Πανίκος Πολυκάρπου: «Ο κόσμος δύσκολα στηρίζει άλλα αθλήματα εκτός από το ποδόσφαιρο».

Ο Πανίκος Πολυκάρπου έχει συμμετάσχει σε πολλούς αγώνες ράλι στην Κύπρο και στο εξωτερικό, όπου το 2011 κέρδισε και την πρώτη θέση στο παγκύπριο πρωτάθλημα. Ως οδηγός και ως νέος άνδρας, του αρέσει η ταχύτητα και η δράση στο δρόμο, όμως τονίζει ότι πάνω από όλα έρχεται η ασφάλεια και ο σεβασμός προς τους συνανθρώπους μας. Επίσης, μιλάει για την περιθωριοποίηση του ράλι στην Κύπρο.

1.    Πώς πήρες την απόφαση να γίνει οδηγός ράλι;
Έχω μεγαλώσει μέσα στο άθλημα αυτό, καθώς ο πατέρας μου έτρεχε παλαιότερα, αλλά και γενικότερα η οικογένεια μου έχει στενή σχέση με το χώρο του αυτοκίνητου, αφού διατρέχουμε σύγχρονο συνεργείο αυτοκίνητων στο χωριό μου, στην Επισκοπή Λεμεσού.

2.    Πόσες ώρες αφιερώνεις στην προπόνησή σου και τι περιλαμβάνει αυτή;
Αρχικά υπάρχουν δύο ειδών προπονήσεις που είναι απαραίτητες για έναν οδηγό. Από πλευράς φυσικής κατάστασης και από πλευράς εξάσκησης στο οδήγημα και το δέσιμο με αυτοκίνητο. Για την φυσική μου κατάσταση μου, η οποία είναι απαραίτητη για να κρατάς την συγκέντρωση και τα αντανακλαστικά σου για ώρα και υπό πίεση, γυμνάζομαι τουλάχιστον 6 φορές την βδομάδα και κυρίως αερόβια άσκηση αλλά και εξειδικευμένες ασκήσεις για  τα αντανακλαστικά και για την μέση όπου καταπονείται αρκετά στους οδηγούς.
Η εξάσκηση με το αυτοκίνητο δεν είναι και τόσο συχνή λόγω οικονομικής πλευράς. Όπως καταλαβαίνετε η συντήρηση του οχήματος είναι ακριβή, οπότε περιορίζουμε τη χρήση του. Συνήθως κάνουμε δοκιμές μια φορά πριν από κάθε αγώνα.

3.    Ποια είναι η μεγαλύτερη διοργάνωση ράλι στον κόσμο;
Είναι το WRC, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, όπου γίνεται σε διάφορες χώρες ανά τον κόσμο. Αξίζει να αναφέρω ότι είχαμε κι εμείς ως Κύπρος την τιμή να φιλοξενήσουμε τέτοια διοργάνωση παλαιότερα και συγκεκριμένα από το 2000 μέχρι το 2006, όπου έδωσε τεράστια προβολή στην χώρα μας.

4.    Ποια ήταν η καλύτερη διάκριση που είχες σε αγώνες;
Κέρδισα το Παγκύπριο Πρωτάθλημα του 2011 όταν ήμουν στην ηλικία των 20 χρονών, γεγονός που με καθιστά το νεαρότερο πρωταθλητή που κερδίζει στην Κύπρο. Το 2014 κέρδισα μια θέση από τις έξι που δίνονται κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο στην Παγκόσμια ακαδημία αυτοκινήτου της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας FIA, όπου παρακολουθώ εκπαιδευτικά μαθήματα σχετικά με το μηχανοκίνητο αθλητισμό.

5.    Πιστεύεις ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι υποβαθμισμένος στην Κύπρο και αν ναι τι μπορεί να γίνει;
Σαφώς και είναι υποβαθμισμένος. Θεωρώ πως είναι αρκετές οι αιτίες που το έφτασαν σε αυτό το επίπεδο. Για παράδειγμα η οικονομική κρίση, η έλλειψη προβολής του αθλήματος, καθώς και το γεγονός πως η κοινωνία μας δεν αποδέχεται εύκολα άλλου είδους αθλήματα εκτός από το ποδόσφαιρο. Το μόνο που θα μπορούσε να γίνει είναι ένας αθλητής να φέρει επιτυχίες από το εξωτερικό και μόνο τότε ο κόσμος θα αρχίσει να ασχολείται μαζί του.

6.    Πόσο εύκολο είναι για έναν Κύπριο οδηγό ράλι να βρει χορηγούς;
Όπως ανέφερα προηγουμένως, λόγω του ότι το ράλι είναι υποβαθμισμένο στην Κύπρο, είναι πολύ δύσκολο να βρει τους απαραίτητους χορηγούς ένας οδηγός για να μπορέσει να προχωρήσει και να επιτύχει. Εγώ από την μεριά μου έχω κάποιους σταθερούς, αλλά σε κάθε αγώνα ψάχνουμε για καινούργιους γιατί είναι τόσα πολλά τα έξοδα που δεν μπορείς να τα καλύψεις μόνο με έναν.

7.    Ποια ήταν η σημαντικότερη εμπειρία της καριέρας σου;
Όταν είχα πέρυσι πρόταση από επαγγελματική αγωνιστική ομάδα για να συμμετάσχω μαζί τους ως επίσημος οδηγός στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι (WRC) στην κατηγορία junior, η οποία αφορούσε άτομα ηλικίας μέχρι 26 χρονών.

8.    Ποιον οδηγό θαυμάζεις και γιατί;
O Loeb είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους καλύτερους οδηγούς σε όλο τον κόσμο και όλων των εποχών, γιατί έχει το ρεκόρ των 9 παγκοσμίων τίτλων, αλλά πρόκειται και για ένα αθλητή χαμηλών τόνων, όπου αρμόζει και στο δικό μου στυλ.

9.   Υπάρχει ανταπόκριση από τον κόσμο;
Δυστυχώς, όπως ανάφερα και πιο πριν, στην Κύπρο ο κόσμος δύσκολα στηρίζει άλλα αθλήματα εκτός από το ποδόσφαιρο, και είναι δύσκολο για ένα αθλητή στο ξεκίνημα να μην έχει την ανάλογη ανταπόκριση όχι μόνο από τον κόσμο αλλά και από τα μέσα μαζική ενημέρωσης και επικοινωνίας  ακόμα και στη εξεύρεση χορηγών, γιατί εάν έχεις μεγάλο κοινό που σε ακολουθεί τότε και ένας χορηγός σε βλέπει διαφορετικά και πιο εύκολα θα επενδύσει σε σένα. Είναι κρίμα να περιμένουν τη καλύτερη δυνατή διάκριση στο εξωτερικό για να θυμηθούμε τους αθλητές μας γιατί έχουμε πολλά ταλέντα στη Κύπρο σε διάφορα αθλήματα αλλά για να φτάσουν σε αυτή την διάκριση πρώτα, χρειάζονται κάποια στήριξη.

10. Τι αυτοκίνητο οδηγείς στην καθημερινή σου ζωή;
Στην καθημερινότητα μου είμαι πολύ διαφορετικός, προτιμώ αυτοκίνητα με χαλαρούς ρυθμούς όπως το αυτοκίνητο μου το οποίο είναι Mercedes SLK.

11. Πόσο ασφαλές είναι να είσαι οδηγός ράλι; Έχεις βιώσει ποτέ κάποιο άσχημο τραυματισμό;
Όσο και αν σε πολλούς φαίνεται περίεργο είναι ένα αρκετά ασφαλές άθλημα αφού η τεχνολογία που αναπτύχθηκε γύρω από τα θέματα ασφαλείας είναι περίφημη. Πέρυσι στην Πολωνία είχα ένα τρομακτικό ατύχημα με ταχύτητα 160km/h με ένα μικρό τραυματισμό στο χέρι.

12. Ποιο είναι το πιο δύσκολο πράγμα για έναν οδηγό την ώρα του αγώνα;
Η συγκέντρωση, το να τρέχεις με τόση ταχύτητα σε ένα δρόμο τον οποίο δεν τον γνωρίζεις καλά καλά, προσπαθώντας να ακολουθείς τις οδηγίες του συνοδηγού σου, απαιτεί μεγάλη αυτοσυγκέντρωση επειδή κάνεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα.

13.  Τα τελευταία χρόνια τα δυστυχήματα έχουν αυξηθεί. Που πιστεύεις ότι οφείλεται αυτό;
Αυτό είναι ένα πονεμένο θέμα στο νησί μας και μιας και αναφερθήκατε θα ήθελα να σας αναφέρω ότι εκτός από εκπαίδευση ως αθλητής αγώνων αυτοκινήτου στην ακαδημία, κάνουμε και εκπαίδευση ασφαλούς οδήγησης, όπου η FIA μας καθιστά ως πρεσβευτές οδικής ασφάλειας. Γι’ αυτό το λόγο έχω δει και έχω διδαχτεί αρκετά σε αυτό το θέμα. Ο κύριος λόγος του αυξημένου αριθμού είναι καθαρά η παιδεία, αλλά και η νοοτροπία ενός μεσογειακού λαού που είναι πιο αφελής και ατίθασος.

14. Πώς πιστεύεις ότι μπορούμε να μειώσουμε τα δυστυχήματα ως χώρα; 
Όπως είπα και πιο πριν, κατά κύριο λόγο φταίει η παιδεία άρα η εκπαίδευση. Σε πολλές χώρες πλέον υπάρχουν σχολές ασφαλούς οδήγησης, όπου οι νεαροί οδηγοί είναι υπόχρεοι να τις παρακολουθήσουν. Εκεί, ασχολούνται και βλέπουν όλες τις πιθανές αιτίες για να χάσει κανείς τον έλεγχο ενός αυτοκινήτου στην πράξη. Έτσι, αναλαμβάνονται τις επιπτώσεις που έχει αυτό και διαμορφώνουν μια άλλη άποψη για την οδήγηση.

15.  Γενικά οι Κύπριοι πιστεύεις ότι είναι καλοί οδηγοί;
Είναι, όταν είναι μόνοι τους στο δρόμο. Εξαρτάται πως το βλέπει κάποιος. Καλός οδηγός για μένα είναι αυτός που σέβεται τους κανόνες αλλά και τους άλλους στο δρόμο και είναι συνεπείς με το αυτοκίνητό του και την συντήρησή του. Δυστυχώς, στην Κύπρο είναι λίγοι αυτοί που τηρούν τους κανόνες και σέβονται τους άλλους γύρω τους, αλλά και που γνωρίζουν καλά τη συντήρηση και την καταλληλότητα του οχήματος τους και αυτό οφείλεται στην παιδεία.

16. Ποια είναι τα σχέδιά σου για το μέλλον;
Πάντα ο στόχος μου ήταν μια διάκριση στο εξωτερικό, η οποία θα μου έδινε την ευκαιρία να μπω σε κάποια ομάδα και πλέον να είμαι επαγγελματίας οδηγός αγώνων. Έτσι, ο στόχος μου για τη νέα χρονιά είναι να κάνω όσους πιο πολλούς διεθνείς αγώνες μπορώ. 


Tης Πράξιας Αρέστη
  

Δειτε Επισης

Η επιλογή της Λασκαράκη ανάμεσα στις μεγάλες τηλεοπτικές της επιτυχίες-«Κόπηκε η καρδιά μου στα δύο»
Η εξομολόγηση της Μαρίας Μπεκατώρου-«Από ανασφάλεια ένιωθα ότι αυτό με κάνει αρεστή»
Οι επώνυμοι που ανέβηκαν τα σκαλιά της εκκλησίας το 2024
«Έδωσα μάχη για να παραμείνει ο Νίκος Οικονομόπουλος»
Υπερατλαντικό ταξίδι για Κωνσταντίνο Βασάλο και Μαρία Παπαγεωργίου
Η μαγειρική διαφωνία Βανδή και Μπισμπίκη για το εορταστικό τραπέζι
Έγκυος η νικήτρια του MasterChef
Δημόσια ερωτική εξομολόγηση της Αθηνάς Οικονομάκου για τον Μπρούνο Τσερέλα
Δραματικές εξελίξεις στη «Γη της Ελιάς»-O Xρήστος σκοτώνει το μωρό της Αφροδίτης
Η τρυφερή φωτογραφία της Φωτεινής Πετρογιάννη για τα πρώτα Χριστούγεννα με τον νεογέννητο γιο της