αποφάσισε τη μεταφορά της ζωής του Ιησού του Ναζωραίου για την κρατική ιταλική τηλεόραση, τη RAI. Όλα εξελίσσο­νταν «σαν να είχαν ούριο άνεμο στα πανιά», όπως δήλωσε σε συνέντευξή του το 2007 ο σκηνοθέτης. Το κόστος ήταν όμως υπέρογκο, 16-18 εκατ. δολάρια, αστρονομικό για τηλε­οπτικό προϊόν.

Ποτέ άλλοτε δεν είχαν επενδυθεί τέτοια ποσά στην αναβίωση της Μέσης Ανατολής του 1ου αιώνα, ούτε είχε ξαναγίνει τόσο μεγάλη ιστορική έρευνα για τηλεοπτική παραγωγή, για την οποία επιστρατεύτηκαν μελετητές της Βίβλου, ιστορικοί και ακαδη­μαϊκοί. Στη σειρά συνεργάστηκαν από το Βα­τικανό και τη Ραβινική Σχολή του Λονδίνου μέχρι το Σχολείο Κορανίου του Μαρόκου. Το σενάριο υπογράφει ο Αντονι Μπέρτζες, ο αντισυμβατικός σεναριογράφος της ταινίας «Κουρδιστό πορτοκάλι». Το σάουντρακ ανέλαβε ο Μορίς Ζαρ, που είχε ήδη στο ενερ­γητικό του τα αντίστοιχα του «Λόρενς της Αραβίας» και του «Δρ Ζιβάγκο».

 

Το ξεχωριστό καστ

O σερ Λόρενς Ολίβιε ζήτησε να συμμετάσχει, λέγοντας στον Τζεφιρέλι: «Παραείμαι μεγάλος για ιππασία, άρα δεν μπορώ να είμαι ο Πιλάτος. Δεν είμαι αρκετά Εβραίος για Καϊάφας. Δώσε μου απλά αυτές τις δύο μικρές σκηνές του Νικόδημου»!

Το διεθνές καστ είχε τον σερ Πίτερ Ουστίνοφ και τον Κρίστοφερ Πλάμερ, τον Άντονι Κουίν, τον Έρνεστ Μπόργκναίν και την Κλαούντια Καρντινάλε!

Ο Τζεφιρέλι πρότεινε το ρόλο της Μαρίας της Μαγδαληνής στην Ελίζαμπεθ Τέιλορ, εκείνη όμως φοβήθηκε τα χρονοβόρα γυρίσματα και έτσι τον πήρε η Αν Μπάνκροφτ.

Στον «Ιησού από τη Ναζαρέτ» παίρνουν μέρος επτά βραβευμένοι με Oscar ηθοποιοί, οι: Κρίστοφερ Πλάμερ (το πήρε μεταγενέστερα), Λόρενς Ολίβιε, Πίτερ Ουστίνοφ, Αν Μπάνκροφτ, Αντονι Κουίν, Ροντ Στάιγκερ και Έρνεστ Μπόργκναίν.

Μαζί τους άλλοι έξι υποψήφιοι για Oscar, οι: Τζέιμς Μέισον, Ίαν Χολμ, Ίαν Μπάνεν, Τζέιμς Ερλ Τζόουνς, Βαλεντίνο Κορτέζε και Ραλφ Ρίτσαρντσον. Ο Τζεφιρέλι ήθελε πολύ τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι για το ρόλο του Πιλάτου, αλλά δεν τα βρήκαν στο οικονομικό. Στο τέλος όμως δικαιώθηκε με την επιλογή του Ροντ Στάιγκερ, λέγοντας πως ήταν ένας «υπέροχος Πιλάτος».

 

 

Δειτε Επισης

Ο Γιώργος Λιάγκας για Μάρκο Σεφερλή: «Έχει εμμονή, κόμπλεξ & πρόβλημα. Διαχειρίσου το. Δεν είναι φυσιολογικό»
#PowerofLoveGR: Νίκος Πελετιέ και Σωτηρία οι δύο μεγάλοι νικητές με 10.000 ευρώ – Το παθιασμένο φιλί
Απασφάλισε ο Μικρούτσικος για την Βατίδου: «Η συνομοταξία του τίποτα» - Η νέα ακόμα χειρότερη απάντηση της
The Social Experiment: Kάτι εντελώς πρωτόγνωρο και διαφορετικό από ό,τι έχουμε δει μέχρι σήμερα
«Παραδοσιακή Βραδιά»: Η Άντρη Καραντώνη υποδέχεται την Χριστιάνα Αριστοτέλους
Η αφιέρωση του Γιάννη Πάριου στη Μαρινέλλα: «Στη μάνα όλων μας,... γιατί έτσι την λέμε εμείς, μάνα»
Ο Τάκης Ζαχαράτος γονατίζει και φιλά την σκηνή στο Ηρώδειο που κατέρρευσε η Μαρινέλλα
Χρήστος Mάστορας: «Η Μαρινέλλα είναι μια γυναικεία επανάσταση από μόνη της! Σε αγαπάμε & σε περιμένουμε!»
Aύριο το Βραβείο Κινηματογράφου στο Βατικανό για τον μικρό Ανδρέα Χριστοδούλου και το #Famagusta
Κατερίνα Λιόλιου: «Με ενοχλούν τα σχόλια στα social media. Κάνω ψυχανάλυση από 17 ετών»