Το μέλλον σύμφωνα με τη Chanel και τον Karl Lagerfeld είναι οικολογικό και αβάσταχτα κομψό
17:08 - 27 Ιανουαρίου 2016
Στην παρουσίαση για την Κολεξιόν Υψηλής Ραπτικής Άνοιξη-Καλοκαίρι 2016, η οποία έγινε φυσικά στο Grand Palais του Παρισιού, τα μοντέλα περπάτησαν μέσα σε ένα οικοσύστημα που απέπνεε μία εξωπραγματική ζεν ατμόσφαιρα. Άλλωστε, τα show της Chanel είναι κάθε σεζόν τα πιο πολυαναμενόμενα και ο εκκεντρικός Κάιζερ της μόδας δεν απογοητεύει ποτέ.
Ένας γαλάζιος ουρανός, ένα φρεσκοκουρεμένο πράσινο γκαζόν και μερικοί κέδροι πλαισίωναν ένα απλό, ξύλινο, αλλά συνάμα φουτουριστικό σπίτι. Από εκεί άρχισαν να βγαίνουν τα μοντέλα, φορώντας δημιουργίες υψηλής ραπτικής που δικαίωσαν απόλυτα τον θρύλο της Chanel και και του ίδιου του Λάγκερφελντ.
Μετά από την κολεξιόν που παρουσίασε το περασμένο φθινόπωρο, όπου η τεχνολογία είχε τον πρώτο λόγο -ποιος μπορεί να ξεχάσει τα σακάκια που έγιναν σε τρισδιάστατους εκτυπωτές-, ο σχεδιαστής επέλεξε μια διαφορετική οδό. «Πιστεύω ότι είναι η πρώτη κολεξιόν υψηλής ραπτικής που γίνεται με οικολογική προσέγγιση. Είναι διασκεδαστικό να το κάνω αυτό μετά την τόση τεχνολογία,» δήλωσε σχετικά ο ίδιος.
Ας πάμε όμως σε αυτό που μας ενδιαφέρει όλους, τα ίδια τα ρούχα. Η παλέτα αποτελούνταν από τις «50 αποχρώσεις του μπεζ», καθώς όπως πληροφόρησε ο ίδιος ο Λάγκερφελντ τους δημοσιογράφους «η Γκάμπριελ Σανέλ ήταν η βασίλισσα του μπεζ».
Από τη συλλογή δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει η έμφαση στο σήμα κατατεθέν του οίκου, τα σακάκια. Ήταν κοντά, με φουσκωμένα μανίκια , ενώ συνδυάστηκαν με φούστες είτε μίντι και στενές είτε με περισσότερο γεμάτη σιλουέτα, αλλά και με αέρινες ζιπ κιλότ. Τα βραδινά φορέμα ήταν πραγματικά έργα τέχνης, όπως αρμόζει άλλωστε σε ρούχα υψηλής ραπτικής. Φρου φρου μανίκια, φτερά, στολισμένοι φιόγκοι, ντελικάτες πιέτες και το κομμάτι που στοιχηματίζουμε ότι θα γίνει το best seller της συλλογής: οι συγκλονιστικές κάπες.
Όσο για τα υλικά και τις λεπτομέρειες, ο Λάγκερφελντ έμεινε πιστός στο οικολογικό του όραμα. Το ξύλο, το άχυρο, ο σπάγγος, το βαμβάκι και το λινό μεταμορφώθηκακαν με μαγικό τρόπο σε τουίντ, πλεκτά και διακοσμητικά στοιχεία. Τα κοσμήματα ήταν πολύτιμες καρφίτσες και μονά σκουλαρίκια σε μορφή μέλισσας, ένα είδος «προς εξαφάνιση», όπως τόνισε ο ίδιος ο σχεδιαστής- ενώ στη μέση τον μοντέλων υπήρχαν κρεσμάσμενα τσαντάκια που χωρούσαν μόνο ένα πράγμα: το iPhone 6, γιατί όπως και να το κάνουμε, ακόμα και οι οικολόγοι αγαπούν την τεχνολογία.
Μοναδική μας ένσταση; Τα παπούτσια. Ο φελλός είναι σίγουρα ένα οικολογικό υλικό, αλλά δεν θα θέλαμε ποτέ να δούμε καμία γυναίκα να φοράει γόβες με τέτοιο πάτο. Ακόμα και εάν είναι Chanel.