Χαράλαμπος Κουρουκλάρης: Στα χνάρια της τέχνης
10:37 - 27 Ιανουαρίου 2016
Ο Χαράλαμπος Κουρουκλάρης γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1986 και αφού αποφοίτησε από το σχολείο το 2004 και ολοκλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις το 2006, εισήχθη στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 2007, για ν’ ακολουθήσει αυτό που πάντα αγαπούσε, τη ζωγραφική.
Από μικρός θυμάται τον εαυτό του μ’ ένα μολύβι στο χέρι να ζωγραφίζει στα βιβλία, σε λευκές κόλλες, ακόμα και στους τοίχους του δωματίου του. Ήταν εύκολο να καταλάβει κανείς το πού θα κατέληγε επαγγελματικά στο μέλλον.
Από μικρός θυμάται τον εαυτό του μ’ ένα μολύβι στο χέρι να ζωγραφίζει στα βιβλία, σε λευκές κόλλες, ακόμα και στους τοίχους του δωματίου του. Ήταν εύκολο να καταλάβει κανείς το πού θα κατέληγε επαγγελματικά στο μέλλον.
Αν κάποιος δει τη δουλειά του, θ’ ανακαλύψει ότι στα έργα του κυριαρχεί συνήθως η ανθρώπινη φιγούρα, γιατί, όπως μας είπε, θέλει τα έργα του να έχουν ψυχή και ζωντάνια.
Τα υλικά που χρησιμοποιεί συνήθως είναι ακρυλική μπογιά.
Η τέχνη του αυτή την περίοδο είναι επηρεασμένη από τον εξπρεσιονισμό και την τέχνη του περιθωρίου και αυτό φαίνεται έντονα στις άγριες πινελιές και στην κίνηση που παρουσιάζει η πινελιά.
Το έργο που δεν χορταίνει να βλέπει είναι το «Pieta» του William-Adolphe Bouguereau. Όπως μας είπε: «Το έργο είναι γεμάτο πόνο και απορία. Το βλέμμα της Παναγίας που κρατά το νεκρό της παιδί και σε κοιτάζει στα μάτια, σε διαπερνά, όλο παράπονο και γιατί. Είμαι σίγουρος ότι αυτό το βλέμμα εκπροσωπεί όλο τον κόσμο που διερωτάται γιατί να συμβαίνουν όλα αυτά τα κακά που γίνονται διαχρονικά».
Αγαπημένος του ζωγράφος είναι ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ, γιατί του αρέσει πολύ ο τρόπος δουλειάς του και οι πινελιές του, οι οποίες πολλές φορές παρουσιάζουν μια κίνηση.
Τα υλικά που χρησιμοποιεί συνήθως είναι ακρυλική μπογιά.
Η τέχνη του αυτή την περίοδο είναι επηρεασμένη από τον εξπρεσιονισμό και την τέχνη του περιθωρίου και αυτό φαίνεται έντονα στις άγριες πινελιές και στην κίνηση που παρουσιάζει η πινελιά.
Το έργο που δεν χορταίνει να βλέπει είναι το «Pieta» του William-Adolphe Bouguereau. Όπως μας είπε: «Το έργο είναι γεμάτο πόνο και απορία. Το βλέμμα της Παναγίας που κρατά το νεκρό της παιδί και σε κοιτάζει στα μάτια, σε διαπερνά, όλο παράπονο και γιατί. Είμαι σίγουρος ότι αυτό το βλέμμα εκπροσωπεί όλο τον κόσμο που διερωτάται γιατί να συμβαίνουν όλα αυτά τα κακά που γίνονται διαχρονικά».
Αγαπημένος του ζωγράφος είναι ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ, γιατί του αρέσει πολύ ο τρόπος δουλειάς του και οι πινελιές του, οι οποίες πολλές φορές παρουσιάζουν μια κίνηση.
Όταν τον ρωτήσαμε για την οικονομική κρίση στην Κύπρο και πόσο αυτή επηρέασε την τέχνη, μας απάντησε: «Η κρίση επηρέασε αρκετά θα έλεγα, όπως ήταν αναμενόμενο, τον ήδη δύσκολο τομέα της τέχνης, με επακόλουθο να μειωθεί και το αγοραστικό κοινό στην Κύπρο. Φυσικά υπάρχουν και οι πιο άνετοι οικονομικά άνθρωποι, οι οποίοι μπορούν να αγοράσουν και να εκτιμήσουν μια καλή και ωραία δουλειά».
Συνολικά, συμμετείχε σε 8 ομαδικές εκθέσεις αλλά και σε 2 ατομικές. Επηρεασμένος από διάφορους μεγάλους ζωγράφους, όπως οι Βίνσεντ Βαν Γκογκ, Ζαν Ντιμπιφέ, Ανρί Ματίζ κ.ά., προσπαθεί να γίνει όλο και καλύτερος και να προσφέρει όσο περισσότερο μπορεί σε αυτή τη μεγάλη πρόκληση που ονομάζεται τέχνη.
Πρόσφατα συμμετείχε στην ομαδική έκθεση του ΕΚΑΤΕ, η οποία ολοκληρώθηκε πριν από έναν περίπου μήνα.
Της Πράξιας Αρέστη
Φωτογραφία: Ανδρέας Λουκαΐδης
Συνολικά, συμμετείχε σε 8 ομαδικές εκθέσεις αλλά και σε 2 ατομικές. Επηρεασμένος από διάφορους μεγάλους ζωγράφους, όπως οι Βίνσεντ Βαν Γκογκ, Ζαν Ντιμπιφέ, Ανρί Ματίζ κ.ά., προσπαθεί να γίνει όλο και καλύτερος και να προσφέρει όσο περισσότερο μπορεί σε αυτή τη μεγάλη πρόκληση που ονομάζεται τέχνη.
Πρόσφατα συμμετείχε στην ομαδική έκθεση του ΕΚΑΤΕ, η οποία ολοκληρώθηκε πριν από έναν περίπου μήνα.
Της Πράξιας Αρέστη
Φωτογραφία: Ανδρέας Λουκαΐδης