Ένα σύγχρονο έπος συνεργασία ανάμεσα στο #Berghain,το θρυλικό σεξ κλαμπ του Βερολίνου, την Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου και δύο legendary μορφές της σύγχρονης τέχνης, την Björk και τον Yves Tumor.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλα τα νέα των celebrities με ένα κλικ στο #CelebrityNewsCyprus
Τρία χρόνια μετά το εκρηκτικό #Motomami, η Ισπανίδα superstar αφήνει πίσω της τα φώτα του reggaeton και δοκιμάζει τα όριά της, παραδίδοντας ένα σουρεαλιστικό βίντεο που θυμίζει περισσότερο πειραματικό κινηματογράφο παρά μουσικό κλιπ.
Στο #Berghain, προπομπό του επερχόμενου άλμπουμ της #LUX, η Rosalía συνδυάζει θρησκευτικά σύμβολα, performance art και οπτικές αναφορές σε κλασικό σινεμά, υπογράφοντας μια καλλιτεχνική στροφή, που όμοια της δεν έχει ξαναγίνει στην μουσική σκηνή.
Το #Berghain της #MadreMia, Rosalía, είναι το τραγούδι που από τη Δευτέρα ακούγεται παντού και σε συνεπαίρνει ολοκληρωτικά, σαν μια μουσική εμπειρία που αποκαλύπτει νέες, βαθιές πτυχές της τέχνης και της ψυχής.
Με έναν τίτλο που φέρει ήδη τεράστιο συμβολισμό, καθώς το #Berghain είναι το θρυλικό σεξ κλαμπ του Βερολίνου, ένας τόπος όπου ο χρόνος μοιάζει να εξαφανίζεται και το σώμα λύνεται μέσα στα φώτα και τους παλμούς της techno.
Το κομμάτι επιτυγχάνει να παντρέψει μοναδικά το techno με την όπερα και το φλαμένκο, δημιουργώντας ένα ηχητικό τοπίο που τίθεται πέρα από τα όρια των ειδών.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- H Dove Cameron και ο Damiano David αρραβωνιάστηκαν μετά από δύο χρόνια σχέσης
- Τρελαμένος με την Κaty Perry ο Justin Trudeau: «Eίναι η τέλεια γυναίκα!»
- Ο Chris Evans και η Alba Baptista έγιναν για πρώτη φορά γονείς
- Liam Hemsworth για τον αρραβώνα του με την Gabriella Brooks: «Είμαι απίστευτα ενθουσιασμένος»
- Αναβλήθηκε η δεύτερη επέμβαση της Jessie J για τον καρκίνο του μαστού: «Είμαι απογοητευμένη»
Στην ερμηνεία της την πλαισιώνουν δύο μεγάλες μορφές της σύγχρονης μουσικής, η Björk -η οποία εμφανίζεται στο video με την μορφή πουλιού- και ο Yves Tumor, χαρίζοντας στο έργο ένα πολυδιάστατο χαρακτήρα, γεμάτο σύμβολα και νοήματα, που το μετατρέπει σε μια σχεδόν ιερή τελετή για τον ακροατή.
Το iconic βίντεο, σκηνοθετημένο από τον Nicolas Mendez, ξεκινά με την Rosalía μέσα σε ένα διαμέρισμα γεμάτο αντικείμενα έντονο το θρησκευτικό χαρακτήρα, με μαντόνες σε μπιμπελό και καρδιές δεμένες σε σταυρούς. Ανοίγοντας τις κουρτίνες αποκαλύπτεται η ορχήστρα, όχι σε κάποια σκηνή, αλλά τριγύρω της, να την περιβάλλει σαν πνεύματα ή ψυχές που τη συνοδεύουν.
Μαυροντυμένοι μουσικοί από τη Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου παίζουν ανεμπόδιστοι την ώρα που εκείνη εκτελεί απλές καθημερινές δραστηριότητες -σιδερώνει, στρώνει το κρεβάτι, πίνει τον καφέ της.
Οι φωνητικές ικανότητες της Rosalía κυριολεκτικά σοκάρουν, καθώς μετακινείται με άνεση ανάμεσα σε μελωδίες φλαμένκο, βιομηχανικό techno και εκρήξεις όπερας, αποδεικνύοντας ότι το ταλέντο της αγγίζει τις κορυφές της κλασικής μουσικής.
Οι στίχοι της εναλλάσσονται σε ισπανικά, αγγλικά και γερμανικά, με φράσεις όπως «Seine Angst ist meine Angst, seine Wut ist meine Wut» (Ο φόβος του είναι ο φόβος μου, η οργή του η οργή μου) που ψιθυρίζονται σαν ιερή εξομολόγηση πάνω σε πολυτελή έγχορδα.
Ένας από τους πιο δυνατούς στίχους, «Yo no bailo por placer, bailo por perdón» (Δεν χορεύω για απόλαυση, χορεύω για συγχώρεση), εκφράζει το σώμα ως μέσο λύτρωσης, στο σκοτεινό κλαμπ που γίνεται σαν μυστηριακή μονή.
Ένα ακόμη δυνατό στοιχείο είναι το φως και η σκιά που διατρέχουν το βίντεο -αντίθεση που θυμίζει τους δρόμους της μπαρόκ τέχνης του Caravaggio.
Κλείνοντας, ο στίχος «No hay cielo sin ruido, ni club sin fe» (Δεν υπάρχει ουρανός χωρίς θόρυβο, ούτε club χωρίς πίστη) συνοψίζει την ιδέα ότι το Berghain δεν είναι ένας ναός ακολασίας, αλλά ένα ιερό όπου η μουσική γίνεται η ίδια θρησκεία και πίστη. Η Rosalía, σαν περιστέρι, ανυψώνεται πάνω από τον θόρυβο, αναζητώντας το ιερό πέρα από τους παραδοσιακούς ναούς.
Η Bjork εμφανίζεται ως κόκκινο πουλί-προφήτης και ο Yves Tumor ως σκοτεινή μορφή που την στοιχειώνει, ενώ η ίδια μεταμορφώνεται σε περιστέρι — μια εικόνα λύτρωσης, πίστης και αναγέννησης.
Η αφήγηση ξεκινά στο διαμέρισμά της, όπου η Rosalia περιβάλλεται από ορχήστρα και χορωδία που της τραγουδούν στα γερμανικά.
Λίγο αργότερα, κάθεται δίπλα στη μπανιέρα και τραγουδά σε φαλσέτο, πριν η σκηνή μεταφερθεί σε νοσοκομείο, όπου, συνδεδεμένη με καρδιογράφο, ερμηνεύει στα ισπανικά, αποδεικνύοντας τη φωνητική και συναισθηματική της δύναμη.
Όταν επιστρέφει στο σπίτι της, το βρίσκει γεμάτο ζώα του δάσους — μια εικόνα που θυμίζει τη «Χιονάτη» αλλά και το #AfterHours του Philipp Kaminiak, με ζώα να περιπλανώνται στο θρυλικό club #Berghain του Βερολίνου.
Εκεί, η Bjork εμφανίζεται ως κόκκινο πουλί και της λέει:
Ο μόνος τρόπος να μας σώσεις είναι μέσα από τη θεία παρέμβαση
Την ίδια στιγμή, ο Yves Tumor εμφανίζεται ως μια απειλητική φιγούρα που την ακολουθεί σαν σκιά, ώσπου η Rosalia μεταμορφώνεται σε περιστέρι, μια εικόνα που σύμβολο τη λύτρωση και την πνευματική αναγέννηση.
Η στιγμή όπου ο Yves Tumor τραγουδά «I’ll fuck you till you love me» συνοδεύεται από την εμφάνιση ενός ελαφιού με μάτια που κλαίνε με μαύρα δάκρυα -ένα σύμβολο αγνότητας που μεταμορφώνεται σε ένα αλλόκοτο και μυστηριώδες πλάσμα, αμφίθυμο ανάμεσα στο ιερό και το τέρας.
Η μόδα στο βίντεο του #Berghain της Rosalía αποτελεί υπενθύμιση της σχέσης της με την ιστορία και την κληρονομιά της υψηλής ραπτικής, μέσα από μια προσεκτική επιλογή αρχειακών κομματιών που μοιάζουν σαν ταξίδι πίσω στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Η Rosalía και ο stylist της, μετατρέπουν το βίντεο σε ένα μουσείο vintage μόδας, με κομμάτια που αντλούν από την περίοδο που ο Nicolas Ghesquière ήταν στο τιμόνι της #Balenciaga, αλλά και από δημιουργίες του Alexander McQueen.
Στο ξεκίνημα, η Rosalía εμφανίζεται με ένα-tank top με μικρά κουμπιά, που ανήκει στην συλλογή του #McQueen για την Άνοιξη 2003, ενώ στα πόδια φορά τα φημισμένα πέδιλα με ροζάριο -κομμάτι-σύμβολο που συνδυάζει θρησκευτικά μοτίβα με τον avant-garde σχεδιασμό.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του βίντεο εναλλάσσει κομμάτια από τις εποχές του #McQueen στο #Givenchy και του Ghesquière στη #Balenciaga, όπως το mini φόρεμα με τις micropleated λεπτομέρειες και τα cutouts από τη συλλογή της #Balenciaga για την άνοιξη του 2004.
Το #Berghain, το παγκόσμιο σύμβολο της υποκουλτούρας και της ελευθερίας, συναντιέται εδώ με τη βαθύτερη επιθυμία για πνευματική εμπειρία. Η Rosalía φέρνει τον Θεό στα υπόγεια κλαμπ, αποδεικνύοντας ότι η πραγματική πίστη μπορεί να βρεθεί και στη στιγμή της απόλυτης μουσικής έκστασης.
Μετά την κυκλοφορία του νέου βιντεοκλίπ,οι αντιδράσεις στα social media είναι πολλές, με αρκετούς να μιλούν για «το πιο τολμηρό και ακατανόητο βίντεο της Rosalia». Κάποιοι γράφουν ότι πρόκειται για «έργο τέχνης που συνδυάζει θρησκευτικό συμβολισμό και εσωτερική αναζήτηση». Άλλοι, πάλι, σχολιάζουν πως «η Bjork και η Rosalia σε ένα τέτοιο project είναι ό,τι πιο ανατρεπτικό έχουμε δει και πολύ καιρό». Eμεις συμφωνούμε σε όλα!



