Προκόπης Αγαθοκλέους: Ανήσυχο πνεύμα

Άφησε τα «σίγουρα» για να ακολουθήσει την μανία του να δημιουργεί μέχρι την Ελλάδα. Άλλωστε o Δημήτρης Παπαϊωάννου τον εμπιστεύτηκε και δεν μπορούσε να του αρνηθεί. Έτσι μεταμορφώθηκε σε Σίσυφο και μας μιλά για το πώς είναι να περιοδεύεις σε όλο τον κόσμο. 
 
Την εποχή που αποφάσισες να φύγεις από την Κύπρο, ήσουν θεωρώ στο pick της μέχρι τώρα καριέρας σου. Τι σε έκανε να αφήσεις τα «σίγουρα» για να φύγεις εκτός;
Η αλήθεια είναι ότι φεύγοντας τον Αύγουστο από την Κύπρο, υπήρχαν μπροστά μου μεγάλη ρόλοι και άλλες δουλειές για να παραμείνω εδώ. Θα σταθώ όμως στο δεύτερο μέρος της ερώτησης, «Πώς εγκατέλειψα τα σίγουρα». Ξέρεις, πιστεύω ακράδαντα πως όταν ένας άνθρωπος και πόσο μάλλον ένας ανήσυχος άνθρωπος, όπως είμαι εγώ, ξεβολεύεται, είναι ότι καλύτερο και ότι πιο δημιουργικό μπορεί να συμβεί σε έναν καλλιτέχνη. Στον ΘΟΚ έκανα πάρα πολλές καλές δουλειές, εκτός από κάποιες. Τώρα έπεσα σε πολύ βαθιά νερά με ένα μικρό σωσίβιο και πρέπει να μάθω κολύμπι. 
Η συνέχεια σε βρήκε στο «Still life» του Δημήτρη Παπαϊωάννου. Μίλα μας λίγο για την παράσταση. 
Είναι μια δουλειά του Δημήτρη Παπαϊωάννου, σύλληψη και δημιουργία. Στηρίζεται στον μύθο του Σίσυφου και συγκεκριμένα στο δοκίμιο του Άλμπερ Καμύ. Αφορά τον ανθρώπινο μόχθο, μέσα στην καθημερινότητα και την εκτέλεση συγκεκριμένων εργασιών που ο άνθρωπος εκτελεί για να ζήσει, να επιβιώσει και να προχωρήσει μπροστά. Με το μεγάλο φιλοσοφικό ερώτημα που πρέπει να απαντήσει ο άνθρωπος, «Συνεχίζω να ζω έτσι όπως ζω, ή σταματώ να ζω». Ένα ερώτημα που ο άνθρωπος πρέπει να απαντά κάθε μέρα όταν ξυπνά. Πολλοί απαντάνε όχι και αυτοκτονούν. 
Σε αυτή την παράσταση χορεύεις; 
Η συγκεκριμένη παράσταση είναι ένα θέαμα απροσδιορίστου ταυτότητας. Δεν είναι χοροθέατρο, ούτε θέατρο, ούτε χορός. Είναι ένα μείγμα θεάτρου, χωρίς πρόζα, που περιλαμβάνει ηχητικά και κινησιολογικά πεδία επί σκηνής, που δημιουργούν ασύλληπτες εικόνες. 
Πώς προέκυψε η πρόταση και ποια ήταν η πρώτη σου σκέψη μόλις την δέχτηκες; 
Η πρόταση ήρθε από τον Δημήτρη Παπαϊωάννου, ο οποίος αποφάσισε να αντικαταστήσω τον Άρη Σερβετάλη, που δεν μπορούσε να είναι στην περιοδεία, στον ρόλο του Σίσυφου. Εννοείται ότι δέχτηκα με μεγάλη χαρά και με το μικρό σωσίβιο που σου είπα πιο πριν, αποφάσισα να πέσω στα βαθιά. 
Κατάφερες τελικά να κολυμπήσεις;
Νομίζω πως κατάφερα να κρατηθώ στην επιφάνεια, κολυμπώ αλλά αυτό δεν σημαίνει πως είναι γνωστά τα νερά. Κατά καιρός εμφανίζονται καρχαρίες γύρω μου και γίνεται πιο επικίνδυνο. Ο αληθινός εαυτός μου είναι εκεί, θα θελήσει την ευκολία του και εγώ πρέπει να παλέψω, για να βγάλω την αλήθεια πάνω στη σκηνή, να δουλέψω σκληρά για να ανέβει ακόμα πιο ψηλά ο Σύσυφος. 
Υποδύεσαι τον Σίσυφο, πρωταγωνιστικός ρόλος και πάλι. Τους κυνηγάς ή σε κυνηγούν; 
Και τα δύο, δεν γίνεται αλλιώς. Για να σου αναθέσει οποιοσδήποτε σκηνοθέτης έναν πρωταγωνιστικό ρόλο, πρέπει να νιώσει πως θα φέρεις εις πέρας την δουλειά που θα σου δώσει. 
Πώς είναι να δουλεύεις με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου;
Ο Δημήτρης είναι όσο σκληρός και όσο δίκαιος πρέπει. Πιστεύω ακράδαντα πως είναι ένας από τους πιο σπουδαίους δημιουργούς της εποχής μας. Ξέρει πολύ καλά τι κάνει, που πάει και πως πρέπει να μεταδώσει στον κόσμο αυτό που σου αναθέτει να εκτελέσεις. Αν ένα πράγμα θαυμάζω πάνω του, είναι το γεγονός πως με κάνει να αισθάνομαι πως είμαι 100% ζωντανός επί σκηνής. Είναι μια τεράστια ευλογία για έναν ηθοποιό. Αυτό αναζητώ. Την εδώ και τώρα παρουσία μου στη σκηνή. 
Με βάση τα όσα έζησες στην Κύπρο, πως ήταν η αντιμετώπιση που δέχτηκες στην Ελλάδα; Ποιες διαφορές εντοπίζεις; 
Διαφορές μεταξύ συνεργατών, μεταξύ ανθρώπων υπάρχουν. Στην Αθήνα υπάρχει μια μεγαλύτερη μερίδα ανθρώπων που ασχολείται με τις τέχνες. Υπάρχει μεγάλη μερίδα και στην Κύπρο, όμως αυτό που συμβαίνει στην Αθήνα και όχι εδώ είναι το ότι μια παράσταση παρουσιάζεται σε έναν χώρο, όπου παρουσιάζονται άλλες τόσες παραστάσεις. Έτσι ο ανταγωνισμός γίνεται πιο έντονος, μπαίνει σε ένα έδαφος δύσβατο η δουλειά σου. Εκεί αναγκάζεται ο καλλιτέχνης να παράγει καλύτερα. Αισιόδοξο είναι το ότι αυτό άρχισε να συμβαίνει και στην Κύπρο, με αφορμή την δημιουργία νέων ομάδων, με τις νέες ιδέες που προκύπτει. 
Με το Still life ταξιδεύεις επίσης σε όλο τον κόσμο...
Όντως, έχουμε κάνει ένα υπέροχο ταξίδι στηνΓαλλία και την Ιταλία και ακολουθούν πόλεις όπως
Σάο Πάολο, Σαντιάγο, Στοκχόλμη και άλλες. 
Νιώθεις ότι ένα όνειρο γίνεται πραγματικότητα; Ο καλλιτέχνης με την βαλίτσα μόνιμα έτοιμη και έτοιμος για νέες περιπέτειες; 
Νιώθω πολύ όμορφα, όμως η ομορφιά του ταξιδιού όταν δεν έρχεται να ισορροπήσει με τις απαιτήσεις και τη δυσκολία του Still life τότε είναι απλά ένα ταξίδι αναψυχής και εγώ προτιμώ το πρώτο. 
Λίγο πριν να φύγεις είχες την ευκαιρία να εμφανιστείς στην τηλεόραση. Τελικά δεν είναι της μοίρας σου να σε δούμε στο γυαλί;
Έχω κάνει ένα μικρό πέρασμα από τα Κυπριώτικα Σκετς του ΡΙΚ, όμως δεν έχω όντως ασχοληθεί πολύ με την τηλεόραση. Ο λόγος που δεν το έκανα τελικά, ήταν επειδή είχα μπροστά μου μια καλύτερη πρόταση και έπρεπε να λείψω καιρό από την Κύπρο. Θα το έκανα αν δεν χρειαζόταν να φύγω. Στην τηλεόραση ξεκίνησαν να γίνονται κι εκεί καλές δουλειές, με περισσότερη σοβαρότητα. Όχι πάντα όμως. Μακάρι να ξυπνήσουμε μια μέρα όλοι, να βάλουμε ένα κανάλι στην τηλεόραση και να γουστάρουμε τρελά αυτό που βλέπουμε, μετά να αλλάζουμε κανάλι και να μας αρέσει αυτό πιο πολύ. Δυστυχώς τα κανάλια μας, είναι ακόμα πίσω. Ειδικά με αυτά που βλέπουμε να συμβαίνουν. Σειρές που έχουν προβληθεί για δύο εβδομάδες να κόβονται στα ξαφνικά. 
Τι φταίει για αυτό;
Ο κακός σχεδιασμός και η κακή παραγωγή. Τίποτα άλλο. Κάτι που δεν επιτρέπεται, όταν έχεις να κάνεις με ανθρώπους, η οποίοι την μια μέρα δουλεύουν και την επόμενη τους λέμε συγνώμη, είστε άνεργοι. Πρέπει να ασχοληθούν όλοι πιο σοβαρά με αυτό. Πιστεύω πωσ για να κάνεις μια καλή σειρά, πρέπει να δώσεις χρήματα, να φέρεις καλό σκηνοθέτη, καλούς ηθοποιούς, καλούς καλούς σεναριογράφους. Γίνονται προσπάθειες, όμως χρειάζονται πολύ περισσότερες. 
Βγάζεις χρήματα για να ζήσεις;
Ναι, βγάζω χρήματα για να ζήσω. Ως εκεί. Προς το παρόν είμαι καλά, επειδή είμαι εγώ, μαζί με τον άνθρωπό μου, ζούμε μαζί σε ένα σπίτι, περνούμε όμορφα. Δεν έχω την ανάγκη να βγάλω λεφτά προς το παρόν. Κάποια στιγμή όμως επειδή τα όνειρα για μια οικογένεια είναι πάντα ζωντανά, θα είναι μεγαλύτερη η ανάγκη των χρημάτων. Θέλω να κάνω παιδιά, να αφιερωθώ στην οικογένειά μου άρα θα απαιτήσω από μένα να βγάζω περισσότερα λεφτά, να είμαι πιο σταθερός και σίγουρος οικονομικά. 
Θα χαρακτήριζες τον εαυτό σου ανήσυχο πνεύμα;
Ναι. Έχει την τάση να βολεύεται ο εαυτός μου, όπως όλοι οι άνθρωποι. Ευτυχώς όμως την στιγμή που ένιωσα ότι βολεύομαι κάπου, με κάποιον, με κάτι, το άλλαξα όλο αυτό. 
Είναι και τάσεις φυγής;
Όχι απαραίτητα. Είναι τάσεις αλλαγής. Ανάγκη για δημιουργία, για να γεννηθεί κάτι καινούργιο. 
Αν σου έλεγα να φτιάξεις το check list του Προκόπη Αγαθοκλέους πως θα έμοιαζε;
Δεν νιώθω πως έχω πετύχει πάρα πολλά, όμως τα done είναι περισσότερα επειδή νιώθω γεμάτος. Είμαι ευτυχισμένος. Είμαι ερωτευμένος, γουστάρω. Νιώθω δημιουργικός. Πρωταγωνιστικός ρόλος. Ήρθε κι αυτό. Στο μέλλον με φαντάζομαι με οικογένεια, παιδί, πολύ θέατρο, κι άλλο θέατρο, σινεμά, να ασχολούμαι με την τέχνη και αυτό που αγαπώ. Γενικά θέλω η ζωή να μου δίνει υγεία και δύναμη και τα υπόλοιπα ας τα αφήσει πάνω μου. 
 

Ο Προκόπης μέσα από τα μάτια του…
Χρώμα που με χαρακτηρίζει…
Πράσινο
Λέξη που με χαρακτηρίζει… Συγκίνηση 
Χώρα που με χαρακτηρίζει… Κύπρος
Φαγητό … Μουσακάς
Πόλη … Λεμεσός βέβαια 
Άθλημα… Τένις
Ατάκα … Όπα ρε!
Ταινία... Το  άρωμα γυναίκας 
Θεατρικό έργο… Ο Άμλετ 
Βιβλίο … Ασκητική του Καζαντζάκη 
 
 
 

Δειτε Επισης

Χρήστος Δάντης: «Θα ξαναπαντρευόμουν με μεγάλη χαρά»
Νένα Χρονοπούλου: «Είμαστε 1.500.000 ΑμεΑ. Το 87% είναι μάνες που έχουν εγκαταλειφθεί από συζύγους»
Ηλίας Βαλάσης: «Ήμουν πολλά χρόνια στρατιωτικός, υπάρχουν σιχάματα στις Ένοπλες Δυνάμεις σαν τον Βλάσση»
Κατερίνα Καινούργιου: «Μην παρκάρετε σε ράμπες αναπήρων, τι δεν καταλαβαίνετε; Ζώα όλοι σας!»
Χάρης Ρώμας: «Έχω σχέση και είμαι καλά. Δεν είμαι για να δίνω τα ρέστα μου και να πέφτω κάτω. Μεγάλωσα»
Ναταλία Δραγούμη: «Ένα ψυχολογικό πρόβλημα που έχω είναι αυτό. Έχω φοβία και ψύχωση»
Θλίψη στον καλλιτεχνικό – και όχι μόνο – κόσμο έχει σκορπίσει ο θάνατος του Μανούσου Μανουσάκη
Βάνα Πεφάνη: «Oι γυναίκες μετά τα 45 με 60 είναι πραγματικά σαν να μην έχουν θέση στο επάγγελμα»
Λάκης Γαβαλάς: «Δεν δέχτηκα κάποιο τηλεφώνημα από την αδελφή μου, μετά τα όσα είπα για τη σχέση μας»
«Κόλαφος» η Πηνελόπη Αναστασοπούλου για Ηλιάνα Παπαγεωργίου: «Λυπηρό, δεν μου άρεσε καθόλου»