Έκθεση γλυπτικής «επιτελέσεις»

Νίκος Δυμιώτης, Δημήτρης Κωνσταντίνου, Ανδρέας Σαββίδης, Λευτέρης Οικονόμου, Στας Παράσκος.
 
Εγκαίνια: Παρασκευή 20 Απριλίου 2018 | 20:00
Διάρκεια: 21.04. - 19.05.2018 ΓΚΑΡΑΖ, Αμμοχώστου 16, 1016, Λευκωσία
Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 17:00-20:00 | Σάβ.: 10:00-12:00 και 17:00-20:00 | κατόπιν ραντεβού
Διοργάνωση: The Lefteris Economou
Archive Επιμέλεια: Δήμητρα Ιγνατίου
 
H έκθεση ε π ι τ ε λ έ σ ε ι ς συγκεντρώνει και παρουσιάζει μια επιλογή από έργα τριών από τους σημαντικότερους γλύπτες της δεύτερης γενιάς Κυπρίων καλλιτεχνών - Νίκος Δυμιώτης, Δημήτρης Κωνσταντίνου και Ανδρέας Σαββίδης - καθώς τις γλυπτικές αναζητήσεις και πειραματισμούς δύο, κατά κύριο λόγο, ζωγράφων της ίδιας γενιάς - Λευτέρης Οικονόμου και Στας Παράσκος.
 
Η έκθεση στοχεύει στο να φέρει μαζί αντιπροσωπευτικά δείγματα της δουλειάς καταξιωμένων εκπροσώπων της Κυπριακής γλυπτικής του 20ου αι. τα οποία αντικατοπτρίζουν τις τάσεις, τις αντιλήψεις και την εικαστική προσέγγιση καθενός από αυτούς, εντός μιας συγκεκριμένης χρονικότητας και χρονολογίας.
 
Η παρουσίαση των έργων αυτών συμπληρώνεται από γλυπτικά έργα δύο καλλιτεχνών της ίδιας γενιάς, για τους οποίους η γλυπτική αποτέλεσε εναλλακτική εικαστική έκφραση πλάι στην κυρίως ζωγραφική πρακτική τους.
 
Προϋπόθεση για την επιλογή των συγκεκριμένων γλυπτών υπήρξε η παραγωγή τους εντός του χρονικού ορίζοντα που ορίζεται συγκαταβατικά από το την έναρξη της δεκαετίας 1960 μέχρι και το τέλος της δεκαετίας του 1970.
 
Η επιλογή των έργων δεν υπαγορεύεται από μια συγκεκριμένη, κοινή θεματική αλλά έχει ως γνώμονα την παρουσίαση πολλαπλών αποδόσεων ποικίλων, αν και συχνά ταυτόσημων ή συγκλινουσών, θεματικών που απασχόλησαν τους συγκεκριμένους δημιουργούς.
 
Επιδιώκεται ο εντοπισμός και η ανάδειξη αντιθέσεων και κοινών αναφορών μεταξύ τους αλλά και ο συσχετισμός επιρροών και επιδράσεων που απορρέουν από αυτά και οι οποίες συνειδητά ή συνειρμικά αποκρυσταλλώνονται στη σύγχρονη κυπριακή γλυπτική παραγωγή των τελευταίων 20 χρόνων.
 
Βασικό κριτήριο για την επιλογή των έργων υπήρξε η εκπροσώπηση και ομαδοποίηση διαφορετικών και συχνά αντιφατικών προσεγγίσεων ως προς την επιλογή των υλικών, την κλίμακα, τις γλυπτικές ποιότητες, την τεχνική, την απόδοση των μορφών και τις πλαστικές αξίες - παράμετροι που ορίζουν τις επιτελέσεις της φόρμας.
 
Μέσα από την έκθεση επαναπλαισιώνονται και επανασυστήνονται όχι μόνο η δουλειά των συμμετεχόντων καλλιτεχνών αλλά και οι προσεγγίσεις, οι πειραματισμοί και οι γλυπτικές και εννοιολογικές αξίες που υπαγόρευσαν την απόδοση της φόρμας σε μια περίοδο καθοριστική για την εξέλιξη της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας στην Κύπρο.
 
Χωρίς να επιδιώκει την εξαντλητική επισκόπηση ή χαρτογράφηση της γλυπτικής παραγωγής στην Κύπρο εντός της οριοθετημένης χρονικής περιόδου, η έκθεση σκιαγραφεί την πολυπρισματική φυσιογνωμία της σύγχρονης Κυπριακής γλυπτικής κατά την περίοδο της διαμόρφωσής της, καλώντας μας να επανεξετάσουμε υπό νέο φως και εντός της σύγχρονης συνθήκης τις γεωμορφολογίες της φόρμας που προκύπτουν από τις αναζητήσεις σημαντικών εκπροσώπων της.

 

 

Δειτε Επισης

Σπύρος Μπιμπίλας: «Εγώ δεν είμαι στη Βουλή για να βγάλω χρήματα. Τα ίδια χρήματα έβγαζα από το θέατρο»
Η Νατάσα Θεοδωρίδου αντέδρασε για το «Φεγγάρι» στον Νίκο Μουτσινά: «Θες να με ρωτήσεις κάτι πιο κίτρινο;»
Ελένη Ράντου: «Δεν ανήκω στο Σωματείο Ηθοποιών, δεν είμαι υποχρεωμένη να απεργήσω»
Λάκης Λαζόπουλος: «Δεν μιλάω για θρίαμβo, αλλά για επιστροφή σκέτη! Αφιερώνω την πρεμιέρα στη μάνα μου»
Νατάσα Θεοδωρίδου: «Δεν μου έχει κάνει κανένας πρόταση για διαφήμιση ποτέ στη ζωή μου»
Η Έλλη Στάη μιλά για την θεατρική παράσταση που θα συμμετάσχει: «Το θέατρο είναι μία από τις αγάπες μου»
Η εταιρεία παραγωγής του Γιάννη Αντετοκούνμπο βγάζει ταινία με την Κλέλια Ανδριολάτου και την Julia Fox
Angelina Jolie στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο: «Η Μαρία Κάλλας προκάλεσε την καταστροφή της & όχι άλλος»
Η Σαλίνα Γαβαλά για την συμμετοχή της στον ελληνικό τελικό της #Eurovision με τραγούδι του Μπάμπη Στόκα
Η Ηλιάνα Παπαγεωργίου κλαίγοντας μίλησε για την (mother) Έλενα Χριστοπούλου: «Ήμουν σε λήθαργο, συσκότιση»