Θεατρικές παρατάσεις: "Μανώλης"

Κύπρος, Ιούλιος 1974…. Πραξικόπημα – τουρκική εισβολή!...

Μια σύγχρονη συγκλονιστική τραγωδία στην οποία δεν έχει επέλθει ακόμα η “κάθαρσις”!

Ο περίπλοκος ψυχισμός μιας χαροκαμένης μάνας που πιστεύει και δεν πιστεύει την απώλεια του γιου της, που ζει με τις παραισθήσεις της ύπαρξής του, αλλά και τη συναίσθηση του πικρού άδικου χαμού του.

Ένας αθέατος γάτος – σύμβολο της μορφής του άδικα σκοτωμένου γιου.
Ένα έργο του Γιώργου Νεοφύτου το οποίο υπερβαίνει τη χρονική στιγμή της καταγραφής των γεγονότων του, και εκτείνεται στην επικαιρότητα του σήμερα και στην προοπτική ενός καλύτερου αύριο. Η ενσάρκωση της μάνας με τον αδικοχαμένο γιο γίνεται η υποστασιοποίηση της δικαιοσύνης,  υψώνει τη φωνή της προς τους δικαστές της γης και όλης της οικουμένης: «Δεν ζητώ τον οίκτο σας, κύριοι δικαστές. Δεν ζητώ τον οίκτο κανενός. Ζητώ δικαιοσύνη για τον γιο μου. Για να έχει νόημα ο θάνατός του. Δεν είναι εκδίκηση που ζητώ, κύριοι δικαστές. Ζητώ μονάχα να τιμωρήσετε τους δολοφόνους του γιου μου. Δικαιοσύνη… δικαιοσύνη ζητώ. Για να μπουν τα πράματα στη… σωστή τους θέση… Για να μην χαμηλώνω…ΕΓΩ…τα μάτια, όταν τους βλέπω… Να μάθουν όλοι ποιο είναι τ’ άδικο και ποιο είναι το σωστό… Για να μην ξανάρθουν, κύριοι δικαστές…Για να μην ξανάρθουν».
 
Λίγα λόγια για την Ελεονώρα Βασιλείου
Τον ρόλο της Μαρίας ανέλαβε η Ελεονώρα Βασιλείου. Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (2017) και του University of Leeds (2013) στον Χρηματοοικονομικό Κλάδο. Μεγαλώνοντας σε ένα καλλιτεχνικό περιβάλλον, με πατέρα ηθοποιό, δεν μπορούσε να παρεκκλίνει από τον δρόμο του θεάτρου. Τελειώνοντας τις σπουδές της στην Αγγλία, έδωσε εξετάσεις για τη δραματική σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Επιστρέφοντας στην Κύπρο, παρέα με την αδελφή της Πηνελόπη και τον πατέρα της Ανδρέα Βασιλείου, επίσης ηθοποιοί και οι δύο, αποφάσισαν να δημιουργήσουν το δικό τους θεατρικό εργαστήρι, που λειτουργεί στη Λευκωσία και στη Λεμεσό. Από προηγούμενες εμφανίσεις της στο θεατρικό σανίδι, ξεχωρίζουν οι παραστάσεις της σχολής που συμμετείχαν επίσης σε θεατρικά φεστιβάλ που πραγματοποιήθηκαν στην Καβάλα και στη Θεσσαλονίκη αλλά και οι παραστάσεις διπλωματικών εξετάσεων της Δραματικής Σχολής του ΚΘΒΕ στα έργα «Εκκλησιάζουσες», Αριστοφάνης (σκην. Γιάννης Ρηγας, 2014), «Σεφέρης» (σκην. Γιαννης Ρήγας, 2016), «Ηλέκτρα» Σοφοκλή (σκην. Μιχάλης Σιωνας, 2017), «Κόρτο υλ», Ούγκο Πραττ (σκην. Γιάννης Ρήγας, 2017), «Μανώλη» Γιώργου Νεοφύτου (σκην. Ελεονώρα Βασιλείου, 2017).
 
Η δική μου ματιά  
«Έγινε μια προσπάθεια να προσεγγίσω ένα χαρακτήρα τόσο διαφορετικό από μένα, -κοινωνικά, βιωματικά, ιστορικά, ηλικιακά. Η κ. Μαρία είναι μια μάνα που κουβαλάει πόνο, ανυπέρβλητο πόνο.  Έζησε το πόλεμο, πόνεσε στο πόλεμο, αδικήθηκε από τον πόλεμο. Έτσι πρώτο μου μέλημα είναι να μεταφέρω ως ηθοποιός επάνω στη σκηνή έναν αληθινό χαρακτήρα, γιατί είναι υπαρκτός ακόμα και σήμερα.
Αυτή η γυναίκα δεν είναι δραματική, αλλά τραγική. Είναι ένας σύγχρονος τραγικός χαρακτήρας. Μια μάνα που άδικα χάνει το παιδί της και ο μόνος λόγος που ακόμα ζει, είναι γιατί περιμένει την εκδίκαση των ενόχων. Επομένως δεν θα μπορούσε να είναι παρά μόνο μια τραγική φιγούρα και αυτή την κατεύθυνση επιλέξαμε.
Την κ. Μαρία του έργου την διάβασα σε ιστορικά βιβλία, την μελέτησα μέσα από ντοκιμαντέρ, την είδα σε εικόνες, την άκουσα σε ιστορίες για να την καταλάβω, να καταλάβω το τότε. Δεν έζησα τα γεγονότα. Έχω όμως αναφορές και παραδείγματα που με βοήθησαν, ας πούμε, να κατανοήσω το χαρακτήρα. Πειραματίστηκα με τα ίδια τα εκφραστικά μου μέσα. Ως προς την κινησιολογία του ρόλου και τη χρήση του σώματος  έτσι ώστε να μοιάζω με γριά.
Ωστόσο, σε όλη αυτή την περίοδο έρευνας γύρω από αυτό το χαρακτήρα, αντιλήφθηκα ότι η απλότητα ήταν τελικά και το μεγαλύτερο κλειδί, για να κατανοήσω εις βάθος το ρόλο.
Η σκηνοθετική προσέγγιση είναι λιτή. Θέλουμε να επικεντρωθούμε και να αναδείξουμε τον ψυχισμό αυτού του χαρακτήρα, τα όσα πέρασε, τα πάθη της, τα δεινά της. Χρησιμοποιήσαμε μόνο ένα σκηνικό αντικείμενο – μια πολυθρόνα/καρέκλα και τη δυνατότητα των φωτιστικών μέσων».
 
Παραστάσεις
Λευκωσία
Πότε: 20, 21, 26 Οκτωβρίου στις 20:30
Πού: Artos Foundation, Λευκωσία
Διεύθυνση : Άγιων Ομολογητών 64, 1080 Λευκωσία
Για πληροφορίες: 96672407 
Λεμεσός
Πότε: 2 Δεκεμβρίου στις 20.30 και 3 Δεκεμβρίου στις 18.30
Πού: Tεχνοχώρος Ε.Θ.Α.Λ, Λεμεσός
Για πληροφορίες: 96672407 
Διεύθυνση : Φραγκλίνου Ρούσβελτ 76, Ακίνητα Δήμου-Κτίριο ΣΑΛΑ, 3840, Λεμεσός
 

Δειτε Επισης

Spring Festival: Η απόλυτη ανοιξιάτικη γιορτή επιστρέφει στο My Mall!
#ArtInTheCity παντού στο Δημοτικό Θέατρο Λευκωσίας
Δύο τελευταίες παραστάσεις για την «Κούκλα του Φραντς Κάφκα» στις 4 Μαΐου
Πασχαλινές Εκδηλώσεις στο My Mall: Γνωρίστε από κοντά την αγαπημένη μασκότ Πέπα!
#SuperFM Youth Music Festival 2025: Η απόλυτη μουσική εμπειρία έρχεται στη Λευκωσία! Save the date!
Το WaterWorld WaterPark στην Αγία Νάπα, επιστρέφει δυναμικά, στις 10 Απριλίου!
Η Ματθίλδη Μαγγίρα κι ο Aνδρόνικος σε μια μονάδική παράσταση στο «Savino Live»
Παράδοξο Γαστρονομικό Πασχαλινό Ταξίδι! Παραδοσιακές Γεύσεις και Έθιμα στο Paradox Museum Limassol
Το Σάββατο 1η Μαρτίου όλοι οι δρόμοι της διασκέδασης οδηγούν στο αποκριάτικο πάρτι της Μαρίνας Αγίας Νάπας!
Καρναβάλι με τις Πριγκίπισσες από την Inspired Family Fun: Ένα Μαγεμένο Σαββατοκύριακο στο Paradox Museum Limassol Event Venue!