Χρίστος Αβραάμ: «Η μεγάλη Πορεία»
13:29 - 02 Απριλίου 2016
Έχοντας ευαισθητοποιηθεί ως καλλιτέχνης με το προσφυγικό πρόβλημα στην Ευρώπη, παρουσίασε πρόσφατα την τελευταία του έκθεση με τίτλο «Η Μεγάλη Πορεία».
Της Πράξιας Αρέστη
Φωτογραφία Ανδρέας Νικολαΐδης
Τα έργα του έχουν παρουσιαστεί σε ομαδικές εκθέσεις σε Κύπρο, Ελλάδα, Γερμανία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ρωσία. Έχει τιμηθεί με το Βραβείο Εικαστικού Βιβλίου 2012 για τον «Ανώνυμο Εραστή» (ζωγραφική Χ. Αβραάμ - ποίηση Μ. Κωστάνς), ενώ άλλα έργα του βρίσκονται στο Μουσείο Plyos της Ρωσίας, στη Saatchi Gallery και σε ιδιωτικές συλλογές στην Κύπρο και στο εξωτερικό. Έργο του έχει καταχωρηθεί, επίσης, στον κατάλογο για τα 50χρονα της Κυπριακής Δημοκρατίας, ενώ παλαιότερα ένα άλλο είχε κοσμήσει την αφίσα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης.
Κάθε έκθεση που κάνει είναι γι’ αυτόν το ίδιο σημαντική, όμως ένα έργο που δεν θα μπορούσε ποτέ να αποχωριστεί είναι το Sex and Breakfast.
Τα υλικά που χρησιμοποιεί είναι από λάδι, ακρυλικό, παστέλ, κάρβουνο, κολάζ μέχρι και μεταλλικές κατασκευές, ξύλο και led.
Σημαντικότερη στιγμή για τον ίδιο ως καλλιτέχνης, ήταν η ομαδική έκθεση που έκανε στο Βερολίνο με έναν από τους αγαπημένους του καλλιτέχνες στον τομέα του performance art, τον Ulay.
Πηγή έμπνευσης για τον ίδιο αποτελεί οτιδήποτε έχει σχέση με τα ανθρώπινα δικαιώματα, κυρίως όμως η απουσία αυτών σε διάφορες περιπτώσεις. Εξ’ ου και η τελευταία του έκθεση που φέρει τον τίτλο η «Η Μεγάλη Πορεία», πάνω στην οποία δούλεψε για περίπου δύο χρόνια.
Συγκεκριμένα γι’ αυτήν μας είπε: «Πάντοτε πίστευα πως η τέχνη δεν μπορεί να υπάρξει εκτός του κοινωνικού και πολιτικού συγκείμενου - μια τέχνη που δεν αφουγκράζεται τον κόσμο παύει, για εμένα, να έχει οποιαδήποτε αξία. Η έκθεσή μου “Η Μεγάλη Πορεία”, σε επιμέλεια της Δρος Έφης Κυπριανίδου, έχει ως θέμα τη μετακίνηση πληθυσμών και το προσφυγικό, με αφορμή προφανώς την παρούσα κατάσταση, όπου απελπισμένοι μετανάστες επιχειρούν κατά χιλιάδες να διασχίσουν τη Μεσόγειο για να φτάσουν στην ευρωπαϊκή γη της Επαγγελίας». Πρόσθεσε ότι τον ενδιαφέρει να μελετήσει την κατάσταση της μετανάστευσης, όπου το ένστικτο φτάνει να αποτελεί οδηγό πορείας και η μνήμη ξεριζώνεται, καθώς οι άνθρωποι προχωρούν στο δύσκολο δρόμο τους για τη σωτηρία. Φοβάται πως τα δύσκολα αποτελούν ακόμη αδιάβαστο κείμενο στην ιστορία του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Ταυτόχρονα, ο τίτλος της έκθεσής του αυτής αποτελεί μια έμμεση αναφορά στο μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση «Μεγάλη Χίμαιρα», το οποίο μελέτησε εικαστικά ως προς τον άξονα της αναζήτησης της χώρας των ονείρων. Η γλώσσα και η σκέψη του Καραγάτση αποτέλεσαν έναυσμα, όπως μας είπε, για αρκετά από τα έργα που είχε στην έκθεση.
Αυτή την περίοδο ετοιμάζεται για μία νέα ομαδική έκθεση, το Art Athina 2016, που θ’ ανοίξει για το κοινό τον Μάιο κι εκεί θα παρουσιάσει δουλειά του με άλλους 3 καλλιτέχνες από την ομάδα Compassion (www.compassionphilosophy.com), που έχει στόχο την ουσιαστική συνειδητοποίηση, σχετικά με τη ζωή με χρόνιες ασθένειες και την υποστήριξη των πασχόντων.
Δείτε τα έργα του Χρίστου Αβραάμ στην ιστοσελίδα του www.christosavraam.com
Της Πράξιας Αρέστη
Φωτογραφία Ανδρέας Νικολαΐδης
Τα έργα του έχουν παρουσιαστεί σε ομαδικές εκθέσεις σε Κύπρο, Ελλάδα, Γερμανία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ρωσία. Έχει τιμηθεί με το Βραβείο Εικαστικού Βιβλίου 2012 για τον «Ανώνυμο Εραστή» (ζωγραφική Χ. Αβραάμ - ποίηση Μ. Κωστάνς), ενώ άλλα έργα του βρίσκονται στο Μουσείο Plyos της Ρωσίας, στη Saatchi Gallery και σε ιδιωτικές συλλογές στην Κύπρο και στο εξωτερικό. Έργο του έχει καταχωρηθεί, επίσης, στον κατάλογο για τα 50χρονα της Κυπριακής Δημοκρατίας, ενώ παλαιότερα ένα άλλο είχε κοσμήσει την αφίσα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης.
Κάθε έκθεση που κάνει είναι γι’ αυτόν το ίδιο σημαντική, όμως ένα έργο που δεν θα μπορούσε ποτέ να αποχωριστεί είναι το Sex and Breakfast.
Τα υλικά που χρησιμοποιεί είναι από λάδι, ακρυλικό, παστέλ, κάρβουνο, κολάζ μέχρι και μεταλλικές κατασκευές, ξύλο και led.
Σημαντικότερη στιγμή για τον ίδιο ως καλλιτέχνης, ήταν η ομαδική έκθεση που έκανε στο Βερολίνο με έναν από τους αγαπημένους του καλλιτέχνες στον τομέα του performance art, τον Ulay.
Πηγή έμπνευσης για τον ίδιο αποτελεί οτιδήποτε έχει σχέση με τα ανθρώπινα δικαιώματα, κυρίως όμως η απουσία αυτών σε διάφορες περιπτώσεις. Εξ’ ου και η τελευταία του έκθεση που φέρει τον τίτλο η «Η Μεγάλη Πορεία», πάνω στην οποία δούλεψε για περίπου δύο χρόνια.
Συγκεκριμένα γι’ αυτήν μας είπε: «Πάντοτε πίστευα πως η τέχνη δεν μπορεί να υπάρξει εκτός του κοινωνικού και πολιτικού συγκείμενου - μια τέχνη που δεν αφουγκράζεται τον κόσμο παύει, για εμένα, να έχει οποιαδήποτε αξία. Η έκθεσή μου “Η Μεγάλη Πορεία”, σε επιμέλεια της Δρος Έφης Κυπριανίδου, έχει ως θέμα τη μετακίνηση πληθυσμών και το προσφυγικό, με αφορμή προφανώς την παρούσα κατάσταση, όπου απελπισμένοι μετανάστες επιχειρούν κατά χιλιάδες να διασχίσουν τη Μεσόγειο για να φτάσουν στην ευρωπαϊκή γη της Επαγγελίας». Πρόσθεσε ότι τον ενδιαφέρει να μελετήσει την κατάσταση της μετανάστευσης, όπου το ένστικτο φτάνει να αποτελεί οδηγό πορείας και η μνήμη ξεριζώνεται, καθώς οι άνθρωποι προχωρούν στο δύσκολο δρόμο τους για τη σωτηρία. Φοβάται πως τα δύσκολα αποτελούν ακόμη αδιάβαστο κείμενο στην ιστορία του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Ταυτόχρονα, ο τίτλος της έκθεσής του αυτής αποτελεί μια έμμεση αναφορά στο μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση «Μεγάλη Χίμαιρα», το οποίο μελέτησε εικαστικά ως προς τον άξονα της αναζήτησης της χώρας των ονείρων. Η γλώσσα και η σκέψη του Καραγάτση αποτέλεσαν έναυσμα, όπως μας είπε, για αρκετά από τα έργα που είχε στην έκθεση.
Αυτή την περίοδο ετοιμάζεται για μία νέα ομαδική έκθεση, το Art Athina 2016, που θ’ ανοίξει για το κοινό τον Μάιο κι εκεί θα παρουσιάσει δουλειά του με άλλους 3 καλλιτέχνες από την ομάδα Compassion (www.compassionphilosophy.com), που έχει στόχο την ουσιαστική συνειδητοποίηση, σχετικά με τη ζωή με χρόνιες ασθένειες και την υποστήριξη των πασχόντων.
Δείτε τα έργα του Χρίστου Αβραάμ στην ιστοσελίδα του www.christosavraam.com