Εμείς, οι Νέοι ή …τη γενιά μας!

Μια κωμωδία του Κένεθ Λόνεργκαν
σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Ευριπίδη Δίκαιου

Παίζουν οι ηθοποιοί:
Νεκτάριος Θεοδώρου,
Άντρια Ζένιου
και Ανδρέας Παπαμιχαλόπουλος

Μετάφραση και σκηνοθεσία : Ευριπίδης Δίκαιος.
Σκηνικά - κοστούμια : Χάρης Καυκαρίδης, Άντρια Ευαγόρου
Μουσική επιμέλεια: Άντρια Ζένιου
Φωτισμοί : Βικέντιος Χριστιανίδης
Κατασκευή σκηνικού : Μιχάλης Μανελίδης


Πρεμιέρα:
Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 8.30 μ.μ.
Τακτικές παραστάσεις:
Παρασκευή και Σαββατο στις 8.30 μ.μ.
Κυριακή στις 6.30 μ.μ. στην Πάνω Σκηνή.

Το έργο διαδραματίζεται σε ένα διαμέρισμα στη Λευκωσία τη δεκαετία του 90 και επικεντρώνεται σε δύο φίλους, τον εικοσιδυάχρονο Χριστόδουλο ή άλλως «Κάττο», ο πατέρας του οποίου πληρώνει το ενοίκιο του διαμερίσματός του, και του δεκαεννιάχρονου Οδυσσέα, ο οποίος μόλις έχει κλέψει δεκαπέντε χιλιάδες λίρες από τον επιχειρηματία πατέρα του, για να κερδίσει την φιλία του Κάττου. Και οι δύο έχουν εγκαταλείψει το Πανεπιστήμιο και έχουν παγιδευτεί στις υπερβολές της δεκαετίας του ‘90.

Σκηνοθετικό σημείωμα

Αμερική, 1982. Τρεις άβγαλτοι νέοι επαναπροσδιορίζουν την ταυτότητα
τους όταν μπλέκουν με κλεμμένα λεφτά, ναρκωτικά, το σεξ και το θάνατο. Ανακαλύπτουν τι σημαίνει ευθύνη και πως αυτή αφορά πρωτίστως τους εαυτούς τους, πως επηρεάζει τους ανθρώπους γύρω τους.

Κύπρος, 1993. Το σκληρό (και υποκριτικά απαιτητικό) αυτό έργο του Kenneth Lonergan φαντάζει μακρυνό και ξένο στο πλαίσιο της Νέας Υόρκης. Στην Κύπρο τη δεκαετία του ‘90 ζούσαμε μια περίοδο όπου τα “βρώμικα” της κοινωνίας ήταν κρυμμένα κάτω από το χαλί –τα ναρκωτικά, η βία και το έγκλημα συμβαίναν σε άλλους. Δεν είχε ξεκινήσει ακόμα η αναγνώριση πως το χόρτο ήταν προσβάσιμο, πως ο υπόκοσμος στόχευε σε νέους ανεξαρτήτως κοινωνικής τοποθέτησης, πως οι έφηβοι έκαναν σεξ στις υπόγειες διαβάσεις. Οι οικογένειες με “εσωτερικά θέματα” κατά κανόνα ακολουθούσαν το ρητό τα εν οικω μη εν δημω, ή απλά κάναν τα στραβά μάτια. Η μαύρη μαγεία, το χέβι μέταλ, τα ανεξέλεγκτα βράδια και η σεξουαλική επαφή ήταν της εφημερίδας. Η ανησυχία εκφραζόταν με το ναρκωτικό στο ποτό(!), το προφυλακτικό ήταν ακόμα βρώμικη λέξη.

Ο συγγραφέας του έργου εντοπίζει διαπεραστικά τις στιγμές που ένας νέος στιγματίζεται εφ όρου ζωής. Μια εφαπτομένη επαφή με το θάνατο, η αποκόλληση από την παιδική νοσταλγία χάρην του έρωτα, η στιγμή που χάνεται η παρθενιά: φαντάζουν στους ενήλικες, πλέον, περαστικά συμβάντα. Σκιαγραφόντας γλαφυρά τις στιγμές που η ταυτότητα των χαρακτήρων αποκτά αληθινή υπόσταση ανεξάρτητα από τον περίγυρό τους και που γεννιέται ο άνθρωπος που τόσο καιρό έβραζε κάτω από την επιφάνεια, ο Lonergan γραπώνει μια διαχρονική έννοια στην διαδικασία της ωρίμανσης.

Σχηματιστήκαμε την δεκαετία του ’90 μέσα στην ροκ κουλτούρα της Ευρώπης και της Αμερικής. Ωριμάσαμε εν δημω, παρά τα δρακόντια μέτρα των γονιών μας. Να επισκεφτούμε ξανά τις στιγμές αυτές με μια εκ των έσσω ματιά, προσωπική και με συναισθηματική εμπλοκή. Έχει αλλάξει η χροιά των συνθηκών αλλά η βασική αλήθεια παραμένει η ίδια: το παιδί σπάζει και θα σπάζει αλυσίδες για να γίνει ο εαυτός του.

Δειτε Επισης

Το ταξίδι της Ντορέττας Παπαδημητρίου στην Νέα Υόρκη και η selfie με τον George Clooney
Έλενα Τοπαλίδου: «Είναι πεπραγμένο για μένα, έχει λήξει και δε με πονούν πια τα σκληρά και άδικα σχόλια»
Κατάξανθη η Δανάη Μπάρκα: «Μου κάνει εντύπωση που απασχόλησε τόσο το πάρτι, έπρεπε να πάω στο Ζάλογγο»
Κατερίνα Τσάβαλου για τον χωρισμό της: «Δεν είναι εύκολο να συνεργαζόμαστε αλλά δεν το βγάζουμε στο παιδί»
Ελεωνόρα Ζουγανέλη: «Ο Νίκος Συρίγος είναι εκφραστικός και δημόσια. Νιώθω αμήχανα κάποιες φορές»
H #Eurovision 2025 σε αριθμούς - Μόλις για 2 πόντους έχασε η Κύπρος τον Μεγάλο Τελικό!
#Eurovision 2025: Εξερράγη ο Ανδρέας Μικρούτσικος για τη 2η θέση του Ισραήλ: «Έγινε πραξικόπημα, ευθύνης EBU»
#Eurovision 2025: Προπηλακισμοί και βίαια επίθεση σε νεαρό που φώναζε «Λευτεριά στην Παλαιστίνη»
#Eurovision 2025: Αποθέωση για την Klavdia – Η στήριξη στην #Αστερομάτα από τους Ελληνες καλλιτέχνες
#Eurovision 2025: Tο μήνυμα της Klavdia μετά την κατάκτηση της 6ης θέσης: «Αιώνια ευγνώμων. Kλαίω όλη μέρα»