Καθισμένη η Νταϊάνα στην άκρη ενός βατήρα με μπλε μαγιό, η διάσημη φωτογραφία των παπαράτσι απαθανάτισε την πρώην πριγκίπισσα σε μια στιγμή περισυλλογής.
Ήταν από τα πιο δημοφιλή μέλη της βασιλικής οικογένειας της Αγγλίας η πρώτη σύζυγος του νυν βασιλιά, Νταϊάνα και μητέρα του μελλοντικού μονάρχη. Σε κάθε της έξοδο δίπλα στον πρώην σύζυγο της, τότε πρίγκιπα της Ουαλίας, Κάρολο είχε τον τρόπο μόνο με ένα βλέμμα της να «κλέβει» την παράσταση και τα φωτογραφικά φλας να είναι όλα πάνω της. Έφερε μια λάμψη στο Παλάτι κι έσπασε Πρωτόκολλα -ειδικά σε ότι αφορούσε τα παιδιά της: τους πρίγκιπες Γουίλιαμ και Χάρι.
Ακόμα και όταν πήρε διαζύγιο, από τον τότε διάδοχο του θρόνου, δεν σταμάτησε να απασχολεί τον Τύπο για να βρίσκεται στο επίκεντρο. Άλλωστε, η Νταϊάνα γνώριζε πάρα πολύ καλά το παιχνίδι της δημοσιότητας και όπως έχει αναφερθεί στο διεθνή Τύπο το αναζητούσε και το τροφοδοτούσε για τους δικούς της λόγους.
Στην τελευταία σεζόν του «The Crown», τη βρετανική σειρά που επικεντρώνεται στη ζωή της βασίλισσας Ελισάβετ, δείχνοντας ιστορίες και των άλλων μελών, στο τρέιλερ, αλλά και σε κεντρική φωτογραφία από το λανσάρισμα, υπάρχει μια εμβληματική φωτογραφία του προσώπου που βρίσκεται πραγματικά στο επίκεντρο της έκτης σεζόν της σειράς του Netflix: της αείμνηστης πριγκίπισσας Νταϊάνα.
Η εν λόγω φωτογραφία έχει ενσωματωθεί στην λαϊκή κουλτούρα από τότε που τραβήχτηκε στις τελευταίες διακοπές της Νταϊάνα πριν από το θάνατό της -δηλαδή το καλοκαίρι του 1997. Η Νταϊάνα κάθεται σκεπτική στο βατήρα ενός σούπερ γιοτ, κοιτάζοντας τη θάλασσα με ένα τιρκουάζ μαγιό. Αλλά ποια είναι η αληθινή ιστορία πίσω από μια από τις πιο διάσημες εικόνες της άλλοτε πριγκίπισσας της Ουαλίας;
Το ιστορικό
Τον Ιούλιο του 1997, η Νταϊάνα βρισκόταν σε διακοπές στη Μεσόγειο με τον τότε σύντροφό της, Ντόντι Αλ Φαγιέντ, γιο του τότε ιδιοκτήτη των Harrods, του αείμνηστου Μοχάμεντ Αλ Φαγιέντ. Η Νταϊάνα και ο Ντόντι – καθώς και οι πρίγκιπες Γουίλιαμ και Χάρι – πέρασαν όλοι μαζί χρόνο στο Castle St. Therese, τη βίλα 30 υπνοδωματίων του Αλ Φαγιέντ στο Σαιν-Τροπέ της Νότιας Γαλλίας.
Ωστόσο, η Νταϊάνα πήγε στο Μιλάνο στις 22 Ιουλίου, όπου παρευρέθηκε στην κηδεία του φίλου της Τζιάνι Βερσάτσε, ο οποίος δολοφονήθηκε από έναν θαυμαστή του στα σκαλιά του σπιτιού του στο Μαϊάμι στις 15 Ιουλίου.
Η συγγραφέας και φίλη της Νταϊάνα, Τίνα Μπράουν, έγραψε αργότερα: «Η δολοφονία του εκκεντρικού αστέρα της μόδας Τζιάνι Βερσάτσε ενώ η Νταϊάνα βρισκόταν στο γιοτ του Αλ Φαγιέντ, ήταν μια βροχή μετεωριτών στον εκρηκτικό ουρανό του τελευταίου καλοκαιριού της».
Με το βάρος του θανάτου της φίλης της ακόμα στο μυαλό της, στις αρχές Αυγούστου, η Νταϊάνα ταξίδεψε μόνη της στο Σαράγεβο για να δημοσιοποιήσει τον αγώνα κατά των ναρκών στη χώρα. Εκεί, ήρθε αντιμέτωπη με κάποιες φρικτές ιστορίες ακρωτηριασμού ανθρώπων και πέρασε χρόνο δουλεύοντας με ομάδες αποκατάστασης επιζώντων.
Στις αρχές Αυγούστου, μετά από μερικές εβδομάδες συναισθηματικής αναταραχής, η Νταϊάνα επέστρεψε στις διακοπές με τον Ντόντι, αυτή τη φορά στο γιοτ του, γνωστό ως Jonikal.
Αλλά στις 10 Αυγούστου, φωτογραφίες της Νταϊάνα και του Ντόντι να φιλιούνται στη Σαρδηνία δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα Sunday Mirror και ξέσπασε ο χαμός, ειδικά όταν φημολογήθηκε ότι η Νταϊάνα ήταν πιθανόν αρραβωνιασμένη ή ακόμα και έγκυος. Στο τρέιλερ της έκτης σεζόν, η βασίλισσα που υποδύεται η Imelda Staunton βλέπει την πρώτη σελίδα της εφημερίδας και της λένε: «Το ενδιαφέρον για την ιδιωτική ζωή της πριγκίπισσας δεν φαίνεται να υποχωρήσει σύντομα», και είναι πιθανό ότι στην πραγματική ζωή η Νταϊάνα θα είχε λάβει ένα αυστηρό τηλεφώνημα από το παλάτι.
Από αυτό το σημείο και μετά, η κατάσταση εντάθηκε, με τους παπαράτσι να συρρέουν για να τραβήξουν φωτογραφίες του ζευγαριού στις διακοπές του. Βίντεο από το ταξίδι δείχνει βάρκες γεμάτες άνδρες με τηλεφακούς να περιβάλλουν το γιοτ, απελπισμένοι να τραβήξουν άλλη μια φωτογραφία του ζευγαριού που θα τους αποφέρει χρήματα – με τιμές που φτάνουν έως και 1 εκατομμύριο λίρες ανά φωτογραφία.
Η εμβληματική φωτογραφία της Νταϊάνα το τελευταίο της καλοκαίρι
Στις 24 Αυγούστου, η Νταϊάνα, ντυμένη μόνο με το μπλε-πράσινο μαγιό της, πήγε μέχρι το βατήρα του γιοτ και κάθισε πάνω του. Θα είχε πολλά να επεξεργαστεί από τις τελευταίες εβδομάδες.
Ήξερε επίσης ότι ο Τύπος ήταν απελπισμένος για φωτογραφίες της μαζί με τον Ντόντι – ίσως του είπε να μείνει κάτω από το κατάστρωμα για να τον προστατεύσει, ενώ εκείνη έδινε στους φωτογράφους την ευκαιρία να τους ικανοποιήσει.
Αλλά σύμφωνα με έναν παπαράτσι στο ντοκιμαντέρ Sex & Power, ο ρομαντισμός ήταν μόνο για το θεαθήναι: «Κανείς δεν το ξέρει αυτό, οπότε είναι πραγματικά αρκετά ενδιαφέρον. [Το μέλος του πληρώματος] είπε: «Δεν μοιράζονται το ίδιο υπνοδωμάτιο, την αποκαλεί κυρία, είναι απίστευτα υποχωρητικός και σεβαστός. Αλλά μόλις βγαίνει έξω για να χαιρετήσει τους παπαράτσι, σκύβει και τον φιλάει και τον αγκαλιάζει»... Η αλήθεια [για τον ρομαντισμό τους] είναι το αντίθετο».

Ήταν λοιπόν άλλη μια στημένη φωτογραφία με σκοπό να επαναπροσδιορίσει την αφήγηση, ή ήταν απλά μια αυθεντική φωτογραφία της ταραγμένης πριγκίπισσας σε γνήσια σκέψη; Όποια και αν είναι η περίπτωση, η μελαγχολική έλξη της φωτογραφίας εξακολουθεί να είναι αισθητή.
Πηγή: bovary.gr