Mastercard Love Index: Οι συνήθειες των Κύπριων καταναλωτών για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου
14:24 - 13 Φεβρουαρίου 2020
Οι ανέπαφες συναλλαγές συνεχίζουν την αυξητική τους πορεία στην Κύπρο, ενώ οι Κύπριοι δείχνουν να προτιμούν την προσφορά εμπειριών στους αγαπημένους τους, έναντι των παραδοσιακών δώρων, για τον εορτασμό του Αγίου Βαλεντίνου
Νέα έρευνα της Mastercard αποκαλύπτει πως οι «συναισθηματικές» αγορές αναπτύσσονται 5 φορές ταχύτερα από τη παγκόσμια οικονομία, καθώς ο τζίρος των συναλλαγών κατά τη περίοδο της γιορτής του Αγίου Βαλεντίνου, αυξήθηκε κατά 17% σε σχέση με το 2017.
Ο ετήσιος δείκτης «Mastercard Love Index» συλλέγει στοιχεία συναλλαγών σε περισσότερες από 53 χώρες, ανάμεσα στις οποίες βρίσκεται και η Κύπρος, ενώ η ανάλυση των δεδομένων προκύπτει από τις αγορές που πραγματοποιούνται με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες, κατά την περίοδο του Αγίου Βαλεντίνου (11-14 Φεβρουαρίου).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Κύπριοι καταναλωτές ξοδεύουν ολοένα και περισσότερο, με το σύνολο των συναλλαγών να παρουσιάζει άνοδο 118,8% την τελευταία τριετία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Κύπριοι καταναλωτές ξοδεύουν ολοένα και περισσότερο, με το σύνολο των συναλλαγών να παρουσιάζει άνοδο 118,8% την τελευταία τριετία.
Παράλληλα, οι Κύπριοι δείχνουν να επενδύουν στην προσφορά εμπειριών και όχι αγαθών για τους αγαπημένους τους. Παραδοσιακά δώρα, όπως λουλούδια ή κοσμήματα, υποχωρούν στις προτιμήσεις των καταναλωτών, ενώ αντίστοιχα οι κρατήσεις σε ξενοδοχειακά καταλύματα αυξήθηκαν κατά 65,6% σε σχέση με το 2017. Στην ίδια κατεύθυνση, με ακόμα υψηλότερα ποσοστά, κινείται η αξία συναλλαγών σε αγορές κοσμημάτων, οι οποίες αυξάνονται ραγδαία κάθε χρόνο, με τα στοιχεία να παρουσιάζουν άνοδο 67,6% την τελευταία τριετία.
Η έξοδος για φαγητό παραμένει στις κορυφαίες επιλογές των Κυπρίων αν και ο ρυθμός αύξησης του όγκου των συναλλαγών σε εστιατόρια παρουσίασε τα χαμηλότερα ποσοστά από το 2017. Σε σύνολο, την τελευταία τριετία, ο αριθμός συναλλαγών σε εστιατόρια έχει αυξηθεί κατά 158,6%, ενώ η δυναμική από χρονιά σε χρονιά αυξήθηκε στο 57,3% από το 2017 με το 2018 η αύξηση να είναι ακόμη μεγαλύτερη από τη μετάβαση από το 2018 στο 2019 φτάνοντας στο 64,4%.
Η έρευνα της Mastercard, εκτός από πολύτιμα στοιχεία σε σχέση με τις τάσεις ως προς τις επιλογές των Κυπρίων, παρουσιάζει αντίστοιχα στοιχεία για τις προτιμώμενες μεθόδους πληρωμής των καταναλωτών. Το μερίδιο ανέπαφων συναλλαγών, σημειώνει συνεχή άνοδο, καθώς η αξία τους στην Κύπρο κατά την περίοδο του Αγίου Βαλεντίνου, αυξήθηκε κατά 1.361% από το 2017 μέχρι και το 2019, με τον αριθμό συναλλαγών να αυξάνεται κατά 1.075%.
Τέλος, τα στοιχεία της έρευνας κατέδειξαν την προνοητικότητα των καταναλωτών σε σχέση με τις αγορές για τον εορτασμό του Αγίου Βαλεντίνου.
Τέλος, τα στοιχεία της έρευνας κατέδειξαν την προνοητικότητα των καταναλωτών σε σχέση με τις αγορές για τον εορτασμό του Αγίου Βαλεντίνου.
Η πλειοψηφία των συναλλαγών, σε παγκόσμια κλίμακα, πραγματοποιήθηκε νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, ενώ αντίστοιχα οι αγορές της «τελευταίας στιγμής» μειώθηκαν δραστικά. Σε αντίθεση με την παγκόσμια τάση, οι Κύπριοι συνεχίζουν να πραγματοποιούν το μεγαλύτερο μέρος των αγορών τους την τελευταία στιγμή, και μάλιστα σε πολύ υψηλά ποσοστά καθώς ο αριθμός των συναλλαγών την 14η Φεβρουαρίου αυξήθηκε κατά 125,6%.
Παράλληλα, σε αρμονία με τις αντίστοιχες συναλλαγές στο εξωτερικό, παρουσιάστηκε άνοδος 357,5% στις συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν την 11η Φεβρουαρίου, που αποτελεί την πρώτη μέρα καταγραφής δεδομένων για αγορές που αφορούν την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, ποσοστό που είναι διπλάσιο από αντίστοιχες συναλλαγές στο εξωτερικό.